LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Parkmobile App verkeerde zon,e boete, terugkrijgen betaling, geen info betaling aan gemeente
Parkmobile App verkeerde zon,e boete, terugkrijgen betaling, geen info betaling aan gemeente
Een weekje tournooi spelen in Amsterdam, Max Euweplein. Ik parkeer 1 x in Vondelstraat en 1 x in Tesselschadestraat, aldus de 2 boetes 3 dagen achter elkaar ontvangen. Ik had de Parkmobile app ingesteld en betaald. Ik druk altijd de bovenste locatie aan in de lijst van de GPS locaties in de Parkmobile app. n.m. 1e Helmerstraat. Navraag per telefoon, bij Parkmobile , ging niet soepel. Bleek lager tarief. Omdat de boeteregistratie op minder dan een uur eindtijd waren gesteld stelt de Gemeente Amsterdam de parkeerbelasting op minimaal 1 uur zijnde € 4,00 per boete plus € 49,00 kosten aanslag. Bieden parkeeracties kostte mij € 12,52 (avondtarief) De "helpdesk" van Parkmobile zij dat ik net in een goedkopere zone stond, vandaar waarschijnlijk de boetes. Merkwaardig dat de app niet juist aangeeft en/of waarschuwt voor de omgeving. Beiden parkeeracties waren een dwarsstraat straat in de wijk daar. Merkwaardig is temeer dat, waar ik geparkeerd stond in tegenovergestelde richting liep t.a.v. van de GPS app melding van Parkmobile. Hiermee valt de logica weg dat de straat die ik bovenaan de app lijst van gps koos nooit daar mag staan in die lijst! Want mijn auto stond dus tussen de aangegeven GPS aanwijzing en waar ik stond!! Ook geeft de helpdesk mij geen antwoord wanneer zij de parkeerkosten aan de Gemeente betalen. Gek. Waarom, omdat in de boete zit de parkeerbelasting en , indien mijn bezwaar niet wordt gehonoreerd ik 2x die betaald € 12,52 terug wil hebben. Mijn auto kan immers niet op twee plaatsen tegelijk staan. Dus argument om terug te vorderen.
-
Re: Parkmobile App verkeerde zon,e boete, terugkrijgen betaling, geen info betaling aan gemeente
Weet niet welke Parkmobile App je gebruikt maar die van mij geeft netjes een waarschuwing dat je de zone goed moet controleren en niet blind de bovenste uit de lijst moet pakken. Ik kijk altijd naar het zone nummer bij het parkeerautomaat. Je maakt dus weinig kans met je bezwaar.Jer53 schreef: ↑03 dec 2018 14:34Een weekje tournooi spelen in Amsterdam, Max Euweplein. Ik parkeer 1 x in Vondelstraat en 1 x in Tesselschadestraat, aldus de 2 boetes 3 dagen achter elkaar ontvangen. Ik had de Parkmobile app ingesteld en betaald. Ik druk altijd de bovenste locatie aan in de lijst van de GPS locaties in de Parkmobile app. n.m. 1e Helmerstraat. Navraag per telefoon, bij Parkmobile , ging niet soepel. Bleek lager tarief. Omdat de boeteregistratie op minder dan een uur eindtijd waren gesteld stelt de Gemeente Amsterdam de parkeerbelasting op minimaal 1 uur zijnde € 4,00 per boete plus € 49,00 kosten aanslag. Bieden parkeeracties kostte mij € 12,52 (avondtarief) De "helpdesk" van Parkmobile zij dat ik net in een goedkopere zone stond, vandaar waarschijnlijk de boetes. Merkwaardig dat de app niet juist aangeeft en/of waarschuwt voor de omgeving. Beiden parkeeracties waren een dwarsstraat straat in de wijk daar. Merkwaardig is temeer dat, waar ik geparkeerd stond in tegenovergestelde richting liep t.a.v. van de GPS app melding van Parkmobile. Hiermee valt de logica weg dat de straat die ik bovenaan de app lijst van gps koos nooit daar mag staan in die lijst! Want mijn auto stond dus tussen de aangegeven GPS aanwijzing en waar ik stond!! Ook geeft de helpdesk mij geen antwoord wanneer zij de parkeerkosten aan de Gemeente betalen. Gek. Waarom, omdat in de boete zit de parkeerbelasting en , indien mijn bezwaar niet wordt gehonoreerd ik 2x die betaald € 12,52 terug wil hebben. Mijn auto kan immers niet op twee plaatsen tegelijk staan. Dus argument om terug te vorderen.
-
Re: Parkmobile App verkeerde zon,e boete, terugkrijgen betaling, geen info betaling aan gemeente
De App werkte met zone, jou telefoon met masten die vaak over meerdere parkeerzones werken....
Dus bij een willekeurige mast kunnen meerdere tarieven voorkomen en je moet zelf de juiste aanklikken of even op de betaalpaal kijken welke voor die straat geld.
Dus bij een willekeurige mast kunnen meerdere tarieven voorkomen en je moet zelf de juiste aanklikken of even op de betaalpaal kijken welke voor die straat geld.
Je wordt duidelijk aan alle kanten gewaarschuwd om ter plaatse te controleren of de in de app gekozen zone overeen komt met het zone-nummer op de dichtstbijzijnde parkeerautomaat.
U heeft dit verzuimd waardoor u een boete heeft gekregen. Wel heeft u geheel vrijwillig betaald voor een dienst waar u geen gebruik van maakt. Dat maakt de gedane betaling in principe niet onverschuldigd.
U heeft dit verzuimd waardoor u een boete heeft gekregen. Wel heeft u geheel vrijwillig betaald voor een dienst waar u geen gebruik van maakt. Dat maakt de gedane betaling in principe niet onverschuldigd.
Wat anderen ook melden, er wordt in de app juist altijd aangegeven dat je het zone nummer altijd moet controleren. En dus niet blind de bovenste moet selecteren. Jammer, maar je hebt dus terecht die naheffingsaanslagen ontvangen.
Wat je nog kunt proberen is het geld dat je wel hebt betaald terug te krijgen. Keerzijde is dat de naheffingsaanslag dan waarschijnlijk ook over de betaalde periode zal worden getekend. Veel voordeel zul je daar dus niet van hebben.
Wat je nog kunt proberen is het geld dat je wel hebt betaald terug te krijgen. Keerzijde is dat de naheffingsaanslag dan waarschijnlijk ook over de betaalde periode zal worden getekend. Veel voordeel zul je daar dus niet van hebben.