Pagina 1 van 2
youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 01 nov 2018 16:54
door reneenria
Helaas heb ik bij youfone een kontrakt afgesloten.Ik kreeg na bestelling pas op zn vroegst 1 maand later een aansluiting.ik kwam er binnen een dag achter dat dit niet voldeed aan mijn wensen en verwachtingen.Ik heb direkt kontakt opgenomen met de gedachten 14 dagen op proef.Helaas proeftijd gaat in vanaf dag vsn bestelling.Ik aangegeven dan heb ik uw product toch niet kunnen testen.Jammer maar u kunt uw kontrakt beeindigen dmv 1 jaar te betalen plus boete van 25 euro.Dit blijkt ook hun antwoord o bijna iedere vraag te zijn.Mijn grootste ergenis is,opnemen.Opnames duren geen seconden langer als digitaal op hun tv gids is aangegeven.En ja helaas is bijna ieder programma een paar minuten later,dus mis je standaard bij alles de laatste 3/5 minuten.Nu zijn er nog wel wat meer problemen.Zoals storingen.Maar de opname vind ik het ergst .Ik adviseer dus iedereen geen youfone te nemen
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 01 nov 2018 17:01
door mahadma
dus mis je standaard bij alles de laatste 3/5 minuten.
dus 5 minuten eerder en 5 minuten later programmeren, probleem opgelost. (Dit ptobleem is m.i. geen reden tot ontbinding/opzeg contract.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 01 nov 2018 17:02
door Lady1234
Neem het programma daarna ook op, dan hebt u geen probleem.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 01 nov 2018 18:51
door alfatrion
Hoe heeft u de overeenkomst gesloten?
Wat heeft YouFone over het herroepingsrecht aangegeven?
Heeft YouFone algemene voorwaarden van toepassing verklaard?
Voor welke duur bent u de overeenkomst aangegaan?
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 01 nov 2018 19:20
door Lady1234
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 01 nov 2018 19:56
door alfatrion
Ik onderzoek of de bedenktermijn 12 maanden is en of de boete wel In rekening mag worden gebracht.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 02 nov 2018 20:46
door Theotrucker
Na 12 maanden kun je ook opzeggen.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 02 nov 2018 22:50
door alfatrion
snuffel1 schreef: ↑02 nov 2018 20:40
alfatrion schreef: ↑01 nov 2018 19:56
Ik onderzoek of de bedenktermijn 12 maanden is en of de boete wel In rekening mag worden gebracht.
Veel succes want als u het vindt dan zou het een precedent schepping kunnen zijn die voor iedereen van toepassing zou zijn.
De wetgever heeft dit "precedent" in de wet opgenomen. Vroeger was de termijn drie maanden, tegenwoordig is de termijn twaalf maanden.
art. 6:230o lid 2 BW schreef:Indien niet aan de in artikel 230m lid 1, onderdeel h, gestelde eisen is voldaan wordt de in het vorige lid bedoelde termijn verlengd met de tijd die is verstreken vanaf het tijdstip, bedoeld in het vorige lid, tot het moment waarop alle ontbrekende gegevens alsnog op de voorgeschreven wijze aan de consument zijn verstrekt, doch met ten hoogste twaalf maanden.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 02 nov 2018 23:22
door Lady1234
Zou Youfone dat niet gewoon in het contract meegestuurd hebben? Of denkt u dat ze voor deze Ts met opzet de regels over de herroepingstermijn er uit gehaald hebben?
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 03 nov 2018 00:13
door alfatrion
Ik heb geen idee, daarom doe ik onderzoek.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 13:00
door duukk
Goedendag,
Ik heb ook zo iets gelijks probleem.
11 december stop ziggo met annoloog signaal.
Kan niet meer opnemen met hd recorder.
Wil overstappen naar Tele2 met opnamekastje.
Kan het kastje pas testen na 14 dagen van aanvraag.
Denk dan maar over te gaan naar Tmobile abb. met kastje.
Echter bij hun hetzelfde.
Als ik niet te vreden ben met het kastje zit ik 12 maanden vast x 40 euro.
Kan ook niet een kastje los krijgen van Tmobile zonder hele pakket en aansluiten bij Tele2 abb zonder kastje
(Ook niet compatible.)
Als je een auto wil kopen test je deze ook eerst uit.
Het gaat niet om een Tshirt of pen.
Beetje vreemd allemaal.
Toen ik vroeg bij hen om het signaal eerder in te laten gaan zeiden ze beiden dat dan ook de 14 dagen bedenktijd vervalt!!
Bij tmobile willen ze het gedeelte van het huurkastje wel stoppen als ik niet tevreden ben maar zit dan nog vast aan internet en bellen etc. zonder te kunnen opnemen.
Groet,
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 13:09
door NeoDutchio
duukk schreef: ↑18 nov 2018 13:00
Kan het kastje pas testen na 14 dagen van aanvraag.
Waarom zou het kastje moeten testen? Als er een opname aangeboden wordt, dan moet dat ook geleverd worden. Als tijdens het gebruik blijkt dat dit niet mogelijk is, dan kunt u het bedrijf in gebreke stellen.
Er zit een verschil in het herroepen van een product en van een dienst. Een product kan je thuis uit proberen en weer terug sturen. Bij een dienst is het niet mogelijk om die 14 dagen te proberen. Vandaar dat een dienst of na 14 dagen pas in gaat, of dat u akkoord moet geven om geen gebruik te maken van de herroeping en direct de dienst in laten gaan.
Bij een dienst zoals televisieabonnement kan je vooraf al zien wat je krijgt. Er valt dus ook niets te proberen, NPO1 bij Ziggo is hetzelfde als NPO1 bij KPN.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 15:29
door alfatrion
Een dienst als Ziggo aanbied is technisch gezien best uit te proberen. Het gaat niet om een muur die geschilderd wordt.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 16:13
door duukk
Goedendag,
Ik zal een voorbeeld geven om een beroep te doen op de 14 dagen proeftijd.
Ik had een horizonbox van ziggo om op te nemen.
Ik ontdekte dat als je de opnamefilm pauzeerde het pauzeteken/balk op de ondertiteling bleef.
Hierdoor kon ik de tekst niet lezen wat de rede was om te pauzeren.
Gebeld met Ziggo en de klantenservice gaf toe dat er niets aan te doen was.
Een collega van mij heeft ook ziggo maar een oudere versie van de horizon waar dit probleem zich niet voordeed.
Ook het doorspoelen gaat erg langzaam om een einde van een film 2 en half uur ofzo te bereiken.
Bij mijn hdrecorder gaat dat 2 x zo snel.
Nu wees de klantenservice mij dat ik nog 3 dagen had om van dit contract af te komen.
Bij Tmobile en Tele2 kan ik niet testen of het naar mijn behoren werkt.
Ik vindt het dus belangrijk om zoals vroeger in de winkel te weten wat ik huur/koop.
Tja, Wat nu!!!!!!!!!!!!!!!!
Het gaat bij Tele2/Tmobile om 40 euro x 12 maanden minimaal.
Dus niet om een Tshirt of pen van een paar tientjes ofzo.
Een andere collega van mij heeft Kpn maar dat is mij te duur.
Groet, D.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 18:08
door sylvesterb
duukk schreef: ↑18 nov 2018 16:13
Goedendag,
Ik zal een voorbeeld geven om een beroep te doen op de 14 dagen proeftijd.
Ik had een horizonbox van ziggo om op te nemen.
Ik ontdekte dat als je de opnamefilm pauzeerde het pauzeteken/balk op de ondertiteling bleef.
Hierdoor kon ik de tekst niet lezen wat de rede was om te pauzeren.
Gebeld met Ziggo en de klantenservice gaf toe dat er niets aan te doen was.
Een collega van mij heeft ook ziggo maar een oudere versie van de horizon waar dit probleem zich niet voordeed.
Ook het doorspoelen gaat erg langzaam om een einde van een film 2 en half uur ofzo te bereiken.
Bij mijn hdrecorder gaat dat 2 x zo snel.
Nu wees de klantenservice mij dat ik nog 3 dagen had om van dit contract af te komen.
Bij Tmobile en Tele2 kan ik niet testen of het naar mijn behoren werkt.
Ik vindt het dus belangrijk om zoals vroeger in de winkel te weten wat ik huur/koop.
Tja, Wat nu!!!!!!!!!!!!!!!!
Het gaat bij Tele2/Tmobile om 40 euro x 12 maanden minimaal.
Dus niet om een Tshirt of pen van een paar tientjes ofzo.
Een andere collega van mij heeft Kpn maar dat is mij te duur.
Groet, D.
Dan heeft Ziggo uit coulance zo gehandeld, echter gaat het hier om het leveren van een dienst waarbij je de apparatuur in bruikleen krijgt. Je bent dus geen eigenaar van de apparatuur en koopt deze niet en hebt daarom geen 14 dagen bedenktijd.
Je kunt op internet genoeg reviews vinden van mensen die Tele2/T-Mobile hebben. Hun TV dienst is erg in de begin fase en heeft dus nog kinderziektes.
Bij KPN, Telfort en XS4ALL (en geloof ook NLE) krijg je een TV dienst die meer dan een miljoen consumenten hebben. Je kunt bij IP TV geen eigen hardware gebruiken. Wil je dit wel dan zul je naar satelliet moeten gaan, dan heb je wel 14 dagen bedenktijd als je een ontvanger koopt die aan jouw specifieke eisen voldoet.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 19:11
door Lady1234
U hebt volgens Consuwijzer ook een bedenktijd van 14 dagen bij het afnemen van een dienst. Ook al is die dienst ingegaan.
https://www.consuwijzer.nl/online-winke ... j-diensten
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 19:24
door sylvesterb
De ondernemer kan wachten tot uw bedenktijd voorbij is. En daarna pas de dienst leveren.Dit doen de internet providers ook conform het verhaal van TS.
Je kunt wel afzien van je wettelijke bedenktijd, veelal wordt dit dan ook opgenomen omdat je afziet van een recht waar je recht op hebt. Dit is bijvoorbeeld als je erg snel internet wilt krijgen.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 20:55
door alfatrion
Je kan niet afzien van je herroepingsrecht.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 22:04
door sylvesterb
alfatrion schreef: ↑18 nov 2018 20:55
Je kan niet afzien van je herroepingsrecht.
Vreemd dat meerdere dienstverleners die wel aanbieden.
Re: youfone geen 14 dagen proeftijd?
Geplaatst: 18 nov 2018 22:21
door Moneyman
sylvesterb schreef: ↑18 nov 2018 22:04
alfatrion schreef: ↑18 nov 2018 20:55
Je kan niet afzien van je herroepingsrecht.
Vreemd dat meerdere dienstverleners die wel aanbieden.
Dat is niet vreemd (iedere consument die erin trapt is er één), maar wel nietig.