LG G4 rebootprobleem
Geplaatst: 17 dec 2018 21:37
Na 2,5 jaar gebruik heeft mijn LG G4 opeens een rebootprobleem. Het toestel blijft opstarten en is niet meer te gebruiken.
Dit blijkt te komen door een constructiefout in het moederbord, wat moet worden vervangen.
De provider verwijst naar zijin service center. Het servicecenter erkent het probleem, zegt dat dit buiten de garantieperiode valt (2 jaar) en wil alleen repareren tegen betaling van de reparatie ( 245 euro). Ook zegt het service center dat het LG Bootloop probleem alleen voorkomt in de LG G7 ThinQ in combinatie met een T-Mobile Simkaart. Alle fora op internet melden echter dat de LG G4 ook dit reboot probleem heeft.
Ik kan het toestel ook terug laten sturen tegen de prijs van 36 euro ! Hoe kunnen ze dit zomaar vragen? Al 10 euro moeten betalen voor het opsturen!
Het lijkt me dat het consumentenrecht je toch moet beschermen moet tegen deze (verkoop van) ondeugdelijke toestellen en de manier waarop je vervolgens als conmsument wordt behandeld?
Iemand een goed idee?
Dit blijkt te komen door een constructiefout in het moederbord, wat moet worden vervangen.
De provider verwijst naar zijin service center. Het servicecenter erkent het probleem, zegt dat dit buiten de garantieperiode valt (2 jaar) en wil alleen repareren tegen betaling van de reparatie ( 245 euro). Ook zegt het service center dat het LG Bootloop probleem alleen voorkomt in de LG G7 ThinQ in combinatie met een T-Mobile Simkaart. Alle fora op internet melden echter dat de LG G4 ook dit reboot probleem heeft.
Ik kan het toestel ook terug laten sturen tegen de prijs van 36 euro ! Hoe kunnen ze dit zomaar vragen? Al 10 euro moeten betalen voor het opsturen!
Het lijkt me dat het consumentenrecht je toch moet beschermen moet tegen deze (verkoop van) ondeugdelijke toestellen en de manier waarop je vervolgens als conmsument wordt behandeld?
Iemand een goed idee?