LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch levert slechts een beperkt aantal reserveonderdelen voor bladblazers.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
helex

Bosch levert slechts een beperkt aantal reserveonderdelen voor bladblazers.

Ongelezen bericht door helex »

Ik heb onlangs bij onze Bosch ALS25 bladzuiger een uitgelopen lager vervangen (op zich vind ik dat na misschien een 50x gebruik wel snel), en daarbij viel me op dat het schoepenrad enige tekenen van slijtage vertoont.
Dus ik dacht ik ga even naar de Bosch-site en bestel het onderdeel: https://www.bosch-garden.com/nl/nl/tuin ... /index.jsp

Helaas, dit onderdeel - wat als enige contact heeft met de op te zuigen bladeren en dus als enige aam slijtage onderhevig kan zijn is NIET leverbaar.
Ik kan het apparaat wel opsturen voor reparatie?!?!?!. Dus dan is het onderdeel blijkbaar wel beschikbaar.

Dit zeggen ze op hun site: Gazontrimmer, hakselaar of kettingzaag: hier vindt u voor elk elektrisch gereedschap het passende reserveonderdeel – met de hoogste kwaliteit en een perfecte passing. We garanderen u een jarenlange beschikbaarheid van de onderdelen – zelfs als uw toestel niet meer geproduceerd wordt.

Mooi niet dus.

witte angora

Re: Bosch levert slechts een beperkt aantal reserveonderdelen voor bladblazers.

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... ik heb even gegoogled op het model. Het is een redelijk goedkoop exemplaar (77,21 euro), bedoeld voor particulieren. Dat is dus voor een paar keer per jaar een paar vierkante meter, en dat een aantal jaren lang.

Het lijkt me dat het materiaal dan ook niet al te sterk is, althans, niet zo sterk als van professionele apparatuur. Dat heb je dus al ondervonden. Maar daar is de prijs ook naar.

Dus eerst wat vragen:
- waarvoor en hoe vaak gebruik je hem?
- hoe lang heb je hem?
- zit je nog in de garantieperiode?
- waarom wil je hem zelf kunnen repareren?
- kan er een gegronde reden zijn dat Bosch het vervangen van dit onderdeel liever zelf doet?

helex

Ongelezen bericht door helex »

Dat klopt ook. Wij hebben een kleine tuin, maar helaas een paar zeer flinke eiken van de gemeente haast tegen onze schuur. Dus er valt het nodige blad. In de herfstperiode gebruik ik hem denk ik 2 a 3 keer per week, afhankelijk van de hoeveelheid een 10-20 minuten per keer.

De garantie is voorbij, anders had ik daar uiteraard aanspraak op gemaakt.
Ik wil hem zelf repareren omdat ik het kan. Als je op de site hebt gekeken zie ja dat de prijzen voor de overige onderdelen niet al te hoog zijn.

Je moet de motor uit elkaar halen om dit onderdeel te vervangen, maar dat moest ik toch al vanwege het uitgelopen lager.

Het gaat mij meer om de stelling op hun website: hier vindt u voor elk elektrisch gereedschap het passende reserveonderdeel.

Dat wordt dus niet waargemaakt.

witte angora

Heb je al contact met Bosch zelf opgenomen hierover? Of met de leverancier waar je de bladblazer gekocht hebt? Misschien dat de laatste de onderdelen wel kan bestellen?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laat die bladeren toch gewoon een weekje, of nog langer, liggen. Onze tuin is geheel omringd door flinke bomen, die dus ook veel blad verliezen. Afgelopen weekeinde voor het eerst blad geharkt. Het afvoeren van het blad was meer werk dan het harken.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wij hebben zelf een Catalpa in de tuin. Met heel veel heel grote bladeren. Eens per week even rapen en in de groene afvalbak gooien. Klaar.
Bladblazers mogen wat mij betreft een prijs voor 'meest nutteloze en irriterende tuingereedschap'.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik pleit ook voor zoveel mogelijk blad laten liggen , indien mogelijk.
Alleen maar heel fijn in de winter voor de egeltjes, de vogels en muizen etc etc.
En lekker harken , goed voor het lijf en goed voor de buren :P
@TS : op diezelfde site van Bosch ziet u een lijst met handelaren , ook bij u in de buurt.
Misschien daar eens een belletje naartoe plegen? Zij verzorgen en de reparatie en dus ook de onderdelen begrijp ik.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Verschleißteile kann man nicht ersetzen! SCHROTT! Häckselrad aus PLASTIK nicht nachzukaufen!
Aldus een van de 517 recensenten op Amazon voor deze ALS 25 van Bosch.

Jammer maar helaas.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

helex schreef:
19 nov 2018 11:53
Wij hebben een kleine tuin,
Aan een hark gaat niet veel kapot. Veel goedkoper dan een bladblazer...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

helex schreef:
19 nov 2018 11:35
Helaas, dit onderdeel - wat als enige contact heeft met de op te zuigen bladeren en dus als enige aam slijtage onderhevig kan zijn is NIET leverbaar.
Bijzondere logica dit :wink:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kijk nu al uit naar de Radar bladharktest 2019

witte angora

Bob Schurkjens schreef:
21 nov 2018 00:01
Kijk nu al uit naar de Radar bladharktest 2019
Dat zal je nog verbazen, hoeveel verschil er in zit... :lol:

Gesloten