Op haar reis naar Italië op 17 oktober 2018 vanuit Airport Eindhoven, moest werd het handbagage-koffertje van mijn vrouw via de bagageafhandeling in het ruim vervoerd. Onfortuinlijk, maar zij had daarin haar portefeuille met 525 euro laten zitten. Bij aankomst in Rome bleek deze portefeuille uit haar koffertje gehaald te zijn.
Ze heeft aangifte gedaan via de Nederlandse marechaussee, maar die geven aan dat zij geen vervolgonderzoek instellen vanwege aanwezigheid van onvoldoende feiten en omstandigheden. Uiteraard heeft zij ook contact gezocht met de vliegmaatschappij (Ryanair) én met de klachtenafhandeling van Eindhoven Airport zelf omdat zij verantwoordelijkheid dragen voor een juiste bagageafhandeling.
Zij nemen geen verantwoordelijkheid en reageren gewoon niet meer.
Nu gaat het mij niet direct om die 525 euro maar wel om het feit dat er andersom ook dingen als drugs of wapens in mijn bagage gestopt hadden kunnen worden.
Die gedachte met ongewenste gevolgen vind ik voldoende om hier wél verder op in te gaan.
Kunt u mij aangeven hoe ik dat zou moeten doen?
HG Marc Hoyng
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Diefstal uit bagage
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Diefstal uit bagage
De portefeuille kan natuurlijk ook in Italië uit de bagage zijn gehaald. En hoe zou een onderzoek van de marechaussee er volgens u uit moeten zien? Tenzij het hele proces met hoge resolutie wordt gefilmd, wat me erg onwaarschijnlijk lijkt, zie ik niet in hoe men achteraf moet gaan onderzoeken wat er gebeurd is.
Ja, er kan inderdaad mee gesjoemeld worden. Men kan inderdaad iets in uw bagage stoppen. Als het u niet om het geld gaat, maar alleen om eventuele risico's op smokkel, hoe had u in gedachten dat deze smokkelaars de bagage weer uit uw koffer ging halen? Door de bagageafhandeling op de plaats van bestemming? Dan hoeven ze geen koffers van reizigers te gebruiken, dan kunnen ze het net zo goed gewoon in het ruim leggen als hun vriendjes het er weer uit halen.marchoyng schreef: ↑13 dec 2018 17:27Op haar reis naar Italië op 17 oktober 2018 vanuit Airport Eindhoven, moest werd het handbagage-koffertje van mijn vrouw via de bagageafhandeling in het ruim vervoerd. Onfortuinlijk, maar zij had daarin haar portefeuille met 525 euro laten zitten. Bij aankomst in Rome bleek deze portefeuille uit haar koffertje gehaald te zijn.
Ze heeft aangifte gedaan via de Nederlandse marechaussee, maar die geven aan dat zij geen vervolgonderzoek instellen vanwege aanwezigheid van onvoldoende feiten en omstandigheden. Uiteraard heeft zij ook contact gezocht met de vliegmaatschappij (Ryanair) én met de klachtenafhandeling van Eindhoven Airport zelf omdat zij verantwoordelijkheid dragen voor een juiste bagageafhandeling.
Zij nemen geen verantwoordelijkheid en reageren gewoon niet meer.
Nu gaat het mij niet direct om die 525 euro maar wel om het feit dat er andersom ook dingen als drugs of wapens in mijn bagage gestopt hadden kunnen worden.
Die gedachte met ongewenste gevolgen vind ik voldoende om hier wél verder op in te gaan.
Kunt u mij aangeven hoe ik dat zou moeten doen?
HG Marc Hoyng
Dit is helaas alleen te voorkomen door de koffer af te sluiten middels een slot, hoewel ook dat geen enkele garantie geeft, als ze iets willen, krijgen ze de koffer wel open. Andere oplossing is insealen op de luchthaven.
Wel toevallig dat ze uit die wellicht 100 of meer koffers net die koffer er uit hebben weten te pakken met 525 euro. Ik weet niet of u wel eens gezien heeft hoe het gaat met de afhandeling van de bagage, maar als ze 1 keer knipperen met de ogen, zijn er al 5 koffers gepasseerd.
Annemieke67
vindt dit leuk
Je hebt geen enkel bewijs, en dus geen zaak. Zo simpel is het.
Misschien was er geld verzekerd op de reisverzekering? Maar in een portefeulle heeft men normaal gesproken meer dan geld zitten. Pasjes, identiteitsbewijs, reispapieren. Ook allemaal kwijt?
Annemieke67
vindt dit leuk