Kosten voor roaming terwijl roaming is uitgezet
Geplaatst: 28 okt 2018 19:58
Afgelopen mei had ik een nota van +/- 60 euro voor datagebruik buiten de EU (Turkijke) terwijl ik bijna zeker wist dat dit uitgezet was op mijn telefoon. Omdat ik toch twijfelde of ik dit wel goed gedaan had, heb ik hierna geen extra actie ondernomen. Nu is het zo dat ik afgelopen week opnieuw naar Turkije ben geweest, ik ben er 100% zeker van dat ik roaming op mijn toestel uit stond. Toch worden er opnieuw kosten voor dataverbruik in rekening gebracht. Na te hebben geïnformeerd kreeg ik onderstaand antwoord terug.
Kan YOUFONE zomaar kosten in rekening brengen terwijl op je telefoon de roaming uitstaat?
Wie heeft er meer ervaringen en wil deze delen in deze topic?
Ik vind dat hier wat aan gedaan moet worden, ik heb verschillende abonnementen bij diverse providers gehad, en dan is uiteindelijk YOUFONE goedkoop, maar toch duurkoop !!!
Voor alle duidelijkheid, ik heb enkel officiele apps uit de playstore op mijn samsung edge 7 geinstallaleerd.
------------------ANTWOORD YOUFONE----------------------
Beste meneer/mevrouw Jager,
Naar aanleiding van je bericht.
Ik kan zeker begrijpen dat het erg verwarrend is. De meeste providers nemen deze kosten voor eigen rekening. Wij lenen het netwerk van KPN en krijgen deze kosten dan ook hoog doorberekend. Door deze achterrond functies proberen wij onze klanten op meerdere manieren te informeren over de handmatige blokkade. Je kunt dergelijke datasessies op meerdere manieren voorkomen;
- Zet de synchronisatie van je applicaties uit op je toestel
- Controleer of je toestel geen rechten heeft om een eventuele blokkade op je telefoon te negeren
- Stel een goede blokkade in op je telefoon die je zelf in of uit kunt schakelen
- Zet je toestel op 2G, zo pakt hij in de meeste gevallen enkel het telefonie netwerk in het buitenland
Tevens delen wij altijd enkele tips voor een vakantie periode, dit hebben wij bijvoorbeeld in maart op onze website gedaan;
https://www.youfone.nl/blog/wat-je-moet ... land-gaat-
Wanneer je niet zeker weet welke apps dit veroorzaken en of je jouw toestel goed hebt ingesteld, kun je ook de mobiele data via ons tijdig en volledig uitzetten. Je kunt bijvoorbeeld contact met ons opnemen om een datablokkade in te stellen zodat je zeker weet dat er geen data verbruikt wordt in het buitenland, of je kunt je volledige verbruik in je account uitschakelen. Dit laatste doe je als volgt;
- Log in op je My Youfone account via de website
- Ga naar 'Abonnement'
- Kies voor 'Netwerkinstellingen'
- Schakel 'Verkeer in het buitenland' uit
Let wel op! Hierna kun je niet meer bellen, gebeld worden, sms berichten versturen of ontvangen of data gebruiken.
Wanneer je weer in Nederland bent, kun je de data blokkade weer laten deactiveren, of zelf de blokkade(s) van je account afhalen. Het instellen van een blokkade of het verwijderen kan eens per dag.
Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 18.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9222.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Kan YOUFONE zomaar kosten in rekening brengen terwijl op je telefoon de roaming uitstaat?
Wie heeft er meer ervaringen en wil deze delen in deze topic?
Ik vind dat hier wat aan gedaan moet worden, ik heb verschillende abonnementen bij diverse providers gehad, en dan is uiteindelijk YOUFONE goedkoop, maar toch duurkoop !!!
Voor alle duidelijkheid, ik heb enkel officiele apps uit de playstore op mijn samsung edge 7 geinstallaleerd.
------------------ANTWOORD YOUFONE----------------------
Beste meneer/mevrouw Jager,
Naar aanleiding van je bericht.
Ik kan zeker begrijpen dat het erg verwarrend is. De meeste providers nemen deze kosten voor eigen rekening. Wij lenen het netwerk van KPN en krijgen deze kosten dan ook hoog doorberekend. Door deze achterrond functies proberen wij onze klanten op meerdere manieren te informeren over de handmatige blokkade. Je kunt dergelijke datasessies op meerdere manieren voorkomen;
- Zet de synchronisatie van je applicaties uit op je toestel
- Controleer of je toestel geen rechten heeft om een eventuele blokkade op je telefoon te negeren
- Stel een goede blokkade in op je telefoon die je zelf in of uit kunt schakelen
- Zet je toestel op 2G, zo pakt hij in de meeste gevallen enkel het telefonie netwerk in het buitenland
Tevens delen wij altijd enkele tips voor een vakantie periode, dit hebben wij bijvoorbeeld in maart op onze website gedaan;
https://www.youfone.nl/blog/wat-je-moet ... land-gaat-
Wanneer je niet zeker weet welke apps dit veroorzaken en of je jouw toestel goed hebt ingesteld, kun je ook de mobiele data via ons tijdig en volledig uitzetten. Je kunt bijvoorbeeld contact met ons opnemen om een datablokkade in te stellen zodat je zeker weet dat er geen data verbruikt wordt in het buitenland, of je kunt je volledige verbruik in je account uitschakelen. Dit laatste doe je als volgt;
- Log in op je My Youfone account via de website
- Ga naar 'Abonnement'
- Kies voor 'Netwerkinstellingen'
- Schakel 'Verkeer in het buitenland' uit
Let wel op! Hierna kun je niet meer bellen, gebeld worden, sms berichten versturen of ontvangen of data gebruiken.
Wanneer je weer in Nederland bent, kun je de data blokkade weer laten deactiveren, of zelf de blokkade(s) van je account afhalen. Het instellen van een blokkade of het verwijderen kan eens per dag.
Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 18.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9222.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,