LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VLIEGACTIE is oplichterij, voorlichting is beroerd

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
doggie2

VLIEGACTIE is oplichterij, voorlichting is beroerd

Ongelezen bericht door doggie2 »

Ik heb een bijna maand geleden deze brief gestuurd aan de NS. Het spreekt voor zich. Boeven zijn het SUDTours en NS samen.

Ik heb enige tijd geleden gebeld met de NS vliegactie. Ik was er erg vroeg bij en heb uitgebreid gesproken met de dame. Een van de hoofdvragen die ik had was of ik er 2 mocht kopen. 1 voor mijzelf 1 voor mijn vrouw. Geen probleem zei de mevrouw. Aldus besteld en een paar dagen later heb ik netjes zoals afgesproken de tickets. So far so good. Nu vond ik het formulier curieus maar ik heb er 2 ingevuld en nog even op de FAQ gekeken op de website. Ik zag daar staan:
Heb ik, als ik twee gelijk ingevulde aanvraagformulieren tegelijk opstuur, de zekerheid dat wij samen vliegen? Als u twee aparte aanvraagformulieren opstuurt kunnen wij niet garanderen dat u samen vliegt. Wij beschikken slechts over een beperkt aantal vluchtplaatsen verdeeld over een groot aantal vluchten. Als u de 2e optie kiest en uw reisgeno(o)t(en) betalen het speciale, gereduceerde tarief voor het ticket dan vliegt u 100% zeker samen. Zelfs dan heeft u nog geen 100% zekerheid dat u zult kunnen vertrekken op de door u gewenste vertrekdatum.
Nou goed dacht ik dat risico durf ik wel te nemen. Netjes werd ik enkele dagen later teruggebeld door Judith Meijer van SudTours. Alles doorgenomen en toen ook gevraagd of er 2 stoelen waren voor mij en mijn aanstaande vrouw. Ik heb toen gezegd dat ze ook een aanvraagformulier van haar had en ze heeft die even opgezocht. Geen probleem zei ze. Mijn aanstaande is ook niet gebeld

Toen werd het de 12de juni en Judith Meijer belde weer. Ineens was er een probleem. Ze mochten niet 2 tickets verkopen op het zelfde adres. Ik zei toen nog dat ze de vorige keer zei dat het geen probleem was. Toen kreeg ik als antwoord dat ze dat niet goed hadden gezegd maar dat ze “anders geen winst meer maakten” en dat het haar speet maar dat “nou eenmaal de regels waren”. Ze konden wel korting regelen op de luchthavenbelasting en ze konden wel het voucher op iemand anders naam laten zetten (wat weer curieus is omdat de regel 18 van de algemene voorwaarden zegt:.” De voucher is niet overdraagbaar en kan niet worden verkocht aan derden of voor contant geld worden ingewisseld” ). Ik moest per se van haar 150 euro bijbetalen.

Persoonlijke conclusie: de regels zijn blijkbaar niet allemaal geldig!
Met andere woorden de voorwaarden worden alleen gebruikt als het in het voordeel is van SudTours en de NS, de FAQ die op hun site staat is ronduit misleidend en de houding van uw medewerkers is ronduit arrogant en bureaucratisch. Ik heb alles (tickets en vouchers) teruggestuurd en wil het gehele bedrag gestorneerd. Deze hele zaak valt mij vies tegen en ik vind het erg vreemd dat de NS zich inlaat met dit soort praktijken.

Gast

Re: VLIEGACTIE is oplichterij, voorlichting is beroerd

Ongelezen bericht door Gast »

sluit deze maar, als je in een ander forum gaat zeggen dat er een nieuw forum is waarom maak je dan in hemelsnaam een nieuwe aan

stond je naam er niet bij of zo???????????????????????????????

doggie2

Re: VLIEGACTIE is oplichterij, voorlichting is beroerd

Ongelezen bericht door doggie2 »

goede structurele reactie:TOP, ga zo door

Gesloten