Seats and sofas laat klant lang wachten, niet akkoord met kosteloos ontbinden
Geplaatst: 04 dec 2018 19:29
Ik heb echt nog NOOIT contact gehad met een bedrijf wat zo vreselijk is als Seats and Sofa's. (Voor een kennis van mij die zelf iets te lief is. Ik zou hier zelf nooit iets kopen)
Na 19 weken de verkeerde kleur bank ontvangen. De goede kleur zou absoluut niet weer de 13 afgesproken weken duren want dit werd nu een service/spoed geval. Keer op keer telefonisch afgewimpeld dat hij er nu echt bijna aan kwam. Maar nooit een officiƫle leverdatum gekregen want dat konden ze echt niet zeggen. 3 weken aan het bellen met het hoofdkantoor krijg je te horen: er ligt een nieuwe koopovereenkomst met daarop vermoedelijke levertijd week 51 uiterlijk week 13. Deze informatie is achtergehouden. Bij het achterhouden van informatie aan een consument pleeg je contractbreuk. De bank is besteld in week 15, 34 weken geleden dus. Na aan te geven dat deze nieuwe overeenkomst de klant niet verstrekt is en al helemaal niet is getekend en dus ook helemaal niet rechtsgeldig is wordt gewoon gedaan alsof dat wel zo is. Er wordt gezegd dat annuleren 50% van het aankoopbedrag kost. Zij gaan niet akkoord met kostenloos ontbinden en dit moet je juridisch op gaan pakken. Ik moet dan bewijzen dat er er zwart op wit een snellere levertijd is afgesproken. Alsof mondelinge afspraken niet gelden. En er is prima te bewijzen dat de nieuwe overeenkomst nooit per mail verzonden of akkoord op gegeven is maar dat is niet genoeg. De kosten worden verhaald op de gene die in het ongelijk wordt gesteld. Vervolgens wordt mij verteld dat zelfs mijn telefonisch gesprek van 42 minuten dan door seats and sofa gedeclareerd zou worden. Het is van de pot gerukt.
Na 19 weken de verkeerde kleur bank ontvangen. De goede kleur zou absoluut niet weer de 13 afgesproken weken duren want dit werd nu een service/spoed geval. Keer op keer telefonisch afgewimpeld dat hij er nu echt bijna aan kwam. Maar nooit een officiƫle leverdatum gekregen want dat konden ze echt niet zeggen. 3 weken aan het bellen met het hoofdkantoor krijg je te horen: er ligt een nieuwe koopovereenkomst met daarop vermoedelijke levertijd week 51 uiterlijk week 13. Deze informatie is achtergehouden. Bij het achterhouden van informatie aan een consument pleeg je contractbreuk. De bank is besteld in week 15, 34 weken geleden dus. Na aan te geven dat deze nieuwe overeenkomst de klant niet verstrekt is en al helemaal niet is getekend en dus ook helemaal niet rechtsgeldig is wordt gewoon gedaan alsof dat wel zo is. Er wordt gezegd dat annuleren 50% van het aankoopbedrag kost. Zij gaan niet akkoord met kostenloos ontbinden en dit moet je juridisch op gaan pakken. Ik moet dan bewijzen dat er er zwart op wit een snellere levertijd is afgesproken. Alsof mondelinge afspraken niet gelden. En er is prima te bewijzen dat de nieuwe overeenkomst nooit per mail verzonden of akkoord op gegeven is maar dat is niet genoeg. De kosten worden verhaald op de gene die in het ongelijk wordt gesteld. Vervolgens wordt mij verteld dat zelfs mijn telefonisch gesprek van 42 minuten dan door seats and sofa gedeclareerd zou worden. Het is van de pot gerukt.