Hallo!
Klein (kuch) probleempje.. als iemand weet hoe ik hier mee moet om gaan hoor ik het graag!
Vanaf januari tot juli liep ik stage, hiervoor zou ik in het eerste geval niet voor uitbetaald krijgen, daarna is besloten dat we toch wel betaald zouden krijgen voor het goede werk wat we hebben geleverd. Dit zou met terugwerkende kracht per maand worden uitbetaald hierdoor heb ik gekozen voor pas GEEN loonheffingskorting toe, aangezien dit +- 250-300 in de maand zou zijn en ik met mijn huidige stage van 500 in de maand dus meer verdien en daar liever loonheffing op zou willen toepassen.
Nu 3 maanden laten heb ik het pas ontvangen en wat blijkt; alles is in 1x overgemaakt wat uitkomt op rond de 900 euro (dit is dus zonder heffingskorting) als ik dat had geweten had ik graag wel loonheffing eroverheen willen hebben, maar dit krijg ik dus evt aan het einde weer terug bij mijn belastingaangifte.
Nu wordt het tricky.. van juli tot september heb ik een aantal klusjes gedaan voor school, dit werd gebundeld en werd aan het einde van de zomervakantie uitbetaald dit met een totaal bedrag van 600 euro en je raad het al.. deze heb ik ook ontvangen in oktober.. zucht.. ook krijg ik mijn normale stagevergoeding van 500 p.m in oktober
dus nu heb ik in oktober 3 bedragen ontvangen:
1. 900 euro van werk periode jan-juli
2. 600 euro van werk periode juli-sept
3. stagegeld 500 euro
Mijn vraag is nu;
Kan je alleen loonheffingskorting toepassen op ontvangen loon van de gewerkte periode of van de maand dat het gestort is? hoe nu verder. graag hoor ik het
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loonheffingskorting toepassen op ontvangen loon
Re: Loonheffingskorting toepassen op ontvangen loon
Dat is allemaal geen probleem. Als u volgend jaat even aangifte doet en uw totale jaarinkomen is niet hoger dan ca. € 6.500, krijgt u alle ingehouden loonheffing terug.
Voor de goede orde, loonheffingskorting is een korting op de in te houden loonheffing/belasting.
U mag ook nu rustig al een loonbelastingverklaring inleveren zodat voor de aankomende maanden nog rekening gehouden kan worden met die korting. Krijgt u volgend jaar na aangifte wat minder terug.
Voor de goede orde, loonheffingskorting is een korting op de in te houden loonheffing/belasting.
U mag ook nu rustig al een loonbelastingverklaring inleveren zodat voor de aankomende maanden nog rekening gehouden kan worden met die korting. Krijgt u volgend jaar na aangifte wat minder terug.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Loonheffingskorting toepassen op ontvangen loon
Reeds betaalde loonheffing kun je tijdens het lopende jaar niet meer 'terugdraaien'.
Maar de loonheffing is slechts een voorheffing. In april of mei 2019 moet je belastingaangifte doen over 2018 en dan wordt de definitieve berekening gemaakt. Alles wat er teveel aan loonheffing is ingehouden krijg je dan terug, alles wat er te weinig aan loonheffing is ingehouden moet je dan alsnog betalen.
Hoe dan ook: onderaan de streep maakt het allemaal geen cent uit.
Maar de loonheffing is slechts een voorheffing. In april of mei 2019 moet je belastingaangifte doen over 2018 en dan wordt de definitieve berekening gemaakt. Alles wat er teveel aan loonheffing is ingehouden krijg je dan terug, alles wat er te weinig aan loonheffing is ingehouden moet je dan alsnog betalen.
Hoe dan ook: onderaan de streep maakt het allemaal geen cent uit.