LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door kiz »

Jark schreef:
15 nov 2018 02:08
mortianne.mater schreef:
13 nov 2018 15:57
Hoe zit het met t krijgen van een winkelverbod.
Afgelopen week ging ik met mijn partner boodschappen doen en maakten gebruik van zo’n scanner. We kregen een steekproef en een aantal artikelen bleek niet gescand (geraspte kaas, knakworst ed) een verschil van nog geen €5 euro op €120. Alles afgerekend kwam de manager erbij en hij vond het der mate erg dat we werden opgehaald door de politie. Bijna 5 uur op t bureau. Conclusie: seponeren, geen bewijs van diefstal/poging tot diefstal/scanfraude. Dus onschuldig...
Maar wat blijkt, het jaar winkelverbod wordt niet ingetrokken?! De manager gaf te kennen dat de politie niet goed had gehandeld en hij zonder opgave van reden iedereen de winkel mag weigeren.
Ik vind dit zo raar...?! Niet dat ik ooit nog wil winkelen daar, maar uit principe wil ik het winkelverbod van tafel...
Justitie zegt seponeren, maar de winkel vindt schuldig!!
Gewetensvraag.....heeft u dat onbewust gedaan ?
Het gaat niet om het bedrag; het gaat om het aantal niet-gescande artikelen. Zo'n scannertje heeft een heel handig display, waar je precies op kan zien welke artikelen je hebt gescand. Een kleine dubbelcheck vóórdat je gaat afrekenen volstaat om problemen te voorkomen.
Een steekproef is gebruikelijk bij de 1e keer dat in een vestiging de zelfscan wordt gebruikt, óf als er bevindingen zijn bij de vorige steekproef; uit het verhaal maak ik op dat álle artikelen zijn gescand: dat is geen steekproef maar een volledige controle. Die wordt alleen gedaan als er bij twee voorgaande steekproeven bevindingen waren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n volledige controle volgt in de regel vanzelf als bij de steekproef een niet-gescand artikel zit.
De gelegenheid maakt de dief, de winkelier schept volop gelegenheid
De kruidenier die zijn winkel als zelfbedieningswinkwl inricht schept ook volop gelegenheid. Dan zou de politie dus bij geen enkele supermarktdiefstal meer moeten komen?
kiz schreef:
15 nov 2018 03:13
BL2 schreef:
15 nov 2018 00:04
ManchesterU15 schreef:
14 nov 2018 15:07
Er is mij eens verteld dat bij het bezoek aan een AH waar je nog niet geweest bent altijd de eerste keer een steekproef krijgt. Met het oog op 'service'.
Ook dit is zeker weten onjuist.
Het is een feit. Bevestigd door een (voormalig) caissière van de Appie hier om de hoek; overigens ook aan den lijve ondervonden. Bij elke vestiging waar je voor het eerst zelfscant krijg je een steekproef.
Een "feit" dat eenvoudig ontkracht kan worden door iemand die bij het eerste bezoek niet gecontroleerd is.

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door BL2 »

Wij hebben 3 familieleden welke werken bij AH, alle drie ontkennen ze dat er altijd controle is als je nooit eerder in het filiaal bent geweest.
Toevallig van der zomer 2x in een filiaal geweest ver buiten onze provincie, met zelfscan, en niet gecontroleerd (en de controle melding werd ook niet weggedrukt).

angel1978
Berichten: 10999
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
15 nov 2018 08:55
Wij hebben 3 familieleden welke werken bij AH, alle drie ontkennen ze dat er altijd controle is als je nooit eerder in het filiaal bent geweest.
Toevallig van der zomer 2x in een filiaal geweest ver buiten onze provincie, met zelfscan, en niet gecontroleerd (en de controle melding werd ook niet weggedrukt).
Bij de AH bij de zelfscan nog nooit gecontroleerd. Ook de 1e keer niet.
Bij de Jumbo 1 op de 4 keer denk ik ongeveer..

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:
14 nov 2018 23:49
Misschien dat in de OP niet het hele verhaal is verteld? Dat er misschien nog meer/andere redenen zijn geweest om tot een winkelverbod te komen, en/of de politie erbij te halen?
Wellicht dat de manier van reageren van TS ook een rol heeft gespeeld bij de verdere gevolgen, al dan niet geinitieerd door de manager.

Als ik een soortgelijk verhaal lees van de Ikea in Belgie hebben die het wat groter aangepakt op social media. Mede omdat ze 'slechts' 3 uur op het bureau hebben gezeten was iedereen verbolgen over de gang van zaken en Ikea heeft publiekelijk excuses aangeboden. En die hadden er niet eens een winkelverbod bij. Als TS van mening is dat die ook zo schofterig behandeld is en het geheel gewoon eigenlijk belachelijk is, gebruik social media! Nagel ze aan de schandpaal, benoem de locatie van de winkel en de naam. Maar consequentie daarvan is wel, dat als het gedrag van TS de reden is dat dit geescaleerd is, dit ook zeer waarschijnlijk naar buiten komt.

Voor het verhaal in Belgie heeft het goed uitgepakt, hoewel de behandeling daar ook buiten proporties was, 3 uur opsluiten, schoenveters inleveren, afvoeren met 2 politiewagens, is Ikea door de knieen gegaan en heeft het boetekleed aangetrokken.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
14 nov 2018 22:45
crazyme schreef:
14 nov 2018 22:27
De consument kan in de winkel gewoon kiezen wat hij wil, dus de consument bepaalt.
De gelegenheid maakt de dief, de winkelier schept volop gelegenheid
Wat een belachelijk argument.
BL2 schreef:
15 nov 2018 08:55
Wij hebben 3 familieleden welke werken bij AH, alle drie ontkennen ze dat er altijd controle is als je nooit eerder in het filiaal bent geweest.
Toevallig van der zomer 2x in een filiaal geweest ver buiten onze provincie, met zelfscan, en niet gecontroleerd (en de controle melding werd ook niet weggedrukt).
Ik sluit me daarbij aan: standaard controle bij een eerste bezoek is géén vast gegeven.

Aygulf
Berichten: 385
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Aygulf »

Vreemde reactie van "16again". "De winkel bindt de kat op het spek en moet daarom maar op de blaren zitten". Dan moet de winkelier maar helemaal niemand meer in zijn supermarkt toelaten want alles ligt gewoon voor het grijpen...... Dus een vrijbrief om maar flink te stelen? Haden "ze" maar op moeten letten enz. enz. Wat een mentaliteit!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door scontra »

JozJan schreef:
14 nov 2018 12:08
Moet zo fijn zijn, dat je je probleem cq vraag neerlegt op het Radar forum en dat je dan door andere mensen wordt geholpen.... Oh, wacht...
Ts. heeft hier alleen maar haar "gekookte eitje" gedropt .
Ts. heeft daarna toch maar besloten om het 'eitje' ongepeld achter te laten en daarmee kan er op een reactie van Ts. gewacht worden tot Sinterklaas en Kerstmis op één dag gevierd gaan worden. :oops:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien, maar het kan ook zijn dat Ts elke dag komt kijken maar helemaal niet meer weet met welk wachtwoord is ingelogd. Dus zekerheid of Ts nog terug komt heb je nooit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Natuurlijk werken die allemaal voor die bedrijven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Mensen rekenen het TS volgens mij niet zozeer aan dat er een artikel niet gescand is. Dat kan iedereen een keer gebeuren.

Het is vooral dat er meerdere artikelen niet gescand zijn, wat op zijn minst vreemd is. En dat TS boos wordt over de gevolgen daarvan, waarmee is ingestemd bij het gebruik van de scanner, alsof het de schuld van de winkelier is dat TS de artikelen niet juist gescand heeft.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien zitten de scanapparatuur leveranciers ook wel in het complot.

Dus u vindt blijkbaar dat consumenten altijd gelijk hebben?

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door honda98 »

ik vind dit maar een vreemde gang van zaken voor een bedrag van 5 euro.
idereen kan wel eens iet ver geten te scannen.
er is volgens mij meer aan de hand. en de naam van de winkel word ook niet genoemt.
en mischien meerdere keren gebeurt.
het lijkt mij sterk dat een winkel de politie er bij haalt voor een keer.en een winkel verbod op legt.
dit doen ze niet voor een keer.
ik werk niet bij een supermarkt.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat niet om het bedrag, het gaat om het aantal artikelen.

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

En misschien gaat het deels ook wel over dingen die in de OP niet genoemd worden. Dat komt redelijk vaak voor, maar maakt wel dat het lastig is er een antwoord op te geven hoe nu verder te gaan en te concluderen of de genomen acties wel of niet terecht zijn.

16again
Berichten: 16140
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door 16again »

Aygulf schreef:
18 nov 2018 08:43
Vreemde reactie van "16again". "De winkel bindt de kat op het spek en moet daarom maar op de blaren zitten". Dan moet de winkelier maar helemaal niemand meer in zijn supermarkt toelaten want alles ligt gewoon voor het grijpen...... Dus een vrijbrief om maar flink te stelen? Haden "ze" maar op moeten letten enz. enz. Wat een mentaliteit!
Mijn reactie is er op gebaseerd dat de winkelier allereerst zelf op zijn spulletjes past, en niet voor elke wissewasje de politie hoeft te bellen.

De kosten voor diefstal preventie horen m.i. bij de winkelier te liggen, als steeds de politie gebeld dient te worden betaalt uiteindelijk de belastingbetaler (ik dus) de prijs voor het zelfscannen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Weet je waar dit over gaat? Incasso machtigingen gebruikte auto's?

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
18 nov 2018 12:16
Aygulf schreef:
18 nov 2018 08:43
Vreemde reactie van "16again". "De winkel bindt de kat op het spek en moet daarom maar op de blaren zitten". Dan moet de winkelier maar helemaal niemand meer in zijn supermarkt toelaten want alles ligt gewoon voor het grijpen...... Dus een vrijbrief om maar flink te stelen? Haden "ze" maar op moeten letten enz. enz. Wat een mentaliteit!
Mijn reactie is er op gebaseerd dat de winkelier allereerst zelf op zijn spulletjes past, en niet voor elke wissewasje de politie hoeft te bellen.

De kosten voor diefstal preventie horen m.i. bij de winkelier te liggen, als steeds de politie gebeld dient te worden betaalt uiteindelijk de belastingbetaler (ik dus) de prijs voor het zelfscannen.
De politie wordt niet gebeld in het kader van preventie, maar in het kader van de start van een strafrechtelijk traject. Zoals het hoort.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
18 nov 2018 12:26
Lees anders eens dit artikel: https://www.security.nl/posting/426585/ ... iefstal%3F
Dat artikel voegt niet echt iets toe, behalve een verklaring waarom er geseponeerd is: de benodigde opzet kan, uitzonderingen daargelaten, natuurlijk moeilijk bewezen worden.

16again
Berichten: 16140
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet alle producten gescand, winkelverbod van een jaar

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
18 nov 2018 12:22
De politie wordt niet gebeld in het kader van preventie, maar in het kader van de start van een strafrechtelijk traject. Zoals het hoort.
Maar hoort het ook , dat na invoeren van de zelfscan, de politie ineens veel vaker gebeld wordt? Dat is waar ik tegen ageer.
Tenminste een politierechter deelt mijn "kat op het spek binden" mening:
https://nos.nl/artikel/2013754-zelfscan ... l-uit.html

Gesloten