Klacht over social deal.
Geplaatst: 24 okt 2018 08:28
Ik kocht 6 bonnen social deal om met 6 personen een workshop kaas maken te volgen in Alkmaar bij Crea Kunst. IDe aanbieder zou vaste data hebben en je kom ook data voor stellen. Ik heb op 2 juli 2018 de volgende data voorgesteld:
zondag 5, 12 of 26 augustus 2018 of 1 of 2 september 2018. Ik moest om te kunnen reserveren direct de codes inleveren anders mocht ik niet reserveren. Creakunst heeft dus geld ontvangen. Ik was hier .geen voorstander van en ik heb dat direct gemeld
Uiteindelijk boden zij mij 8 september aan als datum en dit heb ik geaccepteerd. Creakunst gaf op 10 augustus aan dat zij de workshop niet konden garanderen bij onvoldoende deelnemers omdat het dan niet rendabel is. Ik moest dus kiezen bijbetalen of e.a. niet door laten gaan. Maar dit lijkt mij nu het risico van ondernemerschap daar ik gewoon iets heb gekocht voor een bepaalde prijs.
Ik ben dan ook niet ingegaan op bijbetaling. Op 29 augustus meldde Crea kunst de workshop af tenzij we meer geld zouden betalen. Ik heb mijn deelnemers moeten afmelden. Vervolgens is mij een aanbod gedaan om op 20 oktober 2018 deel te nemen aan de workshop en dit zou zeker doorgaan want men gaf per mail aan dat er voldoende deelnemers zijn.
Op 12 oktober 2018 meldt crea-kunst mij dat zij hun locatie hebben verloren waardoor de workshop van 20 oktober ook niet door kan gaan. Zij hebben verder geen alternatief en verwijzen voor geld terug naar Social deal. Ik heb hierop mijn vertrouwen in Crea kunst opgezegd. Ik heb mijn klacht bij social deal gemeld met het verzoek om binnen 3 weken mijn geld terug te storten.
Social deal heeft dit per mail geweigerd op omdat zij van mening zijn dat de ondernemer goede vervangende voorstellen heeft gedaan maar hier kan ik mij niet in vinden. Creakunst verandert steeds de voorwaarden mbt prijs, deelnemers en locatie (en inmiddels ook de inhoud van de workshop) en is hier van te voren niet duidelijk over terwijl men wel mijn geld heeft geaccepteerd en die voorwaarden op dat moment niet kenbaar zijn gemaakt, dan had ik namelijk de deal niet gesloten en was er geen overeenkomst geweest.
Ik wil mijn geld terug want het beloofde wordt niet geleverd zoals afgesproken.
Welke stappen zou ik nog meer kunnen zetten?
Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig nar de ervaring van anderen met Social Deal en Creakunst (Alkmaar).
zondag 5, 12 of 26 augustus 2018 of 1 of 2 september 2018. Ik moest om te kunnen reserveren direct de codes inleveren anders mocht ik niet reserveren. Creakunst heeft dus geld ontvangen. Ik was hier .geen voorstander van en ik heb dat direct gemeld
Uiteindelijk boden zij mij 8 september aan als datum en dit heb ik geaccepteerd. Creakunst gaf op 10 augustus aan dat zij de workshop niet konden garanderen bij onvoldoende deelnemers omdat het dan niet rendabel is. Ik moest dus kiezen bijbetalen of e.a. niet door laten gaan. Maar dit lijkt mij nu het risico van ondernemerschap daar ik gewoon iets heb gekocht voor een bepaalde prijs.
Ik ben dan ook niet ingegaan op bijbetaling. Op 29 augustus meldde Crea kunst de workshop af tenzij we meer geld zouden betalen. Ik heb mijn deelnemers moeten afmelden. Vervolgens is mij een aanbod gedaan om op 20 oktober 2018 deel te nemen aan de workshop en dit zou zeker doorgaan want men gaf per mail aan dat er voldoende deelnemers zijn.
Op 12 oktober 2018 meldt crea-kunst mij dat zij hun locatie hebben verloren waardoor de workshop van 20 oktober ook niet door kan gaan. Zij hebben verder geen alternatief en verwijzen voor geld terug naar Social deal. Ik heb hierop mijn vertrouwen in Crea kunst opgezegd. Ik heb mijn klacht bij social deal gemeld met het verzoek om binnen 3 weken mijn geld terug te storten.
Social deal heeft dit per mail geweigerd op omdat zij van mening zijn dat de ondernemer goede vervangende voorstellen heeft gedaan maar hier kan ik mij niet in vinden. Creakunst verandert steeds de voorwaarden mbt prijs, deelnemers en locatie (en inmiddels ook de inhoud van de workshop) en is hier van te voren niet duidelijk over terwijl men wel mijn geld heeft geaccepteerd en die voorwaarden op dat moment niet kenbaar zijn gemaakt, dan had ik namelijk de deal niet gesloten en was er geen overeenkomst geweest.
Ik wil mijn geld terug want het beloofde wordt niet geleverd zoals afgesproken.
Welke stappen zou ik nog meer kunnen zetten?
Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig nar de ervaring van anderen met Social Deal en Creakunst (Alkmaar).