Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer
Geplaatst: 18 okt 2018 18:45
Wij gingen 14 september 12 dagen op vakantie naar Tunesië.
In het vliegtuig zei de piloot dat even moesten wachten op bagage. Na 5 minuten vertrokken we. Kijk ik uit het raam, stonden er nog 3 karren met koffers, in Tunesië aan gekomen was het bal 73 koffers stonden nog in Amsterdam. Na 5 dagen waren de koffers er, 5 dagen geen vakantie In Tunesië kan je weinig kleding kopen. Na uren zoeken toch wat gevonden. Na 3 dagen kregen wij het aan koop bedrag terug.
Nu hebben veel van deze reizigers contact met Tui, nu wil het geval dat ze iedereen met een ander bedrag afschuiven (wij hebben contact via de waths app) Dit klopt van geen kant.
Dit staat bij de ANVR
Artikel 7
Uitvoering van de overeenkomst en aansprakelijkheid
organisator
7.1.
De organisator zorgt voor de uitvoering van de reisovereenkomst overeen
-
komstig de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben op grond van de
overeenkomst. Als een bepaald onderdeel niet overeenkomstig de afspraken
kan worden uitgevoerd en je de organisator daarvan onverwijld op de hoog
-
te hebt gesteld, zorgt de organisator er alsnog voor dat de overeenkomst
overeenkomstig de afspraken wordt uitgevoerd. Dit tenzij dat onmogelijk is
of met zulke hoge kosten gepaard gaat dat je dit in redelijkheid niet van de
organisator kan verlangen.
7.2.
Als een aanzienlijk deel van de diensten niet kan worden nagekomen, zorgt
de organisator voor geschikte alternatieven van minimaal gelijkwaardige
kwaliteit zonder dat hij hiervoor kosten in rekening brengt. Tijdens de periode
dat de reisovereenkomst niet uitgevoerd wordt overeenkomstig hetgeen je
op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag verwachten, en ook als de
geboden alternatieven van mindere kwaliteit zijn, biedt de organisator een
passende prijsverlaging aan.
Nu is het echter zo ze hebben bewust de koffers achter gelaten om op tijd te vertrekken.
Het is toch normaal dat dat we voor de 5 bedorven vakantie dagen ons geld terug willen?
Tui reageert heel traag. Voor ons geen vakantie met Tui meer
In het vliegtuig zei de piloot dat even moesten wachten op bagage. Na 5 minuten vertrokken we. Kijk ik uit het raam, stonden er nog 3 karren met koffers, in Tunesië aan gekomen was het bal 73 koffers stonden nog in Amsterdam. Na 5 dagen waren de koffers er, 5 dagen geen vakantie In Tunesië kan je weinig kleding kopen. Na uren zoeken toch wat gevonden. Na 3 dagen kregen wij het aan koop bedrag terug.
Nu hebben veel van deze reizigers contact met Tui, nu wil het geval dat ze iedereen met een ander bedrag afschuiven (wij hebben contact via de waths app) Dit klopt van geen kant.
Dit staat bij de ANVR
Artikel 7
Uitvoering van de overeenkomst en aansprakelijkheid
organisator
7.1.
De organisator zorgt voor de uitvoering van de reisovereenkomst overeen
-
komstig de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben op grond van de
overeenkomst. Als een bepaald onderdeel niet overeenkomstig de afspraken
kan worden uitgevoerd en je de organisator daarvan onverwijld op de hoog
-
te hebt gesteld, zorgt de organisator er alsnog voor dat de overeenkomst
overeenkomstig de afspraken wordt uitgevoerd. Dit tenzij dat onmogelijk is
of met zulke hoge kosten gepaard gaat dat je dit in redelijkheid niet van de
organisator kan verlangen.
7.2.
Als een aanzienlijk deel van de diensten niet kan worden nagekomen, zorgt
de organisator voor geschikte alternatieven van minimaal gelijkwaardige
kwaliteit zonder dat hij hiervoor kosten in rekening brengt. Tijdens de periode
dat de reisovereenkomst niet uitgevoerd wordt overeenkomstig hetgeen je
op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag verwachten, en ook als de
geboden alternatieven van mindere kwaliteit zijn, biedt de organisator een
passende prijsverlaging aan.
Nu is het echter zo ze hebben bewust de koffers achter gelaten om op tijd te vertrekken.
Het is toch normaal dat dat we voor de 5 bedorven vakantie dagen ons geld terug willen?
Tui reageert heel traag. Voor ons geen vakantie met Tui meer