Vandaag ontving ik een brief van ASR omtrent mijn levensverzekeringspolis/woekerpolis van ASR. Ik heb met stijgende verbazing kennisgenomen van deze brief waarin gemeld wordt dat mijn woekerpolis wordt ondergebracht bij een nieuwe intermediair, Poliservice B.V.
Na wat zoeken blijkt dat Poliservice B.V, dat tot 2009 in eigendom was van ASR, verkocht is aan Futurum. Zie: https://newsroom.asrnederland.nl/verzek ... p-futurum/
In de brief wordt gemeld dat Poliservice voor 100% eigendom is van ARS. Dus blijkbaar eerst verkocht en toen weer teruggekocht.
Wat mij verder bevreemdt is dat de rechtbank van Utrecht vermoedelijk nog dit jaar (2018) vonnis zal wijzen in de collectieve woekerpolis-procedure tegen verzekeraar ASR. Ik geloof niet in toevalligheden en al helemaal niet als dit een onbetrouwbare verzekeringsmaatschappij betreft. Ik verdenk ASR er dan ook van om op een slinkse manier de klanten die al eerder slachtoffer waren van een woekerpolis, nogmaals een allerlaatste poot uit te draaien en daar heb ik geen trek in......
Kan iemand mij helpen wat te doen ? Ik kan natuurlijk overstappen naar een eigen intermediair maar behoud ik dan mijn rechten jegens ASR of moet ik iets anders doen ?
Met vriendelijke groet,
Bert
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ASR-polis ondergebracht bij nieuwe intermediair
-
Re: ASR-polis ondergebracht bij nieuwe intermediair
Maar die intermediair doet niets af of toe aan uw kwestie met ASR.
En op wat voor manier zou u dan een allerlaatste poot uitgedraaid worden?
En op wat voor manier zou u dan een allerlaatste poot uitgedraaid worden?
Re: ASR-polis ondergebracht bij nieuwe intermediair
Hallo Bert, uw rechten en plichten richting ASR veranderen niet. Daar heeft een veranderde tussenpersoon niets mee te maken.
Als u zich aangemeld heeft bij bijvoorbeeld woekerpolis.nl dan is uw deelname aan een collectieve procedure onveranderd.
Uw vordering jegens ASR is bij deze organisatie collectief gestuit.
Echter wordt wel wel aangeraden https://www.woekerpolis.nl/informatie/i ... tingsbrief om een stuitingsbrief naar de (nieuwe) tussenpersoon te sturen.
Andere organisaties kennen geen collectieve stuitingsprocedure dus het is goed om dat even na te gaan als u daar lid van bent. In dat geval moet u de stuiting richting ASR zelf regelen. En naar de (nieuwe) tussenpersoon.
Als u zich aangemeld heeft bij bijvoorbeeld woekerpolis.nl dan is uw deelname aan een collectieve procedure onveranderd.
Uw vordering jegens ASR is bij deze organisatie collectief gestuit.
Echter wordt wel wel aangeraden https://www.woekerpolis.nl/informatie/i ... tingsbrief om een stuitingsbrief naar de (nieuwe) tussenpersoon te sturen.
Andere organisaties kennen geen collectieve stuitingsprocedure dus het is goed om dat even na te gaan als u daar lid van bent. In dat geval moet u de stuiting richting ASR zelf regelen. En naar de (nieuwe) tussenpersoon.