Prijs voor beste klantenservice
Geplaatst: 20 nov 2018 14:42
Wat mij al jaren erg tegenstaat is het bellen van servicenummers. Ik ben , zoals elke Nederlander, afhankelijk van een energieleveringsmaatschappij, een telefoonmaatschappij, waterleverancier, belastingdienst, TV en internetleverancier, noem maar op. je kunt niet meer zonder deze megalomane bedrijven, die zo groot zijn dat er eigenlijk geen controlesysteem meer is dat van boven naar beneden alle aspecten van het bedrijf kan doorlichten. Wat je wel duidelijk kunt constateren, is dat de piramide werkt als het om de financiele kant gaat.
Bovenin, het smalste gedeelte, verdiend het meeste geld, de alleronderste laag, de servicediensten naar klanten, het minst. Deze zog, callcenters moeten het belangrijkste werk doen, dwz klanten naar behoren bedienen en als het even kan binnenhalen. Wat dat klanten bedienen betreft erger ik me dus groen en geel aan de houding van deze klantvriendelijke servicecenters. Gebrek aan kennis over het product, gebruik van vakjargon die ik niet ken, verkeerde inschatting van het probleem, lange wachttijden (sorry het is even druk nu), niet terugkunnen naar de medewerker als de lijn uitvalt, de gestandaardiseerde excuses opmerkingen , etc.. Ergerlijk is ook dat een paar minuten na het gesprek er een tevredenheidsonderzoek wordt gedaan waaraan je geacht wordt meetedoen, waarvan je ook weet dat er niets mee gedaan wordt. De standaardisering ervan geeft gelijk de oppervlakkigheid aan als ieder bedrijf hetzelfde doet.
Vreemd dat het bijna overal hetzelfde is, dus niet gerelateerd aan een met name te noemen bedrijf of instantie.
Ik zou willen voorstellen, om een positieve prikkel te doen uitgaan naar dit hardnekkige systeem. Een prijs in het leven te roepen die het bedrijf beloond met uitstekende, op de klant afgestemde informatie en dat op een vriendelijke, begrijpelijke, zeg maar omgangsprettige manier. Mogelijk leidt dit to een prikkel om het beter te doen . Elk jaar een bedrijf belonen, zodat er daadwerkelijk gewerkt gaat worden naar echte dienstverlening. Ik geef me alvast op voor het beoordelingspanel, met groeten
Robert Laan
Bovenin, het smalste gedeelte, verdiend het meeste geld, de alleronderste laag, de servicediensten naar klanten, het minst. Deze zog, callcenters moeten het belangrijkste werk doen, dwz klanten naar behoren bedienen en als het even kan binnenhalen. Wat dat klanten bedienen betreft erger ik me dus groen en geel aan de houding van deze klantvriendelijke servicecenters. Gebrek aan kennis over het product, gebruik van vakjargon die ik niet ken, verkeerde inschatting van het probleem, lange wachttijden (sorry het is even druk nu), niet terugkunnen naar de medewerker als de lijn uitvalt, de gestandaardiseerde excuses opmerkingen , etc.. Ergerlijk is ook dat een paar minuten na het gesprek er een tevredenheidsonderzoek wordt gedaan waaraan je geacht wordt meetedoen, waarvan je ook weet dat er niets mee gedaan wordt. De standaardisering ervan geeft gelijk de oppervlakkigheid aan als ieder bedrijf hetzelfde doet.
Vreemd dat het bijna overal hetzelfde is, dus niet gerelateerd aan een met name te noemen bedrijf of instantie.
Ik zou willen voorstellen, om een positieve prikkel te doen uitgaan naar dit hardnekkige systeem. Een prijs in het leven te roepen die het bedrijf beloond met uitstekende, op de klant afgestemde informatie en dat op een vriendelijke, begrijpelijke, zeg maar omgangsprettige manier. Mogelijk leidt dit to een prikkel om het beter te doen . Elk jaar een bedrijf belonen, zodat er daadwerkelijk gewerkt gaat worden naar echte dienstverlening. Ik geef me alvast op voor het beoordelingspanel, met groeten
Robert Laan