Slechte service Hans Anders
Geplaatst: 11 nov 2018 10:35
Al jaren koop ik mijn brillen bij Hans Anders in Schagen. Helaas ben ik laatst langs gegaan omdat ik wat vlekjes op mijn glazen had die ik er niet af kreeg.
Bij Hans Anders werd mij direct verteld dat de coating los ging.
Ik ben altijd erg zuinig op mijn bril dus dit verbaasde mij erg. Volgens de verkoopster was dit echter mijn eigen schuld want ik gebruik soms brilpoetsdoekjes en ik zou moeten weten dat dat niet mocht . Hans Anders verkoopt geen brilpoestsdoekjes dus mag ik ze niet gebruiken volgens de verkoopster…(zo werd het letterlijk gezegd). Dit is mij echter nooit verteld in de winkel.
Ik was mij echt van geen kwaad bewust en ben thuis op het internet gaan zoeken. Wat ik tegen kwam was 1 artikel uit 2013!! En de doekjes worden in heel veel winkels verkocht dus de reactie lijkt mij wat overdreven.
Wat mij vooral tegen stond was hoe de verkoopster van Hans Anders tegen mij reageerde, heel neerbuigend naar mij toe, ze gaf mij echt het gevoel dat ik heel dom was. Overrompeld ben ik weer naar huis gegaan.
Thuis ben ik nog eens gaan kijken naar de garantie voorwaarden van Hans Anders, daar staat dat ik 2 jaar garantie heb op de glazen en niets over het niet mogen gebruiken van bepaalde producten of dat de garantie alleen geldig is bij gebruik van bepaalde producten. Dus besloot ik een mail te sturen naar Hans Anders.
In de eerste reactie werd mij verteld dat ik naar de winkel moest gaan waar ik de bril gekocht had om het probleem op te lossen (terwijl ik juist had gezegd dat ik een probleem met de behandeling daar had) dus nog maar een mail sturen en dat antwoord verbaasde mij helemaal:
"Wij bieden inderdaad twee jaar garantie op materiaal- en productiefouten. Als u gebruik maakt van kant en klare brilpoetsdoekjes, dan kunnen deze inderdaad krassen veroorzaken. Dit valt niet onder de garantie.
Wij blijven dus bij ons standpunt hieromtrent en verdere correspondentie hierover zal dan ook niet meer in behandeling worden genomen."
Hans Anders mag dus hun eigen garantie voorwaarden veranderen als dat zo uit komt en als het personeel daarbij onvriendelijk is naar de klanten dan is dat geen probleem… Problemen oplossen, daar doen ze niet aan.
Misschien is goedkoop toch duurkoop bij Hans Anders. Wees gewaarschuwd als u een bril koopt Bij Hans Anders of ga naar een andere winkel, er zijn er tegenwoordig genoeg die goedkope leuke brillen verkopen!
Bij Hans Anders werd mij direct verteld dat de coating los ging.
Ik ben altijd erg zuinig op mijn bril dus dit verbaasde mij erg. Volgens de verkoopster was dit echter mijn eigen schuld want ik gebruik soms brilpoetsdoekjes en ik zou moeten weten dat dat niet mocht . Hans Anders verkoopt geen brilpoestsdoekjes dus mag ik ze niet gebruiken volgens de verkoopster…(zo werd het letterlijk gezegd). Dit is mij echter nooit verteld in de winkel.
Ik was mij echt van geen kwaad bewust en ben thuis op het internet gaan zoeken. Wat ik tegen kwam was 1 artikel uit 2013!! En de doekjes worden in heel veel winkels verkocht dus de reactie lijkt mij wat overdreven.
Wat mij vooral tegen stond was hoe de verkoopster van Hans Anders tegen mij reageerde, heel neerbuigend naar mij toe, ze gaf mij echt het gevoel dat ik heel dom was. Overrompeld ben ik weer naar huis gegaan.
Thuis ben ik nog eens gaan kijken naar de garantie voorwaarden van Hans Anders, daar staat dat ik 2 jaar garantie heb op de glazen en niets over het niet mogen gebruiken van bepaalde producten of dat de garantie alleen geldig is bij gebruik van bepaalde producten. Dus besloot ik een mail te sturen naar Hans Anders.
In de eerste reactie werd mij verteld dat ik naar de winkel moest gaan waar ik de bril gekocht had om het probleem op te lossen (terwijl ik juist had gezegd dat ik een probleem met de behandeling daar had) dus nog maar een mail sturen en dat antwoord verbaasde mij helemaal:
"Wij bieden inderdaad twee jaar garantie op materiaal- en productiefouten. Als u gebruik maakt van kant en klare brilpoetsdoekjes, dan kunnen deze inderdaad krassen veroorzaken. Dit valt niet onder de garantie.
Wij blijven dus bij ons standpunt hieromtrent en verdere correspondentie hierover zal dan ook niet meer in behandeling worden genomen."
Hans Anders mag dus hun eigen garantie voorwaarden veranderen als dat zo uit komt en als het personeel daarbij onvriendelijk is naar de klanten dan is dat geen probleem… Problemen oplossen, daar doen ze niet aan.
Misschien is goedkoop toch duurkoop bij Hans Anders. Wees gewaarschuwd als u een bril koopt Bij Hans Anders of ga naar een andere winkel, er zijn er tegenwoordig genoeg die goedkope leuke brillen verkopen!