LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] piramide?
piramide?
Hi,
Hieronder even een uitleg over piramidale structuren.
Even op een rijtje zetten.
---een normale bedrijfsstructuur (piramide) is in mijn ogen:
A-- De bovenste verdient, binnen het bedrijf, altijd het meeste.
B-- De bovenste is altijd de baas.
C-- Wanneer je 2x zo hard werkt dan je collega, krijg je NIET 2x zoveel betaald!
Even grof uiteen gezet natuurlijk!
Nu bij een MLM "piramide"-----
A-- Garantie DAT je Uberhaupt(metumlautweetnietwaardiezit) wat verdient is er niet, net zoals bij iedere ondernemer of free-lancer. Maar wanneer je RESULTAAT 2x zoveel is dan van een "gelijktijdige" startercollega, verdien je ook 2x zoveel!
B-- Wanneer de omzet die JIJ veroorzaakt hebt 90% van de omzet is die de persoon BOVEN je heeft veroorzaakt, gaat 90% van de totale compensatie, die die omzet oplevert, naar JOU!!!
C-- De persoon BOVEN je fungeert ALLEEN als raadgever, (wanner hij de nodige ervaring heeft, tenminste) niet als b a a s!!
Bijvoorbeeld: het MLM bedrijf betaalt in totaal 60% van de verkoopsprijs van een produkt uit als compensatie. (als PRODUCENT zijnde kan dat zonder de prijs op te drijven). MLM-er NR.1 heeft recht op 6000 euro compensatie.
Maar de omzet is voor 90 % veroorzaakt door een DOWNLINER van hem, dan gaat 90% van diezelfde 6000 euro compensatie ook naar DIE downliner toe! Zijnde in dit voorbeeld 5400 euri.
Op zo,n manier blijft er weinig heel van het "piramidespel".
Helaas zijn er honderden bedrijven die alles zo weten te draaien dat NIET het grootste geld naar de mensen gaat die het meeste werk doen.
Persoonlijk vind ik het schandalig dat er vaak wordt verdiend aan inschrijvingen.
Persoonlijk vind ik het schandalig dat er vaak de mogelijkheid wordt geboden je voor een bepaalde korting in te kopen.(koop voor 4000 euro produkten en je hebt voor de rest van het jaar 50% basiskorting)
Persoonlijk vind ik het noodzakelijk dat het MLM bedrijf zich moreel verantwoordelijk moet voelen voor de organisaties.
NU is misschien het een en ander duidelijk voor mensen die slecht onderzoek hadden gedaan.
Vr.gr. Jan van Eechoud
Hieronder even een uitleg over piramidale structuren.
Even op een rijtje zetten.
---een normale bedrijfsstructuur (piramide) is in mijn ogen:
A-- De bovenste verdient, binnen het bedrijf, altijd het meeste.
B-- De bovenste is altijd de baas.
C-- Wanneer je 2x zo hard werkt dan je collega, krijg je NIET 2x zoveel betaald!
Even grof uiteen gezet natuurlijk!
Nu bij een MLM "piramide"-----
A-- Garantie DAT je Uberhaupt(metumlautweetnietwaardiezit) wat verdient is er niet, net zoals bij iedere ondernemer of free-lancer. Maar wanneer je RESULTAAT 2x zoveel is dan van een "gelijktijdige" startercollega, verdien je ook 2x zoveel!
B-- Wanneer de omzet die JIJ veroorzaakt hebt 90% van de omzet is die de persoon BOVEN je heeft veroorzaakt, gaat 90% van de totale compensatie, die die omzet oplevert, naar JOU!!!
C-- De persoon BOVEN je fungeert ALLEEN als raadgever, (wanner hij de nodige ervaring heeft, tenminste) niet als b a a s!!
Bijvoorbeeld: het MLM bedrijf betaalt in totaal 60% van de verkoopsprijs van een produkt uit als compensatie. (als PRODUCENT zijnde kan dat zonder de prijs op te drijven). MLM-er NR.1 heeft recht op 6000 euro compensatie.
Maar de omzet is voor 90 % veroorzaakt door een DOWNLINER van hem, dan gaat 90% van diezelfde 6000 euro compensatie ook naar DIE downliner toe! Zijnde in dit voorbeeld 5400 euri.
Op zo,n manier blijft er weinig heel van het "piramidespel".
Helaas zijn er honderden bedrijven die alles zo weten te draaien dat NIET het grootste geld naar de mensen gaat die het meeste werk doen.
Persoonlijk vind ik het schandalig dat er vaak wordt verdiend aan inschrijvingen.
Persoonlijk vind ik het schandalig dat er vaak de mogelijkheid wordt geboden je voor een bepaalde korting in te kopen.(koop voor 4000 euro produkten en je hebt voor de rest van het jaar 50% basiskorting)
Persoonlijk vind ik het noodzakelijk dat het MLM bedrijf zich moreel verantwoordelijk moet voelen voor de organisaties.
NU is misschien het een en ander duidelijk voor mensen die slecht onderzoek hadden gedaan.
Vr.gr. Jan van Eechoud
Re: piramide?
Hey Jan, jij zit toch bij Amway. Volgens student26 is het inschrijfgeld daar 110 Euro, klopt dat?!
Dit geldt alleen onder 1 stringente voorwaarde: dat je vergelijkt met iemand die een uurloon ontvangt. Bij MLM is sprake van een stuksloon, waarbij het loon afhangt van de productie/het resultaat. Ook in het conventionele bedrijfsleven komt stuksloon voor. Daar is echter voor zover mij bekend (dus ga me daar niet op pakken) altijd een vast basisloon aanwezig.A-- Garantie DAT je Uberhaupt(metumlautweetnietwaardiezit) wat verdient is er niet, net zoals bij iedere ondernemer of free-lancer. Maar wanneer je RESULTAAT 2x zoveel is dan van een "gelijktijdige" startercollega, verdien je ook 2x zoveel!
Alleen is het voor veel bedrijven moeilijk om de productie of het resultaat van iemand te bepalen. Hoe bepaal je op een administratie-afdeling hoeveel procent van de omzet door iemand gemaakt is? In principe zou je zelfs kunnen stellen dat ALLEEN de verkopers betaald zouden moeten krijgen, want DIE maken de omzet. Met andere woorden en zonder hier een hele elementaire discussie op te gaan zetten: je kunt dit niet zomaar vergelijken. Waarom dan uurloon? Omdat het soms niet te bepalen is hoe omzet en inzet samenhangen, omdat de administratie bij een stuksloon meer werk vergt, enzovoorts.
Je gaat bij deze vergelijking dus nogal kort door de bocht.
Dat is afhankelijk van het specifieke compensatieplan en van de specifieke situatie. Voor zover mij bekend werkt het bij Amway zo:B-- Wanneer de omzet die JIJ veroorzaakt hebt 90% van de omzet is die de persoon BOVEN je heeft veroorzaakt, gaat 90% van de totale compensatie, die die omzet oplevert, naar JOU!!!
A is een distributeur zonder upline. Hij heeft een eigen omzet van 700.
B is een downline distributeur van A. Hij heeft een eigen omzet van 900.
C is een downline distributeur van A. Hij heeft een eigen omzet van 500.
Totale omzet in dit netwerk = 700 + 900 + 500 = 2100.
A ontvangt als compensatie volgens het schema: 2100 * 0,15 = 315. Dit is ook meteen de volledige uitkering voor het gehele netwerk.
A betaalt daaruit aan B: 900 * 0,06 = 54.
A betaalt daaruit aan C: 500 * 0,03 = 15.
Distributeur A houdt dus zelf over: 315 - 54 - 15 = 246.
Over de omzet van B (900) ontvangt B dus 54.
Over de omzet van B (900) ontvangt A dus 0,15 * 900 = 135 -/- 54 = 81.
Licht eens toe wat hier niet aan klopt?????
Ooooh, dus de National Blabla Consultant van Euphony is alleen maar een raadgever? Nee, dan is wel duidelijk dat de vlag de lading dektC-- De persoon BOVEN je fungeert ALLEEN als raadgever, (wanner hij de nodige ervaring heeft, tenminste) niet als b a a s!!
Met andere woorden: ik denk dat de Euphony-people hier dit niet met je eens zijn...
Hi,
Gast. Inschrijving 58 euri.
Incl. automatische a.s. verzekering. Abonnement vakblad 11x /jaar. Videoband. Polsdikke produktinfo. Div. ander materialen.
Tot 3 maanden- gn zin meer? Nokken. Gratis verzekerd geweest.
Assortiment?....Verzekeringen, zeep, cosmetica, TEL.provider, maaltijdvervangers, mineralen&vitamines, Bloemen, Computers, kantoorart. ETC.
Student 26. Had weinig zin in je vrij ingewikkelde verhaal te duiken.
Distr. zonder upline zijn uitgestorven. We zijn bezig met derde generatie distr.
Houd het simpel.
Jij veroorzaakt 90% van Mijn totale Omzet.... Dan heb jij 90% van mijn totale bonus.!! Simpeler kan ik het nt vertellen en een hele layout... geen zin in.
Noem eens nog een firma (MLM) waar je bestelt wat je nodig hebt en dat je pas 5 dgn, na ontvangst van produkten, betaalt?
Vr. gr. Jan v Eechoud
Gast. Inschrijving 58 euri.
Incl. automatische a.s. verzekering. Abonnement vakblad 11x /jaar. Videoband. Polsdikke produktinfo. Div. ander materialen.
Tot 3 maanden- gn zin meer? Nokken. Gratis verzekerd geweest.
Assortiment?....Verzekeringen, zeep, cosmetica, TEL.provider, maaltijdvervangers, mineralen&vitamines, Bloemen, Computers, kantoorart. ETC.
Student 26. Had weinig zin in je vrij ingewikkelde verhaal te duiken.
Distr. zonder upline zijn uitgestorven. We zijn bezig met derde generatie distr.
Houd het simpel.
Jij veroorzaakt 90% van Mijn totale Omzet.... Dan heb jij 90% van mijn totale bonus.!! Simpeler kan ik het nt vertellen en een hele layout... geen zin in.
Noem eens nog een firma (MLM) waar je bestelt wat je nodig hebt en dat je pas 5 dgn, na ontvangst van produkten, betaalt?
Vr. gr. Jan v Eechoud
Voor zover ik het begrepen had is dit het standaard aanmeldbedrag. Vrienden van mij die een paar maanden geleden begonnen zijn moesten daarnaast nog zo'n 50 euro betalen. Ik heb alleen geen idee meer waarvoor. In ieder geval heb je het wel nodig als je voor Amway aan de slag gaat.Inschrijving 58 euri.
Das het probleem met bijna alle MLM'ers hier. Ze lezen je antwoorden niet eens.Student 26. Had weinig zin in je vrij ingewikkelde verhaal te duiken.
Dit was ook maar ter voorbeeld. Het maakt voor de berekening zoals ik hem gemaakt heb ook niet uit.Distr. zonder upline zijn uitgestorven.
Geen zin in?! Of klopt mijn berekening gewoon? Want als dat laatste het geval is dan zie je dat je stelling niet klopt.Jij veroorzaakt 90% van Mijn totale Omzet.... Dan heb jij 90% van mijn totale bonus.!! Simpeler kan ik het nt vertellen en een hele layout... geen zin in.
Die zijn er zat. Problematischer voor veel mensen is dat ze 2 dagen op een fles schoonmaakmiddel moeten wachten.Noem eens nog een firma (MLM) waar je bestelt wat je nodig hebt en dat je pas 5 dgn, na ontvangst van produkten, betaalt?
Heb jij daar nou óók zo'n last van?Das het probleem met bijna alle MLM'ers hier. Ze lezen je antwoorden niet eens.
Als ze al Nederlands kunnen schrijven dan lijkt het wel dat ze geen Nederlands kunnen lezen!
Ik hou het op beide! Ze kunnen lezen noch schrijven blijkt steeds
weer, of willen het niet omdat ze dan met waarheden worden geconfronteerd ! joopat
weer, of willen het niet omdat ze dan met waarheden worden geconfronteerd ! joopat
Ik denk eerder dat het komt omdat ze alle negatieve punten van het systeem niet meer WILLEN en niet meer KUNNEN zien. Zoals al een paar keer hier geschreven is: wat je gelooft is waar. Als je jezelf er maar hard genoeg van overtuigd dat het systeem werkt en goed is, dan wil en kun je de negatieve kanten ervan niet meer onder ogen komen. Ook dit is psychologie van de koude grond hoor, mijn vakgebied ligt ergens anders.
Of je slaat alle feiten in de wind en dan krijg je de gedachtengang van student etc.
N.l als je jezelf er maar hard genoeg van overtuigd dat het systeem NIET werkt en NIET goed is, dan wil en kun je de POSITIEVE kanten ervan niet meer onder ogen komen!!
Een glas is halfvol of half leeg.Het is maar hoe je het bekijkt.
Enne...., meneer joopat, wad maak jei je nau zo druc ofer de zchrijvweise fan iemant? Sijn je argumentuh op ofso?
N.l als je jezelf er maar hard genoeg van overtuigd dat het systeem NIET werkt en NIET goed is, dan wil en kun je de POSITIEVE kanten ervan niet meer onder ogen komen!!
Een glas is halfvol of half leeg.Het is maar hoe je het bekijkt.
Enne...., meneer joopat, wad maak jei je nau zo druc ofer de zchrijvweise fan iemant? Sijn je argumentuh op ofso?
Alleen heb ik bij dat glas de zekerheid dat ik de helft heb. Bij MLM moet ik maar hopen en bidden dat iemand het voor de helft wil vullen nadat ik een heel glas heb geïnvesteerd.Een glas is halfvol of half leeg.Het is maar hoe je het bekijkt.
zekerheids figuren. Je weet maar een ding zeker dat je dood gaat,
Wanneer je Vast loon wilt hebben blijft bij een baan. Klaar.
Met mlm heb je geen risico als het op een goede manier toepast.
Naast je huidige werkzaamheden.,Geloof je in het bedrijf en produkt en wil je iets extra's of op lange termijn (>5 jr) meer begin er aan of anders niet. Valt je het tegen hoe dat bedrijf was of je vond het toch niks stop er mee dan heb je in ieder geval bijna niks verloren en HEEL WAT wijzer geworden (positief).
zo moeilijk is dat niet als je het wilt. klaar
Wanneer je Vast loon wilt hebben blijft bij een baan. Klaar.
Met mlm heb je geen risico als het op een goede manier toepast.
Naast je huidige werkzaamheden.,Geloof je in het bedrijf en produkt en wil je iets extra's of op lange termijn (>5 jr) meer begin er aan of anders niet. Valt je het tegen hoe dat bedrijf was of je vond het toch niks stop er mee dan heb je in ieder geval bijna niks verloren en HEEL WAT wijzer geworden (positief).
zo moeilijk is dat niet als je het wilt. klaar
Valt je het tegen hoe dat bedrijf was of je vond het toch niks stop er mee dan heb je in ieder geval bijna niks verloren en HEEL WAT wijzer geworden (positief).
bijna niks verloren.
Als ik niet meedoe verlies ik helemaal niks.
Ik leer dan ook niks, nee.
Maar eerlijk gezegd, ik zit nou een paar weken hier op dit forum en ik heb al aardig wat MLM-ers gezien.
Veel van hen hebben geen enkele beschaving, schelden en spelen op de man, sommigen gaan nog verder, een MLM-tegenstander wordt al bedreigd en een andere maakte mijn NAW-gegevens openbaar.
Weer anderen weten erg onsmakelijke voorstellen op dit forum te plaatsen met suggesties hoe ik mijn tijd beter zou kunnen besteden en als ik een gulden kreeg voor iedere ordinaire scheldcannonade ging ik morgen uit eten met mijn man en mijn zoon!
Ik vind dat ik zo al genoeg heb geleerd over MLM-ers.
Nog dichterbij hoeft niet, dank u.
bijna niks verloren.
Als ik niet meedoe verlies ik helemaal niks.
Ik leer dan ook niks, nee.
Maar eerlijk gezegd, ik zit nou een paar weken hier op dit forum en ik heb al aardig wat MLM-ers gezien.
Veel van hen hebben geen enkele beschaving, schelden en spelen op de man, sommigen gaan nog verder, een MLM-tegenstander wordt al bedreigd en een andere maakte mijn NAW-gegevens openbaar.
Weer anderen weten erg onsmakelijke voorstellen op dit forum te plaatsen met suggesties hoe ik mijn tijd beter zou kunnen besteden en als ik een gulden kreeg voor iedere ordinaire scheldcannonade ging ik morgen uit eten met mijn man en mijn zoon!
Ik vind dat ik zo al genoeg heb geleerd over MLM-ers.
Nog dichterbij hoeft niet, dank u.
Keesjan,
Als je een uitdrukking niet snapt, staat het erg dom als je erop reageert.
Enne, Jannie......als je dan toch uit eten gaat, mag ik dan je maaltijd bereiden??
Als je een uitdrukking niet snapt, staat het erg dom als je erop reageert.
Enne, Jannie......als je dan toch uit eten gaat, mag ik dan je maaltijd bereiden??
"Een glas is halfvol of half leeg.Het is maar hoe je het bekijkt."
Ik weet niet precies wat je hiet mee bedoelt. Het lijkt of je
hier een of andere kwaliteit of zienswijze mee wilt aangeven.
Filosofie? Positivisme?
Maar hoe je het ook brengt: het gaat over hetzelfde ding,
een glas met een inhoud van b.v. 150 ml, waar 75 ml van een
of andere vloeistof in zit. Wat je hier ook voor beeldspraak
gebruikt, het positief benaderen van iets dat niet deugt verandert
niets aan de zaak.
Ik weet niet precies wat je hiet mee bedoelt. Het lijkt of je
hier een of andere kwaliteit of zienswijze mee wilt aangeven.
Filosofie? Positivisme?
Maar hoe je het ook brengt: het gaat over hetzelfde ding,
een glas met een inhoud van b.v. 150 ml, waar 75 ml van een
of andere vloeistof in zit. Wat je hier ook voor beeldspraak
gebruikt, het positief benaderen van iets dat niet deugt verandert
niets aan de zaak.
Dit is b*llsh*t en dat weet je zelf ook wel.Of je slaat alle feiten in de wind en dan krijg je de gedachtengang van student etc. N.l als je jezelf er maar hard genoeg van overtuigd dat het systeem NIET werkt en NIET goed is, dan wil en kun je de POSITIEVE kanten ervan niet meer onder ogen komen!!
MLM heeft ook positieve kanten (bijvoorbeeld de kans op een hoog inkomen, sociale contacten, leren verkopen), maar die vind ik bij lange na niet opwegen tegen de nadelen van het systeem. Er zijn minstens zoveel feiten, en mijns inziens meer, die laten zien dat het systeem niet doet wat het zou moeten doen en dat het voor extreem veel mensen negatief aanvoelt en/of uitpakt. Zoals het mooi verwoord wordt op een website:
"And sooner or later we have got to stop blaming this particular MLM company or that, and admit that the MLM technique itself is fundamentally flawed."
ij gaat toch niet tot de intellectuelen
van onze samenleving behoren?
zwarte wolken trekken zich samen
boven dit land om een dergelijke
toekomst te symboliseren.
ach en wee
drs 26
hemel nee
van onze samenleving behoren?
zwarte wolken trekken zich samen
boven dit land om een dergelijke
toekomst te symboliseren.
ach en wee
drs 26
hemel nee
Student,
Even een serieuze vraag.
Wat zou er aan mlm moeten veranderen wil het wel een goed systeem zijn? Hiermee bedoel ik in jou optiek.Ik, als mlm-er, erger mij ook wel aan bepaalde dingen, maar heb absoluut vertrouwen in het systeem.
B.v.d.
Even een serieuze vraag.
Wat zou er aan mlm moeten veranderen wil het wel een goed systeem zijn? Hiermee bedoel ik in jou optiek.Ik, als mlm-er, erger mij ook wel aan bepaalde dingen, maar heb absoluut vertrouwen in het systeem.
B.v.d.
weet je wat die sommige tegenstanders hebben.
Mensen die boven in de organisatie zitten die verdienen alles.
Daarmee hebben ze altijd een probleem mee.Met welke organisatie dan ook.Niet bij stilstaan dat iedereen met mlm zijn /haar organisatie zelf kan bouwen,dus altijd boven in staat. Dat kun je ze niet uitleggen.
ik hoor ze al roepen ja maar er zijn toch mensen boven je.
Ja en ik verdien daar geen geld mee. Ik vraag alleen aan hen hoe zij het hebben gedaan. klaar.
ja een piramide is het. Fijn.
Niks verkeerd mee.
mlm is anders ,ja en.
het is de meeste eerlijk systeem. Vind ik.
Jij niet? Fijn ,ik vind die andere systemen niet goed.
\
Ja maar de meeste mensen vinden het niet goed? ja en.
Wanneer de meeste mensen het niet goed vinden kan ik het wel doen met de mensen die het wel goed vinden. Mensen hebben zelf een mening .
Moet het verboden worden wanneer de meeste mensen het niet goed vinden?of zo?
zo blijft het maar door gaan.
morgen effen een verzekering afsluiten bij HM
en een mooie jas met een echte bont kraag kopen en als ik nog tijd over hebt even naar de garage een terrein wagen bestellen die 1 op 3 rijdt.
oeps......wat fout
was nog iets vergeten? een staatslot te kopen (de grootste kans om miljonair te worden,) Mogen ze toch niet zeggen . Ik doe al ruim 10 jaar mee en het heeft me ruim 1500,- euro gekost..
moet ook verboden worden.
Nee toch. Dat kost de overheid geld.
wat zijn het toch allemaal geld wolfen. het moet verboden worden.
Overigens is iedereen bijna zo.Je moet eens aan hun loonsverhoging van 3% komen . uitkering,subsidies etc etc
Nederland staat op zijn kop.
Komt een kennis die misschien een leuk produkt heeft waar mee hij/zij zeker meer verdient dan die 3% per maand . is het mlm? NEEEEEEEEEEEEEEE....dat is niet goed,
tellsell verbieden.? onzin produkten.
folders verbieden? alleen maar lokkertjes. niet op voorraad. onzin prijzen.slecht voor de milieu.
zegeltjes sparen verbieden? betaal je toch in de prijs.
reclame verbieden? speelt te veel op de gevoelens van de mens in
telemarketing verbieden. ongevraagd gebeld worden
mlm verbieden? kan geen nee zeggen tegen een kennis, Speelt in op de gevoelens. grootste kans om miljonair te worden.
etalage verbieden? lokt klanten binnen.
winkels verbieden? meer dan de helft zijn impuls aankopen.Hebben we niet nodig.
merk artikelen verbieden? betaalt te veel voor de merk?
mlm produkten verbieden? worden zgn te duur en hebben we niet nodig.
verkopers verbieden? smeren van alles aan
Reclame verbieden van financiele instellingen? Geld lenen is makkelijk.
uit eindelijk willen we allemaal geld verdienen en uitgeven.
jij bepaalt wat je wilt. Je kunt altijd nee of ja zeggen.
[/b]
Mensen die boven in de organisatie zitten die verdienen alles.
Daarmee hebben ze altijd een probleem mee.Met welke organisatie dan ook.Niet bij stilstaan dat iedereen met mlm zijn /haar organisatie zelf kan bouwen,dus altijd boven in staat. Dat kun je ze niet uitleggen.
ik hoor ze al roepen ja maar er zijn toch mensen boven je.
Ja en ik verdien daar geen geld mee. Ik vraag alleen aan hen hoe zij het hebben gedaan. klaar.
ja een piramide is het. Fijn.
Niks verkeerd mee.
mlm is anders ,ja en.
het is de meeste eerlijk systeem. Vind ik.
Jij niet? Fijn ,ik vind die andere systemen niet goed.
\
Ja maar de meeste mensen vinden het niet goed? ja en.
Wanneer de meeste mensen het niet goed vinden kan ik het wel doen met de mensen die het wel goed vinden. Mensen hebben zelf een mening .
Moet het verboden worden wanneer de meeste mensen het niet goed vinden?of zo?
zo blijft het maar door gaan.
morgen effen een verzekering afsluiten bij HM
en een mooie jas met een echte bont kraag kopen en als ik nog tijd over hebt even naar de garage een terrein wagen bestellen die 1 op 3 rijdt.
oeps......wat fout
was nog iets vergeten? een staatslot te kopen (de grootste kans om miljonair te worden,) Mogen ze toch niet zeggen . Ik doe al ruim 10 jaar mee en het heeft me ruim 1500,- euro gekost..
moet ook verboden worden.
Nee toch. Dat kost de overheid geld.
wat zijn het toch allemaal geld wolfen. het moet verboden worden.
Overigens is iedereen bijna zo.Je moet eens aan hun loonsverhoging van 3% komen . uitkering,subsidies etc etc
Nederland staat op zijn kop.
Komt een kennis die misschien een leuk produkt heeft waar mee hij/zij zeker meer verdient dan die 3% per maand . is het mlm? NEEEEEEEEEEEEEEE....dat is niet goed,
tellsell verbieden.? onzin produkten.
folders verbieden? alleen maar lokkertjes. niet op voorraad. onzin prijzen.slecht voor de milieu.
zegeltjes sparen verbieden? betaal je toch in de prijs.
reclame verbieden? speelt te veel op de gevoelens van de mens in
telemarketing verbieden. ongevraagd gebeld worden
mlm verbieden? kan geen nee zeggen tegen een kennis, Speelt in op de gevoelens. grootste kans om miljonair te worden.
etalage verbieden? lokt klanten binnen.
winkels verbieden? meer dan de helft zijn impuls aankopen.Hebben we niet nodig.
merk artikelen verbieden? betaalt te veel voor de merk?
mlm produkten verbieden? worden zgn te duur en hebben we niet nodig.
verkopers verbieden? smeren van alles aan
Reclame verbieden van financiele instellingen? Geld lenen is makkelijk.
uit eindelijk willen we allemaal geld verdienen en uitgeven.
jij bepaalt wat je wilt. Je kunt altijd nee of ja zeggen.
[/b]
Een lastige vraag, omdat het gaat over zaken die zo intrinsiek verbonden zijn aan MLM, dat je niet meer van MLM kunt spreken als je ze verandert. Maar een van de dingen waar ik me met name kapot aan erger is de sfeer die MLM oproept, juist door wat het is.Wat zou er aan mlm moeten veranderen wil het wel een goed systeem zijn? Hiermee bedoel ik in jou optiek.Ik, als mlm-er, erger mij ook wel aan bepaalde dingen, maar heb absoluut vertrouwen in het systeem.
MLM is een systeem om geld mee te verdienen. Hoewel de voorstanders het hier met hart en ziel zullen tegenspreken, roept zo'n systeem automatisch een bepaalde mate van hebzucht op. En op 1 of andere manier is dit bij MLM in extreme mate het geval. Het gevolg laat zich raden: de meest onzinnige verhalen worden verzonnen om maar meer mensen over de streep te trekken. Niet alleen pure leugens, maar ook zeer sterke druk op anderen, tot bedreigingen aan toe (zie bijvoorbeeld de thread over HM). Het concept wordt de hemel ingeprezen (dit wordt het systeem van de toekomst!), er heerst een sfeer van ubermensch gevoelens (wij zijn beter en slimmer dan de rest van de wereld). Als je iemand maar hard genoeg ergens in laat geloven, dan worden alle normen en waarden overschreden alsof ze nooit bestaan hebben.
En waarom is dit nou bij MLM zoveel sterker aanwezig dan in het normale bedrijfsleven? Ook daar wordt men gedreven door hebzucht, daar ben ik me ook wel van bewust. Maar de externe controle is er veel sterker. Verkopers worden gecontroleerd, niet alleen door hun baas, maar ook door externe partijen. Gaat er 1 over de schreef, dan volgt bijna altijd een ontslag, want de reputatie van het hele bedrijf staat op het spel. Maar bij MLM kan de onderneming altijd zeggen: het is zijn eigen onderneming, hij is eigen baas, wij zijn niet verantwoordelijk.
En zo zijn er meer zaken die ik dan anders zou willen zien.