Ondeugdelijke bank Loods 5: vervangen of koop ontbinden?
Geplaatst: 06 dec 2018 12:18
Wij hebben 7 maanden kunnen genieten van onze hoekbank, gekocht bij Loods 5. Toen begon de heisa. Tussen 2 zitvlakken in begon het te kraken, de veer ging "klappen" en het begon steeds meer door te zakken. Gelukkig hadden we een 5 Jaar All In House Service erbij gekocht. Dus een monteur kwam langs om het te bekijken en repareren. Wat bleek, een houten balk was gebroken en de stof gescheurd. Dat was niet het enige. De monteur constateerde na de reparatie ook dat bij elk zitvlak de veren niet op de juiste spanning stonden. Om dit op te lossen was meer tijd nodig, dus ik moest een nieuwe afspraak maken.
Terwijl dit ingepland werd (daar gaat ook weer tijd overheen) heb ik een aantal keer heen en weer gebeld en gemaild met Loods 5. Zij zijn immers de leverancier en dit probleem lijkt mij eerder een fabrieksfout dat onder de garantie valt. Wij hebben uiteraard zelf nooit aan de vering gezeten en deze fabrieksfout is dus alleen maar verergerd en uiteindelijk na 7 maanden merkbaar geworden. Het hoort niet opgelost te worden door het servicebedrijf, waar ik zelf voor heb betaald en dat een éxtra service is voor gebruiksklachten/slijtage/vlekken. Loods 5 verwijst mij echter wel constant naar het servicebedrijf, want het probleem "valt immers op te lossen". Hier ben ik het niet mee eens. Als er elke keer een monteur langs moet komen om mijn bank te repareren, lijkt mij dat niet veels goeds doen voor de waarde en kwaliteit van de bank. Een gebroken kopje kan je lijmen, maar het zal niet hetzelfde zijn als daarvoor. Ik vind dit niet kunnen voor een bank van slechts 7 maanden oud.
Ondertussen 2 maanden na de eerste constatering van het probleem, heeft een monteur alle veren op de juiste spanning gezet. Het leek opgelost en mijn ontevredenheid over Loods 5 zakte wat naar de achtergrond. Echter, nog geen 2 weken later kraakt de bank aan alle kanten én is er plooivorming in de stof onstaan. Het is dus van kwaad tot erger geworden.
Nu heb ik wéér contact opgenomen met Loods 5. En wat is hun oplossing?
"Omdat dit probleem niet opgelost kan worden door een servicebedrijf en wij u wel een permanente oplossing willen bieden, kan ik u voorstellen om de bank te retourneren.[..] De bank heeft u een periode in gebruik gehad, waardoor de waarde van de bank is verminderd. Wij zullen u daarom 80% van het aankoopbedrag van de bank retourneren, dit is een bedrag van €1208."
Even een rekensom:
De bank was €1510.
Daar kwam nog de All in house service en transportkosten bovenop.
Totale kosten: €1835
Met deze oplossing hebben wij een kamer zonder bank en zijn we ruim €600 lichter.
Vraag:
Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken? Gewenste oplossing is ontbinden van de koop en het gehele aankoopbedrag terug, of de bank vervangen. Met een voorkeur naar kosten terug, want veel vertrouwen heb ik niet meer in Loods 5.
Terwijl dit ingepland werd (daar gaat ook weer tijd overheen) heb ik een aantal keer heen en weer gebeld en gemaild met Loods 5. Zij zijn immers de leverancier en dit probleem lijkt mij eerder een fabrieksfout dat onder de garantie valt. Wij hebben uiteraard zelf nooit aan de vering gezeten en deze fabrieksfout is dus alleen maar verergerd en uiteindelijk na 7 maanden merkbaar geworden. Het hoort niet opgelost te worden door het servicebedrijf, waar ik zelf voor heb betaald en dat een éxtra service is voor gebruiksklachten/slijtage/vlekken. Loods 5 verwijst mij echter wel constant naar het servicebedrijf, want het probleem "valt immers op te lossen". Hier ben ik het niet mee eens. Als er elke keer een monteur langs moet komen om mijn bank te repareren, lijkt mij dat niet veels goeds doen voor de waarde en kwaliteit van de bank. Een gebroken kopje kan je lijmen, maar het zal niet hetzelfde zijn als daarvoor. Ik vind dit niet kunnen voor een bank van slechts 7 maanden oud.
Ondertussen 2 maanden na de eerste constatering van het probleem, heeft een monteur alle veren op de juiste spanning gezet. Het leek opgelost en mijn ontevredenheid over Loods 5 zakte wat naar de achtergrond. Echter, nog geen 2 weken later kraakt de bank aan alle kanten én is er plooivorming in de stof onstaan. Het is dus van kwaad tot erger geworden.
Nu heb ik wéér contact opgenomen met Loods 5. En wat is hun oplossing?
"Omdat dit probleem niet opgelost kan worden door een servicebedrijf en wij u wel een permanente oplossing willen bieden, kan ik u voorstellen om de bank te retourneren.[..] De bank heeft u een periode in gebruik gehad, waardoor de waarde van de bank is verminderd. Wij zullen u daarom 80% van het aankoopbedrag van de bank retourneren, dit is een bedrag van €1208."
Even een rekensom:
De bank was €1510.
Daar kwam nog de All in house service en transportkosten bovenop.
Totale kosten: €1835
Met deze oplossing hebben wij een kamer zonder bank en zijn we ruim €600 lichter.
Vraag:
Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken? Gewenste oplossing is ontbinden van de koop en het gehele aankoopbedrag terug, of de bank vervangen. Met een voorkeur naar kosten terug, want veel vertrouwen heb ik niet meer in Loods 5.