Product niet te retourneren bij Ajax Fanshop
Geplaatst: 27 okt 2018 21:42
NOOIT MEER, AJAX SCHAAM JE!
Ben al jaren groot Ajax fan. 7 seizoenen op rij seizoenskaart gehad en nu wordt ik opgelicht door mijn eigen club.
Ik zat op Facebook en zag daar dat Ajax een Fifa 19 special edition met steelbook uitbracht als pre-order. Leuk dacht ik die bestel ik, dit was op 27-9-2018. Bij ontvangst bleek echter dat ik per ongeluk de Xbox 360 versie in plaats van de Xbox one versie heb ontvangen. Stomme fout natuurlijk, gelukkig zag ik het meteen en heb ik is alles nog als nieuw (inclusief verzegeling).
Na contact met Ajax kreeg ik als eerste antwoord: Je kan dit product niet retourneren. Dat klopt uiteraard niet want het is wettelijk verplicht een artikel retour te nemen binnen 14 dagen. Nadat ik dat aangaf telefonisch kon het in één keer wel. Geen probleem verder, iedereen maakt fouten. Ik kon het artikel retourneren.
Een paar dagen nadat ik het pakket heb geretourneerd krijg ik een noreply email van Ajax: Dit product kan niet geretourneerd worden, we hebben het opnieuw naar je verstuurd. Ik dus weer bellen naar een betaald klantenservice nummer (weer een half uur in de wacht), het was inderdaad (weer) een fout die gemaakt was door hun, ik kon het pakket opnieuw retour sturen maar nu naar Ajax in Amsterdam zelf in plaats van naar een magazijn in Waalwijk. Ze zouden het dan in Amsterdam in orde maken voor mij.
(In de tussentijd heeft Ajax mij 3x het verkeerde antwoordnummer voor de nieuwe retour locatie gegeven waardoor ik 3x naar het postkantoor heb moeten gaan met een ander antwoordnummer en een paar uur in de betaalde telefonische wacht. Dat nam ik nog voor lief)
Nu krijg ik weer een mail van Ajax dat het product niet geretourneerd kan worden omdat de cellofaan ontbreekt en alleen de verzegeling niet voldoende is, ik krijg het product weer retour. Heel leuk allemaal, doe er dan de volgende keer ook een cellofaan omheen als ik het ontvang! Deze was al verwijdert door jullie zelf!
Vandaag ontvang ik het pakket en nu krijg ik alleen het Xbox spel terug en de steelbook hebben ze zelf gehouden. Echt waar, ik heb nog nooit zo'n slecht internetbedrijf meegemaakt. Het is inmiddels 27-10, de eerst fout door Ajax is 8-10 gemaakt. Ik vind het echt schandalig hoe je wordt behandelt, Ajax ontwijkt zo het retourrecht van de Nederlander en heeft ook nog eens de steelbook gestolen.
Beste Ajax, ik begrijp dat jullie het spel zelf niet meer kunnen verkopen omdat het product al van de site is maar dat is geen reden om zou 2x de wet te verbreken.
Ik raad iedereen aan een 2de keer na te denken voordat ze bij Ajax een bestelling plaatsen.
Ben al jaren groot Ajax fan. 7 seizoenen op rij seizoenskaart gehad en nu wordt ik opgelicht door mijn eigen club.
Ik zat op Facebook en zag daar dat Ajax een Fifa 19 special edition met steelbook uitbracht als pre-order. Leuk dacht ik die bestel ik, dit was op 27-9-2018. Bij ontvangst bleek echter dat ik per ongeluk de Xbox 360 versie in plaats van de Xbox one versie heb ontvangen. Stomme fout natuurlijk, gelukkig zag ik het meteen en heb ik is alles nog als nieuw (inclusief verzegeling).
Na contact met Ajax kreeg ik als eerste antwoord: Je kan dit product niet retourneren. Dat klopt uiteraard niet want het is wettelijk verplicht een artikel retour te nemen binnen 14 dagen. Nadat ik dat aangaf telefonisch kon het in één keer wel. Geen probleem verder, iedereen maakt fouten. Ik kon het artikel retourneren.
Een paar dagen nadat ik het pakket heb geretourneerd krijg ik een noreply email van Ajax: Dit product kan niet geretourneerd worden, we hebben het opnieuw naar je verstuurd. Ik dus weer bellen naar een betaald klantenservice nummer (weer een half uur in de wacht), het was inderdaad (weer) een fout die gemaakt was door hun, ik kon het pakket opnieuw retour sturen maar nu naar Ajax in Amsterdam zelf in plaats van naar een magazijn in Waalwijk. Ze zouden het dan in Amsterdam in orde maken voor mij.
(In de tussentijd heeft Ajax mij 3x het verkeerde antwoordnummer voor de nieuwe retour locatie gegeven waardoor ik 3x naar het postkantoor heb moeten gaan met een ander antwoordnummer en een paar uur in de betaalde telefonische wacht. Dat nam ik nog voor lief)
Nu krijg ik weer een mail van Ajax dat het product niet geretourneerd kan worden omdat de cellofaan ontbreekt en alleen de verzegeling niet voldoende is, ik krijg het product weer retour. Heel leuk allemaal, doe er dan de volgende keer ook een cellofaan omheen als ik het ontvang! Deze was al verwijdert door jullie zelf!
Vandaag ontvang ik het pakket en nu krijg ik alleen het Xbox spel terug en de steelbook hebben ze zelf gehouden. Echt waar, ik heb nog nooit zo'n slecht internetbedrijf meegemaakt. Het is inmiddels 27-10, de eerst fout door Ajax is 8-10 gemaakt. Ik vind het echt schandalig hoe je wordt behandelt, Ajax ontwijkt zo het retourrecht van de Nederlander en heeft ook nog eens de steelbook gestolen.
Beste Ajax, ik begrijp dat jullie het spel zelf niet meer kunnen verkopen omdat het product al van de site is maar dat is geen reden om zou 2x de wet te verbreken.
Ik raad iedereen aan een 2de keer na te denken voordat ze bij Ajax een bestelling plaatsen.