LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] duurzaam gescheiden door opname verpleeghuis

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
fredh

duurzaam gescheiden door opname verpleeghuis

Ongelezen bericht door fredh »

goedemorgen
ik leef duurzaam gescheiden door opname verpleeghuis , en zoek contact met iemand die mij advies kan geven over alleenstaande AOW en de gevolgen daaraan voor de hoge eigen bijdrage aan het CAK . het CAK weigert een proefberekening te maken , eigenlijk met de woorden ,zoek het zelf maar uit, maar dat is niet eenvoudig , er zitten veel haken en ogen aan , pensioen, belasting, toeslagen, en de belangrijkste , wat is het omslagpunt voor de eigen bijdrage .
wie kan en wil mij helpen bvd vr gr fred honing

Lady1234

Re: duurzaam gescheiden door opname verpleeghuis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Meestal is het uitermate onverstandig om bij de SVB alleenstaanden AOW aan te vragen als een lid van een echtpaar opgenomen is in het verpleegtehuis.

Dus als of uw echtgenote opgenomen is, kunt u de zaak beter laten zoals het is, want dan moet de lage eigen bijdrage betaald worden voor degene die opgenomen is.

Let op. Bij het doen van de aangifte hebt u beiden, als u tenminste beiden AOW hebt, recht op de alleenstaande ouderenkorting, dat moet u wel zelf aangeven, ook al hebt u beiden een AOW voor gehuwden.

Bent u dat in vorige jaren vergeten, dan kunt u dat alsnog laten herstellen.

https://www.svb.nl/int/nl/aow/samenwone ... pleeghuis/

Gesloten