Bandenoplocatie.com: slechte banden, geen garantie
Geplaatst: 06 nov 2018 20:11
Zeer slechte ervaring met banden op locatie
Ik heb op 24-9-2018 4 nieuwe banden besteld bij Banden op locatie. In de eerste instantie ging alles goed. Banden snel geleverd en gemonteerd op locatie. Tevreden klant
Maar met rijden (vooral iets sneller) meende ik een trilling te voelen. Ik heb hierop contact opgenomen met mijn Ford dealer. Deze hebben toen de conclusie getrokken dat 2 achterbanden een 'slag in het wiel' hadden en vervangen diende te worden.
Ik heb dezelfde dag contact gehad met BandenOpLocatie.nl en een vriendelijke medewerker vertelde me dat ze het gingen controleren en als er inderdaad een slag in zat deze vervangen zouden worden volgens de garantie.
Eerst wilde hij eerst de controle doen (Voor mij was het euvel duidelijk maar ik heb begrip dat bandenoplocatie dit zelf willen verifieren) Op mijn verzoek of het dan direct vervangen kon worden zodat ik geen 2 afspraken hoefde te maken zou geregeld worden. Ik moest het alleen even op de mail zetten. Ik was erg tevreden over de aangeboden oplossing. Dezelfde dag een mail verzonden.
Hierna niks meer vernomen. Enkele malen een herinnering gestuurd. Gebeld naar het vaste nummer maar steeds maar weer een bandje. Uiteindelijk na 5 weken wachten een boze email gestuurd. Eindelijk een reactie ze zouden langskomen. Fijn.
Volgens afspraak is een medewerker langs gekomen. Maar geen nieuwe banden. Toen aangegeven dan maar de controle te doen. Helaas meneer had geen stroom. Ik had zeer duidelijk aangeven, per email, dat de auto op een publiek parkeerterein
op mijn werk zou staan. Indien een medewerker stroom nodig heeft had hij beter even contact op kunnen nemen voor een nieuwe afspraak. Je kan er niet vanuit gaan dat een parkeerterein een stopcontact heeft.
Nu begint de ellende. Zeer onbeschofte man aan de lijn over dat ik zijn medewerker 'had weggestuurd'. De Ford garage waren allemaal leugenaars want ze waren boos dat ik de banden bij bandenoplocatie gekocht had en niet bij hun. etc etc
Verder was het onmogelijk dat er een slag in de band zat. Hij zou een nieuwe afspraak maken voor uitlijning van de banden verder niks.
Ik ging hier niet meer akkoord. Meneer werd woedend en onbeschoft. Hierop gaf ik aan de verbinding te gaan verbreken. Wat meneer alleen maar woester maakte.
Vervolgens ontvang ik tot mij verbazing orderstaande email.
<quote>
We hadden vandaag een afspraak om 2 wielen te controleren en te
herstellen op basis van de trilling die u tijdens het rijden ondervond.
U bent hiervoor naar de Ford garage gegaan en kwamen volgens u tot de
conclusie dat de banden ovaal waren.
Op het moment dat u bij www.bandenoplocatie.com banden en montage heeft
afgenomen en daarna naar een derde partij gaat om dingen te controleren
of aan te passen, vervallen alle garanties. Daarbij heeft u het over
wanprestatie en herroepingsrecht op basis van koop op afstand. U had dan
het product in dezelfde staat moeten kunnen retourneren. Echter u heeft
al vele kilometers op de banden gereden waardoor dit niet mogelijk is.
Het kan niet zo zijn dat van de 4 banden er 2 banden ovaal zijn van
dezelfde fabrikant en productiedatum. U verwacht van ons dat wij 2
nieuwe banden meenemen, geen van ons heeft u dit beloofd. Wij zijn
vandaag bij u terug gekomen om de banden te bekijken en eventueel
opnieuw te balanceren. Dit zou het probleem hebben opgelost aangezien
dit de trilling verklaart. Ovale banden zou u schokken en trekken naar
links en rechts hebben ervaren.
U kunt ons niet verplichten nieuwe banden mee te nemen. U heeft de
monteur vanmiddag weggestuurd. Daarna heeft u in gesprek met mijn
collega de hoorn erop gegooid toen hij aangaf dat er geen nieuwe banden
meegenomen worden.
Nu voor de laatste keer bieden wij u aan een monteur langs te laten
komen om uw wielen opnieuw te balanceren om de trillingen weg te halen.
</quote>
Zoals u kunt lezen val ik van de ene verbazing in de andere. Garantie vervald omdat de garage naar de banden gekeken (Ze hebben niks gedaan) Alleen op mijn verzoek gekeken waar de trillingen vandaan kwamen en zijn met een advies gekomen. Namelijk ondeugelijke banden die vervangen dienen te worden) Mij 5 weken laten wachten en vervolgens de banden niet meer willen retourneren wegens 'teveel gereden kilometers'. Ze hebben niet eens een kilometerstand!
Ik heb op 24-9-2018 4 nieuwe banden besteld bij Banden op locatie. In de eerste instantie ging alles goed. Banden snel geleverd en gemonteerd op locatie. Tevreden klant
Maar met rijden (vooral iets sneller) meende ik een trilling te voelen. Ik heb hierop contact opgenomen met mijn Ford dealer. Deze hebben toen de conclusie getrokken dat 2 achterbanden een 'slag in het wiel' hadden en vervangen diende te worden.
Ik heb dezelfde dag contact gehad met BandenOpLocatie.nl en een vriendelijke medewerker vertelde me dat ze het gingen controleren en als er inderdaad een slag in zat deze vervangen zouden worden volgens de garantie.
Eerst wilde hij eerst de controle doen (Voor mij was het euvel duidelijk maar ik heb begrip dat bandenoplocatie dit zelf willen verifieren) Op mijn verzoek of het dan direct vervangen kon worden zodat ik geen 2 afspraken hoefde te maken zou geregeld worden. Ik moest het alleen even op de mail zetten. Ik was erg tevreden over de aangeboden oplossing. Dezelfde dag een mail verzonden.
Hierna niks meer vernomen. Enkele malen een herinnering gestuurd. Gebeld naar het vaste nummer maar steeds maar weer een bandje. Uiteindelijk na 5 weken wachten een boze email gestuurd. Eindelijk een reactie ze zouden langskomen. Fijn.
Volgens afspraak is een medewerker langs gekomen. Maar geen nieuwe banden. Toen aangegeven dan maar de controle te doen. Helaas meneer had geen stroom. Ik had zeer duidelijk aangeven, per email, dat de auto op een publiek parkeerterein
op mijn werk zou staan. Indien een medewerker stroom nodig heeft had hij beter even contact op kunnen nemen voor een nieuwe afspraak. Je kan er niet vanuit gaan dat een parkeerterein een stopcontact heeft.
Nu begint de ellende. Zeer onbeschofte man aan de lijn over dat ik zijn medewerker 'had weggestuurd'. De Ford garage waren allemaal leugenaars want ze waren boos dat ik de banden bij bandenoplocatie gekocht had en niet bij hun. etc etc
Verder was het onmogelijk dat er een slag in de band zat. Hij zou een nieuwe afspraak maken voor uitlijning van de banden verder niks.
Ik ging hier niet meer akkoord. Meneer werd woedend en onbeschoft. Hierop gaf ik aan de verbinding te gaan verbreken. Wat meneer alleen maar woester maakte.
Vervolgens ontvang ik tot mij verbazing orderstaande email.
<quote>
We hadden vandaag een afspraak om 2 wielen te controleren en te
herstellen op basis van de trilling die u tijdens het rijden ondervond.
U bent hiervoor naar de Ford garage gegaan en kwamen volgens u tot de
conclusie dat de banden ovaal waren.
Op het moment dat u bij www.bandenoplocatie.com banden en montage heeft
afgenomen en daarna naar een derde partij gaat om dingen te controleren
of aan te passen, vervallen alle garanties. Daarbij heeft u het over
wanprestatie en herroepingsrecht op basis van koop op afstand. U had dan
het product in dezelfde staat moeten kunnen retourneren. Echter u heeft
al vele kilometers op de banden gereden waardoor dit niet mogelijk is.
Het kan niet zo zijn dat van de 4 banden er 2 banden ovaal zijn van
dezelfde fabrikant en productiedatum. U verwacht van ons dat wij 2
nieuwe banden meenemen, geen van ons heeft u dit beloofd. Wij zijn
vandaag bij u terug gekomen om de banden te bekijken en eventueel
opnieuw te balanceren. Dit zou het probleem hebben opgelost aangezien
dit de trilling verklaart. Ovale banden zou u schokken en trekken naar
links en rechts hebben ervaren.
U kunt ons niet verplichten nieuwe banden mee te nemen. U heeft de
monteur vanmiddag weggestuurd. Daarna heeft u in gesprek met mijn
collega de hoorn erop gegooid toen hij aangaf dat er geen nieuwe banden
meegenomen worden.
Nu voor de laatste keer bieden wij u aan een monteur langs te laten
komen om uw wielen opnieuw te balanceren om de trillingen weg te halen.
</quote>
Zoals u kunt lezen val ik van de ene verbazing in de andere. Garantie vervald omdat de garage naar de banden gekeken (Ze hebben niks gedaan) Alleen op mijn verzoek gekeken waar de trillingen vandaan kwamen en zijn met een advies gekomen. Namelijk ondeugelijke banden die vervangen dienen te worden) Mij 5 weken laten wachten en vervolgens de banden niet meer willen retourneren wegens 'teveel gereden kilometers'. Ze hebben niet eens een kilometerstand!