LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorstel

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

voorstel

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de tegenstanders van MLM:

Zet hier eens in duidelijke termen maximaal tien redenen waarom jullie tegen MLM zijn. Dus niet in vage bewoordingen als 'het is oplichterij' maar bijvoorbeeld in termen als 'de laatste deelnemers zijn altijd de dupe'.

En dan zal ik het hele verhaal voor jullie even ontzenuwen. Durven jullie die uitdaging aan?!

Gast

Re: voorstel

Nog even voor de duidelijkheid: Iedere reden mag maximaal uit 25 woorden bestaan, anders word het weer het gebruikelijke oeverloze .....

Gast

IN een paar woorden! kijk op www.telegraaf.nl van vandaag,en je ziet
wat er mis mee is . Vier nederlanders veroordeeld voor piramidespel
bij ACN .die ook aan MLN doet!

Gast

Lezen kun je dus niet.

Gast

Leuk! dat is dus het enige verweer, Ik kan niet lezen . Dacht toch dat ze veroordeeld waren voor MLN in verband met ACN. wat kan ik daar
verkeerd aan lezen? dus nogmaals www.telegraaf.nl en oordeel zelf!!

Bart1999

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Oke.

Slechts 18% van de (te dure) spullen wordt BUITEN de pyramide verkocht
(Amway en Herbalife). Er zijn dus geen echte klanten .

Gast

Je mag dit vast wel quoten toch?

Vier Nederlanders opgepakt voor pyramidesysteem België
BRUSSEL/ANTWERPEN - Justitie in Antwerpen heeft vrijdag vier Nederlanders aangehouden voor het opzetten van een illegaal systeem van pyramideverkoop van goedkope telefoonabonnementen in België. Het gaat om inwoners van Naaldwijk, Alblasserdam, Vlissingen en Renesse. Ook twee Belgen zijn aangehouden in verband met de zaak.

Via hun bedrijf ACN verkochten zij goedkope telefoonabonnementen op goedkopere huurlijnen met de medewerking van tussenpersonen, die per afgesloten contract een commissie moesten betalen aan degene die hen had aangeworven. Pas als de tussenpersonen een nieuwkomer hadden aangeworven als verkoper, kregen zij zelf betaald. Ondertussen moest elke nieuwe tussenpersoon wel een starterspakket van 549 euro aanschaffen. Dat pakket bestond eigenlijk alleen uit goedkoop promotiemateriaal.

De Nederlandse en Belgische drijvende krachten achter ACN organiseerden in België tal van verkoopavonden, waarbij volgens justitie met agressieve methoden werd gewerkt. Verder zou de hele opzet van het systeem een illegale vorm van pyramideverkoop zijn op grond waarvan justitie besloot in te grijpen.

Gast

bovenstaande gast! kan je die tekst ook op de andere forums zetten?
je help er vele mee! :D

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Alsof het noemen van 10 redenen niet uit zou lopen op meer van hetzelfde. Het meeste is al behandeld intussen, en ontzenuwen zul je het toch niet, want ik kan nu al voorspellen dat er tegen jouw "ontzenuwing" weer van alles is in te brengen...

Gast

Durven jullie die uitdaging aan?!
Nee dus :twisted:
En sorry hoor, maar als ik dat artikel lees lees ik niks over een veroordeling, alleen maar iets over dat er 4 nederlanders zijn opgepakt.
Ach, en maar zeggen dat de voorstanders duidelijk dom, naief en goedgelovig zijn, terwijl de tegenstanders zelf het tegendeel bewijzen.
Hahaha, dank je voor je brilliante ondersteuning van mijn betoog.

Gast

De veroordeling komt vanzelf wel. Daar kan je op wachten.
Ook in belgie zijn er verdachte personen opgepakt. Dus we
zullen zien hoe het loopt! en intussen maar even GEEN ACN
of MLN voor de zekerheid.

Gast

Ok, dus er gaat niet op het voorstel ingegaan worden en er worden wederom enkel loze, ongefundeerde beweringen gemaakt.
Ik denk overigens zelf dat de veroordeling van ACN in Belgie inderdaad wel zal volgen en dat is ook een van de redenen dat ik zelf voorstander ben van stringentere wetgeving in Nederland. Dat heeft overigens niets met het wel of niet werken van het concept MLM te maken, maar ik betwijfel of jullie dat zullen snappen omdat jullie je onvoldoende weigeren te verdiepen in wat MLM nu werkelijk is.
Maar goed, dat zal wel een kwestie zijn van dat jullie echte discussie keer op keer uit de weg gaan op het moment dat jullie inzien dat je de discussie aan het verliezen bent, zoals nu.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wederom een opsommig maken is niet zinvol. Dit hele forum staat onder andere vol met MLM topics. Argumenten zijn er zat genoemd. Tegenargumenten van de tegenstanders bestonden uit "informatie krijg je alleen op de presentatie". In dat geval houdt de discussie op. Je kan niet van mensen verwachten dat ze hun argumenten blijven herhalen als een papegaai terwijl je zelf geen openheid van zaken wil geven.

Gast

Juist, ook jij drukt je. Man, je had in het wilde westen moeten leven met je lynch mentaliteit. D'r is nog niks bewezen. Enne...MLM is in Belgie niet verboden hoor; piramidespelen zijn verboden. Net als in Nederland overigens.
Maar ik vind het fijn voor je dat jij nu met een stijve rondloopt nu je denkt gelijk te hebben (enne niet gaan zeggen dat dat moddergooien is, want het verhaaltje over met een stijve rondlopen werd eerst geopperd door...juist, de lynchmob)

Gast

Lijkt wel als mensen met MLN bezig gaan dat ze zelf niet meer kunnen denken ! Het is gewoon een ontkennen van feiten.Als er in mijn werk
omgeving zoiets gebeurd zou ik net als Keesjan mij toch eens gaan
afvragen of ik goed bezig ben ! Maar nee keihard ontkennen en op de
man spelen ,dat is elke reactie.

Gast

Ik heb je deze fout al een paar keer zien maken: Het is MLM.
En om op je opmerking in te gaan: Tuurlijk kijk ik of ik bezig ben met iets dat door de beugel kan. En daarop kan ik antwoorden dat het niet alleen door de beugel kan, maar dat ik er zelfs trots op ben.
Nou zit ik bij een ander bedrijf dan ACN, dus over wat er in Belgie is gebeurt ga ik geen uitspraken doen, behalve dat ze alleen opgepakt zijn, wat iets totaal anders is dan veroordeelt zijn
Bovendien zegt mogelijk iets over een bepaald bedrijf dat opereert onder de noemer MLM. Wat de beschuldiging is, is niet dat ze met MLM bezig zijn, maar met een piramidespel en piramidespelen zijn in Belgie (net als in Nederland) verboden en MLM bedrijven niet. Het feit dat de wetgever er al een onderscheid in maakt zou jou op zijn beurt aan het denken moeten zetten.

Gast

Goed, we zijn nu een flink stuk verder en wat blijkt: de tegenstanders van MLM willen wel hard schreeuwen dat MLM verboden zou moeten worden maar concreet formuleren waarom dan, dat willen ze niet. Bang voor de uitdaging want ze weten het resultaat al. En nee, student26, het antwoord is niet iets in de vorm van 'dan geven jullie toch weer ontwijkende antwoorden', want de enige die bewezen hebben dat te doen zijn de tegenstanders. Jullie hebben hier een pracht van een kans om te bewijzen dat wij inderdaad de antwoorden ontwijken, maar wat gebeurt er....jullie laten die kans liggen omdat jullie donders goed weten dat de voorstanders de antwoorden helemaal niet ontwijken en jullie degenen zijn die ontmaskerd gaan worden.

Gast

Merk wel dat de voorstanders op elk woord letten om te kijken
of zij je kunnen afzeiken. Sorry dat ik geen MLM zij, En dat jij mij die
fout al een paar maal had zien maken , Dus MLM ,Op zijn minst is het
voor de mensen die op punt staan er aan te beginnen zaak om zich
goed te laten voorlichten! niet op hoera wat goed avonden ,Maar gewoon met cijfers ,wat moet ik betalen ,wat verdien ik,wat moet ik er voor doen ,Eerst alle feiten dan verder kijken.En ook meetellen wat
er gisteren is gebeurd! ook al is er nog geen veroordeling, Verdachten
zijn er wel.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

1) De compensatieschema's en bonusregelingen bij MLM ondernemingen werken het aantrekken van nieuwe distributeurs in de hand.

2) De controle op de activiteiten van de distibuteurs is afwezig of minimaal.

3) De exponentiele groei die voorgesteld wordt bij presentaties is in de praktijk niet houdbaar als gevolg van verzadiging.

4) De echte winnaars bij MLM zijn de onderneming en de eerste laag distributeurs. Ter toelichting op deze laatsten: het is onvermijdelijk dat de eerstvolgende lagen distributeurs die aangetrokken worden onder deze eerste distributeurs komen te staan (tot het eerste niveau waarop de eerste laag geen inkomsten meer over deze laag vergaard).

5) Als gevolg van het bereiken van een natuurlijk marktaandeel is de laatst aangetrokken laag distributeurs in een slechtere positie als degenen die er eerder bij waren.

6) MLM ondernemingen geven onvoldoende informatie vrij om een goed inzicht te krijgen in de geldstroom en de verdeling van de inkomsten over het gehele netwerk. Hierdoor is het moeilijk de waarde van een distributeursschap goed te beoordelen.

7) MLM ondernemingen maken op geraffineerde wijze gebruik van psychologische aspecten om mensen enthousiast te maken, bijvoorbeeld het toekennen van "bijzondere" functienamen ("diamant, robijn, smaragd", "senior consultant, executive consultant, principal consultant").

8.) Er wordt gesproken over "ondernemersschap" terwijl de aspecten die bij ondernemersschap een grote rol spelen bij MLM juist niet voorkomen (personeel managen, facturatie, invloed op inkoop- en verkoopprijzen, enzovoorts).

9) Uit verschillende onderzoeken blijkt keer op keer dat de hoofdmoot van de distributeurs niet verder komt dan het zelf afnemen van producten zonder ook aan een substantieel aantal derden te verkopen. Dit geldt uiteraard niet voor iedere MLM, maar is onder andere afhankelijk van het type product.

10) Het is volstrekt onduidelijk wat er precies met aanmeldings- en hernieuwingsvergoedingen gebeurt en waar de hoogte van deze bedragen op gebaseerd is.

Gast

Merk wel dat de voorstanders op elk woord letten om te kijken
of zij je kunnen afzeuren. Sorry dat ik geen MLM zij, En dat jij mij die
fout al een paar maal had zien maken , Dus MLM ,
Er zijn hier een aantal tegenstanders van MLM die vinden dat je dom bent als je problemen hebt met de Nederlandse taal. Daar wou ik je voor behoeden, zeker aangezien ik merkte dat je die fout consequent maakte. Zo flauw ben ik in elk geval niet om je daar op aan te vallen
Op zijn minst is het voor de mensen die op punt staan er aan te beginnen zaak om zich goed te laten voorlichten!
Helemaal mee eens
niet op hoera wat goed avonden ,Maar gewoon met cijfers ,wat moet ik betalen ,wat verdien ik,wat moet ik er voor doen ,Eerst alle feiten dan verder kijken.
Hier beoordeel je presentatie avonden op basis van horen-zeggen. Kom eens naar een Euphony presentatie avond en je zult zien dat het er daar heel anders toe gaat.
En ook meetellen wat er gisteren is gebeurd! ook al is er nog geen veroordeling, Verdachten zijn er wel.
"Mijnheer, ik kom hier voor die baan van accountant. Ik ben beschuldigd van fraude maar daar klopt niks van. "
Wat denk je, krijg je dan die baan. Ook al wordt later bewezen dat het pure laster van een gefrustreerde ex is?!

Gesloten