Pagina 1 van 1
Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 14:29
door flinterkes
De aankoop van het Feber speeltoestel viel me erg tegen en na een periode van twijfel toch Intertoys aangeschreven op 12 augustus (excuses, niet 12 juli). Feber vindt niet dat het onder de garantie valt en Intertoys, de verkoper, trekt zijn handen ervan af. De zichttermijn van 30 dagen was volgens Intertoys ook vervallen daar zij uitgaan van de bestel/betaaldatum 10-07-2018 en ik van de leverdatum, 13 -07-2018.
Laatste reactie Intertoys;
"Beste Annie,
Hartelijk dank voor jouw terugkoppeling.
Op het moment dat jij de bestelling plaatst en betaald wat in deze dus is 10-07-2018 is dan gaat de koop in vanaf 10-07-2018. Dit wil zeggen dat het zichttermijn loopt vanaf datum van aankoop en niet vanaf datum van levering.
Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Y. "
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 16:13
door rvjapio
U heeft gelijk. Consuwijzer zegt: Wanneer gaan de veertien dagen in?
Koopt u een product? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het product hebt gekregen.
Laat ze dat maar weten:)
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 17:11
door kweenie
Het gaat hier niet om de wettelijke termijn, maar om een langere termijn die de winkel accepteert. Daarbij kunnen ze andere uitgangspunten hebben.
Maar de website zegt zelf:
De 30 dagen 'zichttermijn' gaan in op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen.
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 20:55
door alfatrion
flinterkes schreef: ↑19 okt 2018 14:29
De aankoop van het Feber speeltoestel viel me erg tegen en na een periode van twijfel toch Intertoys aangeschreven op 12 juli. Feber vindt niet dat het onder de garantie valt en Intertoys, de verkoper, trekt zijn handen ervan af. De zichttermijn van 30 dagen was volgens Intertoys ook vervallen daar zij uitgaan van de bestel/betaaldatum 10-07-2018 en ik van de leverdatum, 13 -07-2018.
De levering heeft plaats gevonden op 13 juli en u heeft u ongenoegen geuit op 12 juli?
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 21:39
door angel1978
alfatrion schreef: ↑19 okt 2018 20:55
flinterkes schreef: ↑19 okt 2018 14:29
De aankoop van het Feber speeltoestel viel me erg tegen en na een periode van twijfel toch Intertoys aangeschreven op 12 juli. Feber vindt niet dat het onder de garantie valt en Intertoys, de verkoper, trekt zijn handen ervan af. De zichttermijn van 30 dagen was volgens Intertoys ook vervallen daar zij uitgaan van de bestel/betaaldatum 10-07-2018 en ik van de leverdatum, 13 -07-2018.
De levering heeft plaats gevonden op 13 juli en u heeft u ongenoegen geuit op 12 juli?
Na een periode van twijfel..
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 21:45
door Erthanax
Een extreem korte periode van -1 dag? Het product viel al tegen voordat het geleverd was? Of kloppen de data niet?
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 22:57
door Ivo.w
U heeft dus op de 30e dag pas besloten dat u het product terug wilde sturen? Tenzij u dat met een dure spoedkoerier heeft laten doen, was u te laat. Juli heeft 31 dagen. 14 juli was de eerste dag van de zichttermijn. 13 augustus de laatste dag. U heeft uw wens tot terugsturen op 12 augustus per mail kenbaar gemaakt. Dat was een zondag. Een normale pakketdienst werkt niet op zondag, dat houdt dus in dat uw pakket op zijn vroegst maandagavond 13 augustus naar het sorteercentrum van de pakketdienst is gegaan en op 14 augustus bij de verkoper is bezorgd. Dat is buiten de zichttermijn die u had. En daarbij ga ik er bovendien van uit dat u op 12 of 13 augustus ook daadwerkelijk al het pakket ter retourzending bij de pakketdienst heeft aangeboden.
Ik geef u zeer weinig kans. Aan alleen een berichtje dat u het terug wilt sturen heeft de winkelier niks, het pakket moet daadwerkelijk ter ontvangst zijn aangeboden binnen de gestelde termijnen.
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 23:12
door alfatrion
TS heeft een herroepingstermijn. TS kan t/m 13 augustus aangeven dat hij de koop wilt herroepen. Deze mededeling moet uiterlijk op 13 augustus ontvangen zijn door de verkoper. De post wordt op zondag niet opgehaald en het duurt minstens een dag voordat de envelop aankomt, dus moet TS een mail hebben gestuurd (of hebben gebeld) om binnen de termijn te zitten.
Het pakket hoeft niet binnen dezelfde tijd binnen te zijn. Het pakket moet binnen 14 dagen nadat de overeenkomst is herroepen aankomen. De eerste dag daarvan is de 13 en de laatste dag is 27 augustus. Als het pakket toch na 27 augustus binnen komt, dan is het de overeenkomst nog steeds herroepen.
@TS hoe heb je herroepen?
Re: Zichttermijn vanaf bestelling of levering?
Geplaatst: 19 okt 2018 23:18
door NeoDutchio
alfatrion schreef: ↑19 okt 2018 23:12
TS heeft een herroepingstermijn. TS kan t/m 13 augustus aangeven dat hij de koop wilt herroepen. Deze mededeling moet uiterlijk op 13 augustus ontvangen zijn door de verkoper. De post wordt op zondag niet opgehaald en het duurt minstens een dag voordat de envelop aankomt, dus moet TS een mail hebben gestuurd (of hebben gebeld) om binnen de termijn te zitten.
Het pakket hoeft niet binnen dezelfde tijd binnen te zijn. Het pakket moet binnen 14 dagen nadat de overeenkomst is herroepen aankomen. De eerste dag daarvan is de 14 en de laatste dag is 28 augustus. Als het pakket toch na 28 augustus binnen komt, dan is het de overeenkomst nog steeds herroepen.
TS zit al lang en breed over de 14 dagen heen, dat is hier niet van toepassing, Op 13 juli ontvangen en op 12 augustus Intertoy's aangeschreven. Het gaat niet om de herroepingstijd, maar om een extra service van de verkoper.