3 jaar geleden een mercedes uit 1973 gekocht en auto blanco in Oldenzaal een offerte laten maken voor het rijklaar maken van de auto. we hebben aan de hand van de offerte een afspraak gemaakt dat zij dit voor het offerte bedrag mochten uitvoeren. nu 3 jaar later is de auto nog steeds niet klaar en is het afgesproken bedrag al een aantal keren onaangekondigd verhoogt.
auto blanco dreigt nu met inbeslagname als ik de volgens hun openstaande rekeningen niet voldoe. ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die problemen heeft met deze garage. gezien de manier waarop zij handelen moeten er meer mensen zijn die door deze garage veel geld afhandig zijn gemaakt.
wie heeft hier ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] restauratie MB 450 SLC
Re: restauratie MB 450 SLC
Hoi Oude Benz,
mijn eerste vraag is: staat de prijsafspraak op papier? Zoja, dan is dat het eerste strijdmiddel. Wat staat er precies op papier? Tijdsduur van de restauratie? Excate omschrijving van de werkzaamheden? is e.e.a. ondertekend door beide partijen? Mondelinge afspraken zijn (in tegenstelling tot wat veel mensen denken) WEL bindend, maar beter is het als alles op papier staat. Een rechtbijstandverzekering is voor dit soort zaken geen overbodige luxe.
Is de restaurateur aangesloten bij een branchevereniging (bijvoorbeeld Bovag)? Zoja, dan wordt er als consument van je verwacht dat je het eerste probeert op te lossen met het restauratiebedrijf. Lukt dit niet, dan moet je het geschil bij de branchevereniging aankaarten.
Voor wat betreft het "in beslag nemen" van de 450SLC: laat ze eerst maar eens bewijzen dat hun werkzaamheden conform afspraak zijn. Op tijd en naar wens uitgevoerd? Is de klant tussentijds op de hoogte gehouden? Bluf. Bovendien, wiens naam staat op het kenteken? Ha.
Houd ons op de hoogte, want dit vind ik geen manier van zakendoen.
Groetjes,
Niek (ook ondernemer in het motorrijtuigenvak)
mijn eerste vraag is: staat de prijsafspraak op papier? Zoja, dan is dat het eerste strijdmiddel. Wat staat er precies op papier? Tijdsduur van de restauratie? Excate omschrijving van de werkzaamheden? is e.e.a. ondertekend door beide partijen? Mondelinge afspraken zijn (in tegenstelling tot wat veel mensen denken) WEL bindend, maar beter is het als alles op papier staat. Een rechtbijstandverzekering is voor dit soort zaken geen overbodige luxe.
Is de restaurateur aangesloten bij een branchevereniging (bijvoorbeeld Bovag)? Zoja, dan wordt er als consument van je verwacht dat je het eerste probeert op te lossen met het restauratiebedrijf. Lukt dit niet, dan moet je het geschil bij de branchevereniging aankaarten.
Voor wat betreft het "in beslag nemen" van de 450SLC: laat ze eerst maar eens bewijzen dat hun werkzaamheden conform afspraak zijn. Op tijd en naar wens uitgevoerd? Is de klant tussentijds op de hoogte gehouden? Bluf. Bovendien, wiens naam staat op het kenteken? Ha.
Houd ons op de hoogte, want dit vind ik geen manier van zakendoen.
Groetjes,
Niek (ook ondernemer in het motorrijtuigenvak)