Pagina 1 van 1
Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 18 okt 2018 14:08
door rianne.de-kok-doomen
We hebben met onze dochter Fila schoenen gekocht .
We twijfelden al in de winkel of ze niet te breed waren voor onze dochter van 12 .
Ze heef lange smalle voeten.
We vroegen of ze na het dragen niet wijder zouden worden.
Met een extra zooltje erin zou dit geen probleem zijn.
Helaas is dit dus niet het geval.
Vandaag waren we in een andere sneaker winkel en deze verkoper zei dat ze nooit deze schoenen zou verkopen aan mijn dochter want ze passen niet bij haar voeten.
We zijn vandaag ook maar even bij jullie binnen gelopen om te laten zien hoe ze erbij loopt op deze schoenen maar hij vond het een fout van ons als klant.
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Vandaar dat ik erop terug kom.
Als verkoper moet je de klant adviseren of deze schoenen geschikt zijn.
Wij vetrouwden in ieder geval op de mening van deze verkoper.
Rianne de Kok
Antwoord Footlocker:
Samira
Samira (Foot Locker Europe)
18 okt. 9:36 a.m. CEST
Beste Rianne,
Bedankt voor uw geduld.
We hebben inmiddels een antwoord gekregen van de desbetreffende afdeleing over de Fila schoenen.
Omdat de schoenen al buiten zijn gedragen kunnen we ze niet terug nemen.
Verder adviseren zij dat het de verantwoordelijkheid van de klant is om de beslissing te nemen om de schoenen wel of niet aan te schaffen.
Wij bieden u onze excuses aan voor enig ongemak dat u mogelijk heeft ondervonden.
We hopen u voldoende te hebben geinformeerd maar mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Samira
Foot Locker Klantenservice
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 19 okt 2018 10:03
door rvjapio
...'wij twijfelden al...' . Inderdaad is het uw verantwoordelijkheid om al dan niet te kopen. Bij twijfel niet doen dus.
Als de verkoper dan ook nog aangeeft dat uw twijfel met extra zooltjes wel over zal gaan dan heeft u twee waarschuwingen genegeerd. Ik ben het met de verkoper eens.
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 19 okt 2018 10:10
door Lowieze
Ik begrijp niet helemaal waarom u deze schoenen dan toch gekocht heeft, wilde uw dochter ze erg graag?
Dan maar wat dikkere sokken aandoen totdat ze eruit gegroeid is. Dat gaat toch snel op die leeftijd.
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 19 okt 2018 13:41
door mh73
Lowieze schreef: ↑19 okt 2018 10:10
Ik begrijp niet helemaal waarom u deze schoenen dan toch gekocht heeft, wilde uw dochter ze erg graag?
Dan maar wat dikkere sokken aandoen totdat ze eruit gegroeid is. Dat gaat toch snel op die leeftijd.
Mijn dochter van 12 is al uitgegroeid. Dus dat gaat niet altijd op
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 19 okt 2018 14:11
door Klaas Jan
rvjapio schreef: ↑19 okt 2018 10:03
...'wij twijfelden al...' . Inderdaad is het uw verantwoordelijkheid om al dan niet te kopen. Bij twijfel niet doen dus.
Als de verkoper dan ook nog aangeeft dat uw twijfel met extra zooltjes wel over zal gaan dan heeft u twee waarschuwingen genegeerd. Ik ben het met de verkoper eens.
De twijfel werd juist weggenomen door de verkoper die zegt
'Met een extra zooltje erin zou dit geen probleem zijn.'
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 19 okt 2018 14:17
door Lowieze
mh73 schreef: ↑19 okt 2018 13:41
Lowieze schreef: ↑19 okt 2018 10:10
Ik begrijp niet helemaal waarom u deze schoenen dan toch gekocht heeft, wilde uw dochter ze erg graag?
Dan maar wat dikkere sokken aandoen totdat ze eruit gegroeid is. Dat gaat toch snel op die leeftijd.
Mijn dochter van 12 is al uitgegroeid. Dus dat gaat niet altijd op
Dat weet u nu al? Dat kunt u toch pas achteraf zeggen?
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 19 okt 2018 14:19
door Klaas Jan
Hallo Rianne, ik zou het hier niet bij laten. In de reactie van Footlocker blijft het advies van de verkoper helemaal buiten schot.
Het wordt niet eens genoemd. Terwijl dat nu juist het punt is
De aankoop van schoenen is inderdaad uw verantwoordelijkheid maar dat die aankoop tot stand is gekomen na advies van de verkoper kan niet onbenoemd blijven.
Consuwijzer.nl zegt bijvoorbeeld: 'U mag er vanuit gaan dat de informatie die u bij aankoop van producten krijgt, juist is. Is dit niet zo? Dan kunt u de verkoper hierop aanspreken.'
Per brief de zaak voorleggen aan de directie van Footlocker lijkt me het beste.
Succes.
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 19 okt 2018 20:33
door crazyme
Een advies is geen garantie. Ik denk dat u verwacht dat een advies altijd een perfecte oplossing biedt.
Dat is niet zo.
Dit is een normaal kopersrisico.
Zet ze op marktplaats en koop een paar nieuwe.
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 22 okt 2018 13:52
door Aygulf
"Klaas Jan", wat consuwijzer bedoelt is informatie over het product. Dus info over materiaal, herkomst enz. moet juist zijn. Niet of je het product wel of niet moet kopen. Je kunt het advies wel of niet aannemen maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je wel/niet aankoop. Als een verkoper mij iets adviseert omdat hij het mij geweldig vindt staan en ik twijfel of vind dat niet, dan koop ik het dus niet.
Re: Slecht geadviseerd in sneakerwinkel
Geplaatst: 22 okt 2018 18:08
door Klaas Jan
Aygulf schreef: ↑22 okt 2018 13:52
"Klaas Jan", wat consuwijzer bedoelt is informatie over het product. Dus info over materiaal, herkomst enz. moet juist zijn. Niet of je het product wel of niet moet kopen. Je kunt het advies wel of niet aannemen maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je wel/niet aankoop. Als een verkoper mij iets adviseert omdat hij het mij geweldig vindt staan en ik twijfel of vind dat niet, dan koop ik het dus niet.
Hallo @Aygulf, ik zeg niet dat u ongelijk hebt maar ik zie dat niet in de zin van Consuwijzer. Er staat "informatie die u bij aankoop krijgt" Niet of die uit de doos of uit de mond van de verkoper komt.
Misschien zou de koper dat eens na kunnen gaan bij Consuwijzer indien gewenst.
Wat u zegt over die verkoper die u charmeert vind ik echt een ander punt. Dat gaat over smaak. Of iets je mooi staat of niet.
Dat is natuurlijk voor eigen rekening en kan geen reden voor een klacht zijn.
Het probleem van Rianne is van technische aard. Met een extra zooltje zou de pasvorm optimaal zijn.