Welzorg of eigenlijk Geenzorg
Geplaatst: 11 nov 2018 13:37
Mijn vraag: herkent iemand dit?
Vier maanden geleden, maandag 4 juli, is hier een adviseur van Welzorg geweest om en nieuwe rolstoel aan te meten, na bijna elke week reparaties die vaak maar half uitgevoerd werden na lang wachten.
Maar dan kwam dus de adviseur en ik weer blij.
Met een week of 4 zou er een nieuwe aangepaste rolstoel komen met weer de emotionwielen er op.
Dit zijn wielen met elektrische ondersteuning er in, omdat de kracht in mijn schouder minimaal is na overbelasting.
De rolstoel zou woensdag 8 augustus afgeleverd worden. Op maandag 6 augustus werd ik gebeld dat de levering een paar dagen later werd omdat een onderdeel er niet was.
Woensdag 8 augustus brak de rugstang af van de oude rolstoel. Inmiddels zat er ook geen profiel meer op de banden, met een grote kans ze lek te rijden.
Welzorg gebeld dat de rolstoel stuk was, maar omdat hij afgekeurd was deden ze er niets meer aan.
Afijn, op donderdag weer gebeld, ik ging op 10 augustus op vakantie en dat zou niet gaan zonder rugstang.
Nee, niets aan te doen, was het antwoord, ik kon een rolstoel lenen maar zonder elektrische wielen.
Daar heb ik dus niets aan omdat ik de kracht niet heb mezelf voort te bewegen zonde ondersteuning.
Ik in alle staten, gelukkig is mijn stiefvader heel handig en heeft de rugstang gelast en nieuwe banden er op gezet, zodat we toch weg konden.
29 augustus waren dan alle onderdelen binnen en kwam de nieuwe rolstoel.
De man die hem kwam brengen was zeer vriendelijk, maar deed niets met onze opmerking dat de wielen wel erg dicht tegen de zijplaten aan zaten en dat wat afgesproken was, de wielen recht zetten, niet gebeurd was.
En ja hoor, toen ik hem ging uitproberen liep hij aan.
Meteen gebeld maar Welzorg kon niet eerder dan na twee weken. Dinsdag 4 september zouden ze komen.
Heel de dag gewacht maar niemand kwam opdagen. Om 4 uur gebeld waar ze bleven, maar de monteur had de afspraak geannuleerd zonder mij daar in te kennen omdat de onderdelen er niet waren. Ik zou dezelfde dag nog terug gebeld worden.
Oké, niets gehoord, dus ik de volgende dag weer gebeld. U wordt vanmiddag terug gebeld, dan zijn de onderdelen binnen. U raad het wel, het bleef stil.
De volgende dag, niet zo aardig, want ik kookte inmiddels over deze behandeling, weer gebeld met de vraag, omdat ik maandag weg ging voor een paar dagen, wanneer ze dan wel kwamen? Vrijdag zou het zijn of anders maandag.
Maar ik zou vanmiddag daarover terug gebeld worden.
Inmiddels ging het met mijn schouder ook slecht omdat ik letterlijk het rubber van mijn banden aan het afschrapen was met de zijplaten.
Omdat ik zo echt niet verder kon zelf bedacht de zijplaat vast te zetten met een tiewrap. Of dit mocht, want er zou een klein gaatje in de platen geboord moeten worden. Nee, dat mocht niet want het was een leenmiddel, gezegd dat ze dat niet doen. Omdat ik erg bleef aandringen werd ik zowaar even later terug gebeld door Welzorg. Deze meneer vertelde ook dat ze deze rolstoelen niet uitleenden, maar dat hij met de monteur zou overleggen. En zowaar, na tien minuten terug werd ik terug gebeld dat de monteur onderweg was. “Wat een goed idee van u” zei de monteur. Het was binnen no time gedaan.
Maar jammer genoeg hielp het maar een klein beetje. Inmiddels ging het geestelijk steeds slechter met mij, maar ook met mijn man. We waren witheet op Welzorg die alles maar voort liet duren.
Ook met mijn schouders ging het als maar slechter. Ik kon mezelf vrijwel niet meer voortbewegen en als mijn man duwde moest ik helpen, anders kwamen we niet vooruit.
De maat was vol. Officiële klacht ingediend bij Welzorg. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen niet meer precies te weten wanneer. De dame van Welzorg zou binnen 24 uur reageren, maar ook vanuit daar bleef het stil, dus na een paar dagen weer gebeld.
Oprechte excuses en ze zouden hun leven beteren.
Ze ging er achter aan maar kon niet verhinderen dat de volgende afspraak weer mis ging.
Maar 3 oktober waren de onderdelen binnen en kwamen ze ze monteren.
De monteur kwam ook op de afgesproken datum, twee man sterk maar hadden niet de juiste onderdelen bij zich.
Ja. ook niet slim als je niet eens langs komt om te kijken hoe of het zit.
Maar ze waren wel zo lief om wat te bedenken want ze zagen dat het zo niet verder kon.
De wielen waren duidelijk een heel stuk afgesleten en inmiddels vlogen de wielen constant in de foutmelding, zomaar of bij het opladen. Volgens deze monteurs overbelasting van de accu’s door het aanlopen. Maar nieuwe accu’s zouden besteld worden.
De rolstoel reed gelukkig beter en ik kon er weer op uit, maar de wielen moesten nog steeds recht gezet worden.
wordt vervolgd.
Vier maanden geleden, maandag 4 juli, is hier een adviseur van Welzorg geweest om en nieuwe rolstoel aan te meten, na bijna elke week reparaties die vaak maar half uitgevoerd werden na lang wachten.
Maar dan kwam dus de adviseur en ik weer blij.
Met een week of 4 zou er een nieuwe aangepaste rolstoel komen met weer de emotionwielen er op.
Dit zijn wielen met elektrische ondersteuning er in, omdat de kracht in mijn schouder minimaal is na overbelasting.
De rolstoel zou woensdag 8 augustus afgeleverd worden. Op maandag 6 augustus werd ik gebeld dat de levering een paar dagen later werd omdat een onderdeel er niet was.
Woensdag 8 augustus brak de rugstang af van de oude rolstoel. Inmiddels zat er ook geen profiel meer op de banden, met een grote kans ze lek te rijden.
Welzorg gebeld dat de rolstoel stuk was, maar omdat hij afgekeurd was deden ze er niets meer aan.
Afijn, op donderdag weer gebeld, ik ging op 10 augustus op vakantie en dat zou niet gaan zonder rugstang.
Nee, niets aan te doen, was het antwoord, ik kon een rolstoel lenen maar zonder elektrische wielen.
Daar heb ik dus niets aan omdat ik de kracht niet heb mezelf voort te bewegen zonde ondersteuning.
Ik in alle staten, gelukkig is mijn stiefvader heel handig en heeft de rugstang gelast en nieuwe banden er op gezet, zodat we toch weg konden.
29 augustus waren dan alle onderdelen binnen en kwam de nieuwe rolstoel.
De man die hem kwam brengen was zeer vriendelijk, maar deed niets met onze opmerking dat de wielen wel erg dicht tegen de zijplaten aan zaten en dat wat afgesproken was, de wielen recht zetten, niet gebeurd was.
En ja hoor, toen ik hem ging uitproberen liep hij aan.
Meteen gebeld maar Welzorg kon niet eerder dan na twee weken. Dinsdag 4 september zouden ze komen.
Heel de dag gewacht maar niemand kwam opdagen. Om 4 uur gebeld waar ze bleven, maar de monteur had de afspraak geannuleerd zonder mij daar in te kennen omdat de onderdelen er niet waren. Ik zou dezelfde dag nog terug gebeld worden.
Oké, niets gehoord, dus ik de volgende dag weer gebeld. U wordt vanmiddag terug gebeld, dan zijn de onderdelen binnen. U raad het wel, het bleef stil.
De volgende dag, niet zo aardig, want ik kookte inmiddels over deze behandeling, weer gebeld met de vraag, omdat ik maandag weg ging voor een paar dagen, wanneer ze dan wel kwamen? Vrijdag zou het zijn of anders maandag.
Maar ik zou vanmiddag daarover terug gebeld worden.
Inmiddels ging het met mijn schouder ook slecht omdat ik letterlijk het rubber van mijn banden aan het afschrapen was met de zijplaten.
Omdat ik zo echt niet verder kon zelf bedacht de zijplaat vast te zetten met een tiewrap. Of dit mocht, want er zou een klein gaatje in de platen geboord moeten worden. Nee, dat mocht niet want het was een leenmiddel, gezegd dat ze dat niet doen. Omdat ik erg bleef aandringen werd ik zowaar even later terug gebeld door Welzorg. Deze meneer vertelde ook dat ze deze rolstoelen niet uitleenden, maar dat hij met de monteur zou overleggen. En zowaar, na tien minuten terug werd ik terug gebeld dat de monteur onderweg was. “Wat een goed idee van u” zei de monteur. Het was binnen no time gedaan.
Maar jammer genoeg hielp het maar een klein beetje. Inmiddels ging het geestelijk steeds slechter met mij, maar ook met mijn man. We waren witheet op Welzorg die alles maar voort liet duren.
Ook met mijn schouders ging het als maar slechter. Ik kon mezelf vrijwel niet meer voortbewegen en als mijn man duwde moest ik helpen, anders kwamen we niet vooruit.
De maat was vol. Officiële klacht ingediend bij Welzorg. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen niet meer precies te weten wanneer. De dame van Welzorg zou binnen 24 uur reageren, maar ook vanuit daar bleef het stil, dus na een paar dagen weer gebeld.
Oprechte excuses en ze zouden hun leven beteren.
Ze ging er achter aan maar kon niet verhinderen dat de volgende afspraak weer mis ging.
Maar 3 oktober waren de onderdelen binnen en kwamen ze ze monteren.
De monteur kwam ook op de afgesproken datum, twee man sterk maar hadden niet de juiste onderdelen bij zich.
Ja. ook niet slim als je niet eens langs komt om te kijken hoe of het zit.
Maar ze waren wel zo lief om wat te bedenken want ze zagen dat het zo niet verder kon.
De wielen waren duidelijk een heel stuk afgesleten en inmiddels vlogen de wielen constant in de foutmelding, zomaar of bij het opladen. Volgens deze monteurs overbelasting van de accu’s door het aanlopen. Maar nieuwe accu’s zouden besteld worden.
De rolstoel reed gelukkig beter en ik kon er weer op uit, maar de wielen moesten nog steeds recht gezet worden.
wordt vervolgd.