LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld gestolen door PayPal

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
269IQ
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2018 13:18

Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door 269IQ »

Beste Lezers,

Ik zit met een probleem en weet geen raad.

2 weken geleden wou ik een cadeau bon kopen maar de enigste betallings methode's waren paypal of credit card.

Ik heb dus een paypal accounts aangemaakt en 10 euro overgemaakt via de ideal opwaaderen methode. Het bedrag zou meteen beschikbaar moeten zijn maar er was niks bijgescheven op mijn rekening en wel afgescheven van mijn bank. Ik heb dus nogmaals 10 euro geprobeerd aangezien het all bijna kerst was. Nogmaald niks bijgescheven. Ik heb dus een mail gestuurd naar paypal tot 3x toe voordat ik antwoord kreeg na 2 dagen. Hun gaven de bank de schuld en gaven aan dat het 10 dagen kan duren tot het bedrag gevonden is. Ik heb meerdere posts gezien over het zelfde probleem en die mensen hebben hun geld niet meer gezien... Dit heb ik ook gemeld bij Paypal. Na 14 dagen heb ik nogmaals een mail gestuurd om te vragen waar mijn geld blijft maar geen antwoord na 1 dag. Ik heb dus gedreigd aangifte te doen aangezien ik dit geen manier van zaken vindt en vervolgens hebben ze mijn accounts geblockeerd zonder antwoord te geven! Ik heb dus contact opgenomen met de bank en hun geven aan niks te kunnen doen. Om nou aangifte te gaan doen voor 20 euro waar hoogwaarschijnlijk niks uit gaat komen, heb ik geen zin in.

Weet iemand raad wat ik kan doen nu?

P1981
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2018 16:18
Beste antwoord
Gekozen door 269IQ

Re: Geld gestolen door PayPal

door P1981 » 29 dec 2018 14:07

Je kunt bij stichting online Betaalplatform de transactienummers navragen die bij de transactie naar de bankrekening van PayPal werden aangegeven. Jouw eigen transasctienummer kun je bij je eigen bankafschrift vinden. Je hebt dan een bewijs dat PayPal het geld heeft ontvangen.
mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door mahadma »

Waarom een kadobon kopen met veel tam tam? Geef de ontvanger een leuk verpakt bankbiljet!

Gijs1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2018 13:40

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door Gijs1961 »

Vergelijkbare meegemaakt bij Thuisbezorgd. Nl, nl bestelling geplaatst en gelijk betaald met een Giftcard, geen eten maar wel drie weken geld weg. Uiteindelijk na 17 mails geld terug gekregen maar geen goede excuus.

Moneyman
Berichten: 30372
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door Moneyman »

269IQ schreef:
28 dec 2018 13:51
Beste Lezers,

Ik zit met een probleem en weet geen raad.

2 weken geleden wou ik een cadeau bon kopen maar de enigste betallings methode's waren paypal of credit card.

Ik heb dus een paypal accounts aangemaakt en 10 euro overgemaakt via de ideal opwaaderen methode. Het bedrag zou meteen beschikbaar moeten zijn maar er was niks bijgescheven op mijn rekening en wel afgescheven van mijn bank. Ik heb dus nogmaals 10 euro geprobeerd aangezien het all bijna kerst was. Nogmaald niks bijgescheven. Ik heb dus een mail gestuurd naar paypal tot 3x toe voordat ik antwoord kreeg na 2 dagen. Hun gaven de bank de schuld en gaven aan dat het 10 dagen kan duren tot het bedrag gevonden is. Ik heb meerdere posts gezien over het zelfde probleem en die mensen hebben hun geld niet meer gezien... Dit heb ik ook gemeld bij Paypal. Na 14 dagen heb ik nogmaals een mail gestuurd om te vragen waar mijn geld blijft maar geen antwoord na 1 dag. Ik heb dus gedreigd aangifte te doen aangezien ik dit geen manier van zaken vindt en vervolgens hebben ze mijn accounts geblockeerd zonder antwoord te geven! Ik heb dus contact opgenomen met de bank en hun geven aan niks te kunnen doen. Om nou aangifte te gaan doen voor 20 euro waar hoogwaarschijnlijk niks uit gaat komen, heb ik geen zin in.

Weet iemand raad wat ik kan doen nu?
Zomaar een vraag: waarom in vredesnaam zoveel moeite doen voor een bón...?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

269IQ schreef:
28 dec 2018 13:51
Beste Lezers,

Ik zit met een probleem en weet geen raad.

2 weken geleden wou ik een cadeau bon kopen maar de enigste betallings methode's waren paypal of credit card.

Ik heb dus een paypal accounts aangemaakt en 10 euro overgemaakt via de ideal opwaaderen methode. Het bedrag zou meteen beschikbaar moeten zijn maar er was niks bijgescheven op mijn rekening en wel afgescheven van mijn bank. Ik heb dus nogmaals 10 euro geprobeerd aangezien het all bijna kerst was. Nogmaald niks bijgescheven. Ik heb dus een mail gestuurd naar paypal tot 3x toe voordat ik antwoord kreeg na 2 dagen. Hun gaven de bank de schuld en gaven aan dat het 10 dagen kan duren tot het bedrag gevonden is. Ik heb meerdere posts gezien over het zelfde probleem en die mensen hebben hun geld niet meer gezien... Dit heb ik ook gemeld bij Paypal. Na 14 dagen heb ik nogmaals een mail gestuurd om te vragen waar mijn geld blijft maar geen antwoord na 1 dag. Ik heb dus gedreigd aangifte te doen aangezien ik dit geen manier van zaken vindt en vervolgens hebben ze mijn accounts geblockeerd zonder antwoord te geven! Ik heb dus contact opgenomen met de bank en hun geven aan niks te kunnen doen. Om nou aangifte te gaan doen voor 20 euro waar hoogwaarschijnlijk niks uit gaat komen, heb ik geen zin in.

Weet iemand raad wat ik kan doen nu?
Je kunt weinig, aangifte is zinloos voor welk feit wil je aangifte doen er is niets strafbaars gebeurd. Je hebt geld overgemaakt, hiervoor zou Paypal een dienst leveren en dat hebben ze "nog" niet gedaan. De politie doet hier niets mee, het is puur een civiele procedure tussen jouw en Paypal. Concreet je zult gewoon moeten wachten tot Paypal de transactie heeft terug gevonden, soms gaat dit gewoon mis en dit kan enige tijd duren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt weinig, aangifte is zinloos voor welk feit wil je aangifte doen
Nav de topic titel zou Paypal aangifte kunnen doen van smaad. Word hier een beetje moe van al die topic starters die met termen als "Diefstal", "Oplichting" e.d. strooien zonder dat dit nog vast staat. Net als de energieleveranciers die "rommelen met de cijfers". En een excuus achteraf , of terugkoppeling in het algemeen is al helemaal teveel gevraagd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bprosman schreef:
28 dec 2018 21:55
Je kunt weinig, aangifte is zinloos voor welk feit wil je aangifte doen
Nav de topic titel zou Paypal aangifte kunnen doen van smaad. Word hier een beetje moe van al die topic starters die met termen als "Diefstal", "Oplichting" e.d. strooien zonder dat dit nog vast staat. Net als de energieleveranciers die "rommelen met de cijfers". En een excuus achteraf , of terugkoppeling in het algemeen is al helemaal teveel gevraagd.
Je veronderstelling dat Paypal aangifte zou kunnen doen van smaad is net zo onzinnig als dat TS aangifte wilt doen van iets. Er is geen sprake van smaad, ook deze term wordt misbruik voor allerlei zaken.

Paypal hoort gewoon direct het in orde te maken, de praktijk is echter dat dit niet gebeurd. En als consument kun je hier weinig aan doen of je moet heel erg in je principes zitten dan kun je er een hobby van maken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door bprosman »

Er is geen sprake van smaad,
Ah , dus als iemand een topic opent met de titel : "Sylvesterb heeft geld gestolen" , dan vind je dat niet smadelijk ?
Paypal hoort gewoon direct het in orde te maken
Volgens mij noemen ze in hun voorwaarden toch een andere termijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door renewouters »

sylvesterb schreef:
28 dec 2018 22:24
bprosman schreef:
28 dec 2018 21:55
Je kunt weinig, aangifte is zinloos voor welk feit wil je aangifte doen
Nav de topic titel zou Paypal aangifte kunnen doen van smaad. Word hier een beetje moe van al die topic starters die met termen als "Diefstal", "Oplichting" e.d. strooien zonder dat dit nog vast staat. Net als de energieleveranciers die "rommelen met de cijfers". En een excuus achteraf , of terugkoppeling in het algemeen is al helemaal teveel gevraagd.
Je veronderstelling dat Paypal aangifte zou kunnen doen van smaad is net zo onzinnig als dat TS aangifte wilt doen van iets. Er is geen sprake van smaad, ook deze term wordt misbruik voor allerlei zaken.

Paypal hoort gewoon direct het in orde te maken, de praktijk is echter dat dit niet gebeurd. En als consument kun je hier weinig aan doen of je moet heel erg in je principes zitten dan kun je er een hobby van maken.
Dus als jij een fout maakt vind je het niet erg als jouw naam direct op internet staat met woorden als "diefstal"?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door renewouters »

269IQ schreef:
28 dec 2018 13:51

Weet iemand raad wat ik kan doen nu?
In geval van diefstal doe je aangifte. Dat had je kunnen doen in de tijd die je nu hebt besteed om je account en dit topic aan te maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door moederslink »

269IQ schreef:
28 dec 2018 13:51
------
Weet iemand raad wat ik kan doen nu?
1: de topictitel even aanpassen....er is ( nog ) geen sprake van diefstal door Paypal :x
2 : wat geduld hebben ...vergeet niet dat het deze laatste 14 dagen een gekkenhuis is, met vrije dagen.
3 : graag een terugkoppeling geven op dit forum zodra het geld weer op uw rekening staat :wink:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bprosman schreef:
29 dec 2018 09:16
Er is geen sprake van smaad,
Ah , dus als iemand een topic opent met de titel : "Sylvesterb heeft geld gestolen" , dan vind je dat niet smadelijk ?
Bij smaad/laster moet je opzet hebben om iemand te beschadigen. In dit geval zou ik geld hebben ontvangen en het niet het account van TS hebben gezet. Hoewel ik allemaal voorwaarden heb, waarmee ze akkoord zijn gegaan, die dit soort situaties dekken heeft TS het gevoel dat ik van ze gestolen heb. Mijn aangifte wegens smaad/laster heeft dan weinig zin.

Los dat je nu een natuurlijk persoon gaat vergelijken met een groot internationaal bedrijf, die echt geen consument gaat aanklagen wegens laster. Het is bijna triest dat mensen dit roepen online dat er een risico bestaat.

Zie de kranten kop al:

"Paypal klaagt consument aan, welke hun online beschuldigde van diefstal, omdat het geld wat ze hadden gestort nooit op hun account kwam".

Lekker PR actie zou dat zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door bprosman »

"Paypal klaagt consument aan, welke hun online beschuldigde van diefstal,
Zou heel wat consumenten hopelijk eerst na laten denken voor ze wat roeptoeteren.
omdat het geld wat ze hadden gestort nooit op hun account kwam".
Voorbarige conclusie

P1981
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2018 16:18

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door P1981 »

Je kunt bij stichting online Betaalplatform de transactienummers navragen die bij de transactie naar de bankrekening van PayPal werden aangegeven. Jouw eigen transasctienummer kun je bij je eigen bankafschrift vinden. Je hebt dan een bewijs dat PayPal het geld heeft ontvangen.

P1981
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2018 16:18

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door P1981 »

Ik heb een vraag aan 269IQ. Gebruik jij PayPal vaak of alleen incidenteel?

269IQ
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2018 13:18

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door 269IQ »

Terugkoppeling:

Ik heb na mijn post ook met de bank contact gehad die aangaven niks te kunnen doen. Daarna heb ik Ideal een bericht gestuurd en na aanleiding daarvan heeft paypal mij na 17 dagen een mail gestuurd het geld te retouneren.

Ik snap dat er nog geen officeel diefstal is plaats gevonden maar vanaf waneer is het dan wel diefstal? Als ik op marktplaats iets koop en ik heb betaald met de verwachting het product binnen een paar dagen binnen te krijgen. Vervolgens is het product niet binnen het termijn gekomen en geeft de verkoper geen reactie meer op mijn mails + ik vind posts van mensen die aangeven hun geld nooit meer gezien te hebben van die verkoper... Dan mag jij me vertellen waneer het diefstal is. Hoogwaarschijnlijk als ik het na 3 mails er bij had laten zitten (wat ik ook had gedaan als ik het breed had) dan zou ik het geld niet meer terug zien.

P1981
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 dec 2018 16:18

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door P1981 »

PayPal pretendeert keer op keer een eenvoudige snelle betaaldienst te zijn. Maar bij problemen laten ze kennelijk trouwe klanten waaraan ze bereids al vele jaren geld verdiend hebben keihard vallen. Mensen laden niet hun PayPal-account met 20 Euro op om het eerst na 17 dagen te kunnen gebruiken, dus ja dat is zeker misleidend. Als 2018 het jaar was dat Facebook en Twitter volwassenen werden, dan wordt het 2019 hoog tijd dat het inmiddels 20 jaar oude PayPal ook eens volwassen wordt.
Laatst gewijzigd door P1981 op 30 dec 2018 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2116
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door Cro »

269IQ schreef:
30 dec 2018 04:01
Terugkoppeling:

Ik heb na mijn post ook met de bank contact gehad die aangaven niks te kunnen doen. Daarna heb ik Ideal een bericht gestuurd en na aanleiding daarvan heeft paypal mij na 17 dagen een mail gestuurd het geld te retouneren.

Ik snap dat er nog geen officeel diefstal is plaats gevonden maar vanaf waneer is het dan wel diefstal? Als ik op marktplaats iets koop en ik heb betaald met de verwachting het product binnen een paar dagen binnen te krijgen. Vervolgens is het product niet binnen het termijn gekomen en geeft de verkoper geen reactie meer op mijn mails + ik vind posts van mensen die aangeven hun geld nooit meer gezien te hebben van die verkoper... Dan mag jij me vertellen waneer het diefstal is. Hoogwaarschijnlijk als ik het na 3 mails er bij had laten zitten (wat ik ook had gedaan als ik het breed had) dan zou ik het geld niet meer terug zien.
Ik verwacht eigenlijk dat in een situatie als deze het nooit diefstal zal zijn. Onder de Nederlandse wetgeving is voor diefstal opzet nodig, als er ergens iets fout gaat in de systemen van Ideal, de bank of PayPal waardoor het tijdelijk onduidelijk is waar het geld is zal er mijn inziens nooit van opzet sprake zijn en dus ook geen diefstal.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

269IQ schreef:
30 dec 2018 04:01
Terugkoppeling:

Ik heb na mijn post ook met de bank contact gehad die aangaven niks te kunnen doen. Daarna heb ik Ideal een bericht gestuurd en na aanleiding daarvan heeft paypal mij na 17 dagen een mail gestuurd het geld te retouneren.

Ik snap dat er nog geen officeel diefstal is plaats gevonden maar vanaf waneer is het dan wel diefstal? Als ik op marktplaats iets koop en ik heb betaald met de verwachting het product binnen een paar dagen binnen te krijgen. Vervolgens is het product niet binnen het termijn gekomen en geeft de verkoper geen reactie meer op mijn mails + ik vind posts van mensen die aangeven hun geld nooit meer gezien te hebben van die verkoper... Dan mag jij me vertellen waneer het diefstal is. Hoogwaarschijnlijk als ik het na 3 mails er bij had laten zitten (wat ik ook had gedaan als ik het breed had) dan zou ik het geld niet meer terug zien.
Het wordt nooit diefstal.

U bent een overeenkomst aangegaan in het geval bij Paypal voor een dienst en deze werd niet geleverd. In het geval van marktplaats voor een product.

Wanneer de andere partij niet de overeenkomst nakomt kun je bij de civiele rechter je gelijk gaan halen. Er is dus niets strafbaars aan in het algemeen, het veranderd wanneer de partij die bij meerdere personen doet en puur de opzet heeft om u op te lichten, maar dan spreek je over oplichting en nog steeds niet over diefstal.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Geld gestolen door PayPal

Ongelezen bericht door Brainless »

P1981 schreef:
30 dec 2018 10:09
PayPal pretendeert keer op keer een eenvoudige snelle betaaldienst te zijn. Maar bij problemen laten ze kennelijk trouwe klanten waaraan ze bereids al vele jaren geld verdiend hebben keihard vallen. Mensen laden niet hun PayPal-account met 20 Euro op om het eerst na 17 dagen te kunnen gebruiken, dus ja dat is zeker misleidend. Als 2018 het jaar was dat Facebook en Twitter volwassenen werden, dan wordt het 2019 hoog tijd dat het inmiddels 20 jaar oude PayPal ook eens volwassen wordt.
TS is helemaal niet al jaren een trouwe klant.
Hij(zij) had pas die dag voor het eerst een account geopend en gelijk geld gestort.
.

Gesloten