WANTOESTANDEN BIJ HET CBR
Geplaatst: 30 nov 2018 12:51
Omdat mijn beide ouders al op leeftijd zijn dat voor hen een Eigen Gezondheidsverklaring noodzakelijk is voor het vernieuwen van hun rijbewijs vind ik op zich een goede zaak.
Alleen als dit van toepassing is dan moet je een en ander laten lopen via het CBR, en dan begint de ellende.
Het rijbewijs van mijn moeder verloopt half oktober van dit jaar, normaal gesproken duurt een procedure 6 weken, van te voren alles geregeld, gezondheidsverklaring in huis, afspraak gehad met een huisarts die haar heeft gekeurd. We zijn dan inmiddels aangekomen op het moment dat ik, als zoon, alle stukken met de post naar het CBR verstuur. Dit was 4 september 2018, als ik samen met mijn moeder inlog op haar persoonlijke pagina van het CBR zien we dat de stukken geregistreerd zijn als ontvangen op 7 september 2018. Er gaat een lange tijd overheen en we horen maar niets, het is ondertussen 15 oktober 2018 als ik besluit het CBR te bellen op het op hun website vermelde nummer 088-2277700 (ik ken het nummer ondertussen al uit mijn hoofd). Ik had die dag geluk en werd al binnen 30 minuten te woord gestaan, de medewerkster die ik sprak gaf aan mij geen persoonlijke informatie te mogen vertellen daar ik niet de persoon was waarover het ging. Ze mocht mij dus alleen algemene informatie verstrekken. Gevraagd of zij kon zien wat de status was van het dossier van mijn moeder, zij kwam tot de ontdekking dat dit er inderdaad al enige tijd lag. Ze zou het onder de aandacht brengen van een medisch specialist binnen het CBR en vragen om dit dossier voorrang te geven. Ze gaf daarbij wel aan dat het 2 tot 5 werkzagen zou kunnen duren alvorens we een reactie zouden ontvangen (mijn ouders per post). Maar wat gebeurt er op 16 oktober belt mijn moeder mij op om te melden dat zij een brief heeft ontvangen van het CBR, de datum waarop deze brief is opgesteld en dus ook verstuurd is was 15 oktober 2018, in deze brief wordt gevraagd om aanvullende informatie vanuit een behandelend arts. Ik die zelfde dag nog naar het ziekenhuis, helaas was de behandelend arts op dat moment in een ander ziekenhuis aan het werk, maar de secretaresse zou het op zijn bureau neerleggen. Op donderdag 18 oktober helaas nog geen bericht van het ziekenhuis, dus zelf gebeld. De arts was nu aanwezig en ze zou het nogmaals onder zijn aandacht brengen, nog geen uur later werd ik gebeld en kon ik de stukken ophalen. Alles wat we zelf nog moesten invullen aangevuld, kopieën gemaakt en alles op vrijdag 19 oktober verstuurd naar het CBR. Maar vanuit het CBR blijft het stil en ook op de persoonlijke pagina van mijn moeder bij het CBR verandert niets, we zien een uiterlijke streefdatum staan van 28 november 2018 (dat was dus gisteren). In de tussen liggende periode verschillende malen geprobeerd het CBR telefonisch te benaderen, je krijgt dan een keuze menu en uiteindelijk een bandje wat zegt "een ogenblik geduld alstublieft u wordt zo spoedig mogelijk geholpen". Wat bij het CBR zo spoedig mogelijk is weten we eigenlijk niet maar wat ik wel weet dat dit niet spoedig is, in alle pogingen die ik heb geprobeerd na 15 oktober 2018 is het me niet gelukt om iemand werkelijk aan de lijn te krijgen. Daarbij heb ik in de wacht gestaan tussen de 45 minuten en totaal meer dan 1 uur, in een enkel geval werd zelfs de verbinding verbroken. In een geval kreeg ik zelf een telefoontje en heb ik de verbinding verbroken na meer dan 1 uur in de wacht te hebben gestaan, na het andere telefoongesprek te hebben afgerond weer een poging gewaagd en nu weer 1 uur in de wacht. Tegenwoordig probeer ik zelfs niet eens meer om te bellen, ik stuur nu berichten via FB messenger naar het CBR, dan krijg je een mailadres door waar je naar kunt mailen, maar ook dit helpt niets. We zijn nu bijna in december aanbeland en dus bijna 3 maanden verder en mijn moeder heeft nog steeds haar rijbewijs niet.
Het wordt tijd dat iemand wat gaat ondernemen tegen deze wantoestanden bij het CBR, het is namelijk een overheidsinstelling waarvan de medewerkers volgens mij betaald worden door ons als Nederlanders.
Alleen als dit van toepassing is dan moet je een en ander laten lopen via het CBR, en dan begint de ellende.
Het rijbewijs van mijn moeder verloopt half oktober van dit jaar, normaal gesproken duurt een procedure 6 weken, van te voren alles geregeld, gezondheidsverklaring in huis, afspraak gehad met een huisarts die haar heeft gekeurd. We zijn dan inmiddels aangekomen op het moment dat ik, als zoon, alle stukken met de post naar het CBR verstuur. Dit was 4 september 2018, als ik samen met mijn moeder inlog op haar persoonlijke pagina van het CBR zien we dat de stukken geregistreerd zijn als ontvangen op 7 september 2018. Er gaat een lange tijd overheen en we horen maar niets, het is ondertussen 15 oktober 2018 als ik besluit het CBR te bellen op het op hun website vermelde nummer 088-2277700 (ik ken het nummer ondertussen al uit mijn hoofd). Ik had die dag geluk en werd al binnen 30 minuten te woord gestaan, de medewerkster die ik sprak gaf aan mij geen persoonlijke informatie te mogen vertellen daar ik niet de persoon was waarover het ging. Ze mocht mij dus alleen algemene informatie verstrekken. Gevraagd of zij kon zien wat de status was van het dossier van mijn moeder, zij kwam tot de ontdekking dat dit er inderdaad al enige tijd lag. Ze zou het onder de aandacht brengen van een medisch specialist binnen het CBR en vragen om dit dossier voorrang te geven. Ze gaf daarbij wel aan dat het 2 tot 5 werkzagen zou kunnen duren alvorens we een reactie zouden ontvangen (mijn ouders per post). Maar wat gebeurt er op 16 oktober belt mijn moeder mij op om te melden dat zij een brief heeft ontvangen van het CBR, de datum waarop deze brief is opgesteld en dus ook verstuurd is was 15 oktober 2018, in deze brief wordt gevraagd om aanvullende informatie vanuit een behandelend arts. Ik die zelfde dag nog naar het ziekenhuis, helaas was de behandelend arts op dat moment in een ander ziekenhuis aan het werk, maar de secretaresse zou het op zijn bureau neerleggen. Op donderdag 18 oktober helaas nog geen bericht van het ziekenhuis, dus zelf gebeld. De arts was nu aanwezig en ze zou het nogmaals onder zijn aandacht brengen, nog geen uur later werd ik gebeld en kon ik de stukken ophalen. Alles wat we zelf nog moesten invullen aangevuld, kopieën gemaakt en alles op vrijdag 19 oktober verstuurd naar het CBR. Maar vanuit het CBR blijft het stil en ook op de persoonlijke pagina van mijn moeder bij het CBR verandert niets, we zien een uiterlijke streefdatum staan van 28 november 2018 (dat was dus gisteren). In de tussen liggende periode verschillende malen geprobeerd het CBR telefonisch te benaderen, je krijgt dan een keuze menu en uiteindelijk een bandje wat zegt "een ogenblik geduld alstublieft u wordt zo spoedig mogelijk geholpen". Wat bij het CBR zo spoedig mogelijk is weten we eigenlijk niet maar wat ik wel weet dat dit niet spoedig is, in alle pogingen die ik heb geprobeerd na 15 oktober 2018 is het me niet gelukt om iemand werkelijk aan de lijn te krijgen. Daarbij heb ik in de wacht gestaan tussen de 45 minuten en totaal meer dan 1 uur, in een enkel geval werd zelfs de verbinding verbroken. In een geval kreeg ik zelf een telefoontje en heb ik de verbinding verbroken na meer dan 1 uur in de wacht te hebben gestaan, na het andere telefoongesprek te hebben afgerond weer een poging gewaagd en nu weer 1 uur in de wacht. Tegenwoordig probeer ik zelfs niet eens meer om te bellen, ik stuur nu berichten via FB messenger naar het CBR, dan krijg je een mailadres door waar je naar kunt mailen, maar ook dit helpt niets. We zijn nu bijna in december aanbeland en dus bijna 3 maanden verder en mijn moeder heeft nog steeds haar rijbewijs niet.
Het wordt tijd dat iemand wat gaat ondernemen tegen deze wantoestanden bij het CBR, het is namelijk een overheidsinstelling waarvan de medewerkers volgens mij betaald worden door ons als Nederlanders.