LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] D-Reizen die klanten telefonisch benaderd of ze nog een reis willen boeken
-
D-Reizen die klanten telefonisch benaderd of ze nog een reis willen boeken
Het verbaasd mij enorm en waarschijnlijk gaat het zo slecht in de reiswereld dat D-Reizen klanten welke in het verleden ooit een reis bij hun hebben geboekt nu telefonisch gaat zitten benaderen of men nog een reis bij hun wil boeken. Niet alleen mij is dit gisteren overkomen dat ik ongevraagd door D-Reizen wordt gebeld op mijn mobiel telefoonnummer welke ik destijds heb opgegeven aan hun tijdens het boeken van een reis bij hun. Ook kennissen van mij zijn door hun benaderd of ze nog een reis bij D-Reizen wilde boeken.
Ik vraag mij af of dit is normaal is en is toegestaan dat bijna een jaar na boeking D-Reizen mensen gaat zitten bellen om te proberen mensen over te halen een reis bij hun te boeken door hun te bellen en te vragen of ze nog van plan waren een reis te boeken. Dit lijkt mij zelf een vrij rare manier en vooral een vrij agressieve manier van het aanbieden van een product.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn welke op deze manier door D-Reizen zijn benaderd om een vakantie bij hun te boeken. Ik zelf en ook mede reisgenoten zijn door deze vreemde handelswijze helemaal afgeknapt op D-Reizen en wij vragen ons af wie ook deze slechte ervaringen heeft met D-Reizen dat ze ongevraagd je gaan zitten benaderen en bijna proberen over te halen om een vakantie bij hun te boeken het lijkt mij alsmede mijn reisgenoten dat men na een keer boeken bij D-Reizen dat men vrij is om te boeken waar men wil en dat het zeker niet de bedoeling is dat een reisbureau ongevraagd mensen gaat zitten bellen om te vragen een reis bij hun te boeken dat lijkt mij hoogt ongebruikelijk en vreemd te noemen.
Wie heeft de zelfde ervaringen dat ze ook zijn benaderd door D-Reizen op deze manier en weet radar een manier om deze manier van mensen bijna te verplichten om wederom een reis bij hun te boeken te doen stoppen behalve dat men vraagt of de reis gratis wordt aangeboden door D-Reizen waarna ze dan gelijk zeggen nee en als je dan zegt bel me dan ook niet als het niet gratis is hangen ze zwaar beledigd op.
Ik vraag mij af of dit is normaal is en is toegestaan dat bijna een jaar na boeking D-Reizen mensen gaat zitten bellen om te proberen mensen over te halen een reis bij hun te boeken door hun te bellen en te vragen of ze nog van plan waren een reis te boeken. Dit lijkt mij zelf een vrij rare manier en vooral een vrij agressieve manier van het aanbieden van een product.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn welke op deze manier door D-Reizen zijn benaderd om een vakantie bij hun te boeken. Ik zelf en ook mede reisgenoten zijn door deze vreemde handelswijze helemaal afgeknapt op D-Reizen en wij vragen ons af wie ook deze slechte ervaringen heeft met D-Reizen dat ze ongevraagd je gaan zitten benaderen en bijna proberen over te halen om een vakantie bij hun te boeken het lijkt mij alsmede mijn reisgenoten dat men na een keer boeken bij D-Reizen dat men vrij is om te boeken waar men wil en dat het zeker niet de bedoeling is dat een reisbureau ongevraagd mensen gaat zitten bellen om te vragen een reis bij hun te boeken dat lijkt mij hoogt ongebruikelijk en vreemd te noemen.
Wie heeft de zelfde ervaringen dat ze ook zijn benaderd door D-Reizen op deze manier en weet radar een manier om deze manier van mensen bijna te verplichten om wederom een reis bij hun te boeken te doen stoppen behalve dat men vraagt of de reis gratis wordt aangeboden door D-Reizen waarna ze dan gelijk zeggen nee en als je dan zegt bel me dan ook niet als het niet gratis is hangen ze zwaar beledigd op.
Re: D-Reizen die klanten telefonisch benaderd of ze nog een reis willen boeken
Maar op welke manier werd u dan bijna verplicht een reis te boeken?
En wat is het probleem van gebeld worden met een vraag of u bij hen weer een reis wilt boeken? Een simpel “nee, dankuwel”, volstaat. En als u niet meer gebeld wilt worden, had u dat kunnen aangeven. U hebt het recht van verzet.
En wat is het probleem van gebeld worden met een vraag of u bij hen weer een reis wilt boeken? Een simpel “nee, dankuwel”, volstaat. En als u niet meer gebeld wilt worden, had u dat kunnen aangeven. U hebt het recht van verzet.
bupaul
, Annemieke67
en BL2
vinden dit leuk
-
Waarom alles tig keer herhalen?
Wat heeft het voor nut lotgenoten te zoeken?
D-reizen mag dit doen bij u en moet u daarna wijzen op recht van verzet
Uw kennissen mogen ze alleen benaderen mits ze niet in het bel me niet register staan
Wat heeft het voor nut lotgenoten te zoeken?
D-reizen mag dit doen bij u en moet u daarna wijzen op recht van verzet
Uw kennissen mogen ze alleen benaderen mits ze niet in het bel me niet register staan
BL2
, bupaul
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
Wat heeft het voor voordeel voor u als u te weten krijgt wie er nog meer gebeld is door D-reizen? En waarom denkt u dat er een verbod is om iemand te mogen bellen?
Voor u komt het negatief over, voor een ander wellicht een eyeopener. Wie weet is D-reizen bij anderen weggeëbt en komen ze hierdoor weer in de picture.
Voor u komt het negatief over, voor een ander wellicht een eyeopener. Wie weet is D-reizen bij anderen weggeëbt en komen ze hierdoor weer in de picture.
bupaul
, Annemieke67
en BL2
vinden dit leuk
-
Wat is er mis met het feit dat iemand probeert inkomsten te verwerven? Of zit bij jou op het werk iedereen bij de telefoon te wachten tot een klant belt?
henk51
en Annemieke67
vinden dit leuk
@ruud hanegraaf,
Mochten ze de brutaliteit hebben om u nogmaals te bellen, dan kunt u een dergelijk telefoontje eenvoudig en direct bij de aanvang daarvan afdoen met een vriendelijk doch trefzeker "nee dank u, geen belangstelling". Vervolgens beëindigd u resoluut het gesprek.
U hoeft dan geen agressief verkooppraatje aan te horen en blijft ook niet achter met een traumatische ervaring.
Hoe simpel kan het leven toch zijn !!
Mochten ze de brutaliteit hebben om u nogmaals te bellen, dan kunt u een dergelijk telefoontje eenvoudig en direct bij de aanvang daarvan afdoen met een vriendelijk doch trefzeker "nee dank u, geen belangstelling". Vervolgens beëindigd u resoluut het gesprek.
U hoeft dan geen agressief verkooppraatje aan te horen en blijft ook niet achter met een traumatische ervaring.
Hoe simpel kan het leven toch zijn !!
Annemieke67
en berndv
vinden dit leuk
Ik raad TS aan nooit een bedrijf te beginnen...
witte angora
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
Anders heeft hij elke week een nieuwe energieleverancier.
Annemieke67
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Ik denk dat er best werkgevers zijn die hun personeel een extra kerstbonus geven als die zo pro-actief te werk gaan.
Is in meerdere branches helemaal niet ongewoon om te bellen. Waarschijnlijk stelt u het wel op prijs als b.v. uw garage u vlak voor afloop van de APK belt om te vragen of u de auto weer bij hen wilt laten keuren.
v.d.Heyden
Is in meerdere branches helemaal niet ongewoon om te bellen. Waarschijnlijk stelt u het wel op prijs als b.v. uw garage u vlak voor afloop van de APK belt om te vragen of u de auto weer bij hen wilt laten keuren.
v.d.Heyden
bupaul
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
Wij hebben bij D reizen een voordelige groepsreis geboekt met de schietvereniging naar Aghfanistan.
Of is het Afghanistan ?
AGH, wat maakt het ook uit.
Alleen de reisverzekering doet moeilijk, we moeten van die gele hesjes aan met de tekst: TOURIST.
Maar daar beginnen we niet aan, dan ben je een doelwit.
Of is het Afghanistan ?
AGH, wat maakt het ook uit.
Alleen de reisverzekering doet moeilijk, we moeten van die gele hesjes aan met de tekst: TOURIST.
Maar daar beginnen we niet aan, dan ben je een doelwit.
Het komt op mij nogal opdringerig over.renewouters schreef: ↑20 dec 2018 17:50Wat is er mis met het feit dat iemand probeert inkomsten te verwerven? Of zit bij jou op het werk iedereen bij de telefoon te wachten tot een klant belt?
Een Email nieuwsbrief , of reclame via de post kun je tenminste bekijken als het jou uitkomt, en dit laat gelijk bestemmingen/prijzen zien.
Waarom herhaald u alles 5 keer, en waarom er zo'n drama van maken.RuudHanegraaf schreef: ↑20 dec 2018 16:24Het verbaasd mij enorm en waarschijnlijk gaat het zo slecht in de reiswereld dat D-Reizen klanten welke in het verleden ooit een reis bij hun hebben geboekt nu telefonisch gaat zitten benaderen of men nog een reis bij hun wil boeken. Niet alleen mij is dit gisteren overkomen dat ik ongevraagd door D-Reizen wordt gebeld op mijn mobiel telefoonnummer welke ik destijds heb opgegeven aan hun tijdens het boeken van een reis bij hun. Ook kennissen van mij zijn door hun benaderd of ze nog een reis bij D-Reizen wilde boeken.
Veel mensen zijn eenzaam rond de Kerst, een beetje aandacht kan dan nooit kwaad.
D-reizen is een prima reisbureau, zelfs in deze internettijd is het er altijd druk.
-
Och, ik werd regelmatig door Essent gebeld of ik bij hun terug wil komen.
Mag dit soort colportage? Ja, het mag.
Kun je dit tegenhouden? Ja, dit kun je tegenhouden via het bel-me-niet register.
Mag dit soort colportage? Ja, het mag.
Kun je dit tegenhouden? Ja, dit kun je tegenhouden via het bel-me-niet register.
Er is wel een manier om er van af te komen: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... van-verzet
Het gaat heel goed met de reiswereld - toerisme is nog steeds een groeisector - alleen is de concurrentie moordend. Voor zo'n belactie kunnen meerdere redenen zijn:Het verbaasd mij enorm en waarschijnlijk gaat het zo slecht in de reiswereld dat D-Reizen klanten welke in het verleden ooit een reis bij hun hebben geboekt nu telefonisch gaat zitten benaderen of men nog een reis bij hun wil boeken.
- klantenbestand opschonen.
- bepalen op welke bestemmingen meer of minder kamers moeten worden gereserveerd (inkoopkant)
- de concurrentie voor willen blijven.
Op de achtergrond speelt een andere ontwikkeling mee, waar alle bedrijven - groot en klein - tegenaan lopen. Het is enorm moeilijk geworden om 'de consument' te bereiken. We hebben al een verschuiving gezien van kranten, radio, televisie naar internet en nu ontdekken de marketeers, dat je op internet ook niet je potentiële klanten bereikt. Want we zitten allemaal op andere sites. Daarom belt D-Reizen en gebruiken pure internetbedrijven als Booking en Google de ouderwetse post om klanten te werven of vast te houden.
Als je je eraan ergert: de meeste oplossingen zijn al gegeven. Als je niet benaderd wilt worden met nieuwe aanbiedingen, dan moet je bij het boeken goed kijken wat wel en niet aangevinkt staat en vooral geen 'nieuwsbrieven' in je mailbox laten binnenkomen of toestemming geven om gebeld te mogen worden.
De toekomst? Deurbel gaat en jawel ... 'Hallo, wij zijn van het reisbureau en willen graag even met u praten'.
-
Als een ex leverancier van reis of stroom mij zou benaderen, doe ik het juist niet, ik zoek zelf wel en als ze actief gaan bellen, komen ze op de zwarte lijst. Dan verliezen ze juist klanten en als we dat allemaal doen dus niet op reageren maar juist boycotten stopt dit vanzelf.