LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gate1.nl annuleert ticket maar boekt geld niet meteen terug
Gate1.nl annuleert ticket maar boekt geld niet meteen terug
Ik heb vliegtickets geboekt op gate1.nl, een website van TIX BV (tix.nl), omdat ik naar een begrafenis in buitenland moet. Op de website van gate1.nl stond dat voor deze prijs zijn er 15 tickets beschikbaar. 2 dagen later, 24 uur voor vertrek, hoor ik van gate1 dat door mij geselecteerde vluchten (met bijbehorend tarief) niet beschikbaar zijn. Als ik op websites van airBaltic en KLM kijk, zijn er wel tickets beschikbaar maar voor hogere prijs. De bedrag TIX BV heeft van mijn rekening afgeschreven wil gate1 niet vandaag terugboeken zo dat ik nog ergens anders mijn vliegtickets kan boeken en morgen vertrekken.
Re: Gate1.nl annuleert ticket maar boekt geld niet meteen terug
Als ze het wel zouden doen, was dat wel heel netjes geweest, maar helaas werken bedrijven niet zo. Ze moeten het bedrag zo snel als mogelijk terug storten. Doen ze dat niet, kunt u ze sommeren om het zo snel mogelijk terug te storten. Maar in geen enkel geval zult u vandaag nog uw geld hebben.cutie75c schreef: ↑02 jan 2019 15:07Ik heb vliegtickets geboekt op gate1.nl, een website van TIX BV (tix.nl), omdat ik naar een begrafenis in buitenland moet. Op de website van gate1.nl stond dat voor deze prijs zijn er 15 tickets beschikbaar. 2 dagen later, 24 uur voor vertrek, hoor ik van gate1 dat door mij geselecteerde vluchten (met bijbehorend tarief) niet beschikbaar zijn. Als ik op websites van airBaltic en KLM kijk, zijn er wel tickets beschikbaar maar voor hogere prijs. De bedrag TIX BV heeft van mijn rekening afgeschreven wil gate1 niet vandaag terugboeken zo dat ik nog ergens anders mijn vliegtickets kan boeken en morgen vertrekken.
Re: Gate1.nl annuleert ticket maar boekt geld niet meteen terug
Een betaling van uzelf naar een andere rekening gaat snel, U bent de tussenpersoon immers tussen de twee banken.
Bij een bedrijf met tig mensen in dienst gaat niet iedereen over betalingen, naar wie dan ook, die moeten (zo ik logisch zou vinden) gedaan worden door een daarvoor geautoriseerd persoon/afdeling. Dat kost effe een paar dagen, u bent niet de enige die een betaling moet krijgen. U zal ook zeker wel het geld krijgen, echter u snapt toch zeker wèl eigenlijk, dat uw eis een tikkie onbillijk is.
Als de klantenservice ook betalingsbevoegd zou zijn zou er op zeker meer fouten komen en zou de kans op fraude aanzienlijk toenemen.
Bij een bedrijf met tig mensen in dienst gaat niet iedereen over betalingen, naar wie dan ook, die moeten (zo ik logisch zou vinden) gedaan worden door een daarvoor geautoriseerd persoon/afdeling. Dat kost effe een paar dagen, u bent niet de enige die een betaling moet krijgen. U zal ook zeker wel het geld krijgen, echter u snapt toch zeker wèl eigenlijk, dat uw eis een tikkie onbillijk is.
Als de klantenservice ook betalingsbevoegd zou zijn zou er op zeker meer fouten komen en zou de kans op fraude aanzienlijk toenemen.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Gate1.nl annuleert ticket maar boekt geld niet meteen terug
Wettelijk gezien moet u het geld binnen 14 dagen terug krijgen. Er is dus niets te verzinnen om druk te kunnen zetten om vandaag nog over te boeken.