Pagina 1 van 1

Roobol

Geplaatst: 30 nov 2018 23:47
door AndreL
Het lukt Roobol niet om in 2,5 maand en 4 afspraken een laminaatvloertje van zo'n 30 m2 te leggen. Wat een wanprestatie!

Re: Roobol

Geplaatst: 30 nov 2018 23:54
door Theotrucker
Okay bedankt voor de tip. Ik ken die beste man niet. Misschien een andere vriend zoeken met twee rechter handen..

Re: Roobol

Geplaatst: 01 dec 2018 00:08
door thecure
Laminaat leggen die je toch zelf. Das echt het makkelijkste wat er is.

Re: Roobol

Geplaatst: 01 dec 2018 08:53
door NeoDutchio
En waarom is het Roobol niet gelukt? En waarom waren er 4 afspraken nodig? En wat is precies die wanprestatie? Zijn ze begonnen, maar konden ze niet verder? Zijn ze nog helemaal niet begonnen? Ligt er een probleem bij Roobol, bij de leverancier, bij de kwaliteit of bij u?

Dat 1 regeltje van u waar u een bedrijf zwart maakt toch weer zoveel meer vragen kan opleveren.

Re: Roobol

Geplaatst: 02 dec 2018 18:09
door AndreL
Roobol Amersfoort heeft in juli de opdracht aangenomen. Komen begin september leggen. Stoffeerders hebben eigenlijk geen zin om te leggen blijkt uit hun opmerkingen. Verzagen enkele planken en laten een pak vallen dat daardoor beschadigd. Hebben dus tekort. Op een eiken vloer hebben ze grijze plinten meegenomen??
Keer er op willen ze de vloer afmaken maar wordt er op het laatste moment afgebeld. Keer daarop komen 2 professionele stoffeerders die de vloer af leggen maar dit keer paarse plinten meenemen. 4e afspraak na 3 uur op een vrijdag, bellen ze dat ze er om half 1 zijn. Voor mij, in verband met werk onmogelijk, bovendien was er vanuit de winkel duidelijk bijgezegd na 3 uur. Toen was ik er klaar mee. Heb de plinten opgehaald en uiteindelijk zelf maar gelegd. Dat is wat ik noem een wanprestatie.

Re: Roobol

Geplaatst: 02 dec 2018 19:24
door Erthanax
Kijk, zo is het een stuk duidelijker waarom u niet tevreden bent.
Kon u de desbetreffende ruimte al die tijd wel gebruiken, of moest u de meubels ook nog in andere kamers opslaan?

Re: Roobol

Geplaatst: 03 dec 2018 21:54
door AndreL
Gedeeltelijk is de woonkamer ontruimd gebleven. Heb bij iedere afspraak natuurlijk zoveel mogelijk de kamer leeg gemaakt, zodat de stoffeerders er goed bij konden. Voor de plinten meubels van de muren en goed zuigen. Anders blijven de plakplinten niet goed zitten.
Iedere afspraak wordt met een tijdsmarge van 3 uur gemaakt. Dat keer 4 afspraken. En toen zat er dus nog geen plint op:(

Re: Roobol

Geplaatst: 04 dec 2018 08:18
door berndv
erg netjes is het niet. Dat een pak valt kan gebeuren, en dat je dan tekort hebt is een logisch gevolg als er schade aan het pak is ontstaan. Dat ze geen compleet pak op reserve in de bus hebben liggen is lastig.

Heeft u de vloer uitgezocht? En heeft u daar gelijk plinten bij uitgezocht? Of heeft u meer iets gezegd van "doe maar iets wat er bij past", want dan zou het wel erg vrije interpretatie zijn.

Maar het keer op keer kom ik uit uw verhaal niet zo tegen. 1e afspraak kon niet voltooid worden vanwege schade aan het gevallen pakket, schijnbaar is een afspraak daarna afgezegd want bij de 3e afspraak kwamen ze met de paarse plinten en de 4e afspraak heeft u zelf afgezegd, want toen kwamen ze om half 1 en kon u niet, terwijl de afspraak om 3 uur was met een marge van 3 uur, dus binnen de marge.

Dat het bedrijf dit niet netjes heeft uitgevoerd is weliswaar een understatement, maar overdrijven is ook een vak.

Re: Roobol

Geplaatst: 04 dec 2018 22:52
door AndreL
De plinten (de stalen) konden in de winkel niet gevonden worden. In de computer werden volgens de verkoper deze voorgesteld als bijbehorend. Er was echter geen plaatje bij. Je moet toch ergens op kunnen vertrouwen.
Lezen is blijkbaar ook een vak. De afspraak was op vrijdag NA 3 uur. Zoals er staat. Ter verduidelijking van 15 tot 18 uur!

Re: Roobol

Geplaatst: 04 dec 2018 23:07
door Komkommertijd
Deze Roobol ook elders gezien, blijkbaar Francissen ondernemer.
Elders wel goede vakmensen en deze verpest het voor de rest.