Pagina 1 van 1
Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 04 jan 2019 14:33
door liefdeisdeweg
Geldbedragen worden niet overgeschreven terwijl op de app wel staat dat het geldbedrag is verzonden. Ik heb gebeld met ABN/AMRO maar zij konden verder niets zien wat er aan de hand is. Ik zal vast niet de enige zijn met dit euvel.
Wat is hier aan de hand?
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 04 jan 2019 14:43
door NeoDutchio
Is de betaling al gedaan, of is er een reservering gedaan?
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 04 jan 2019 14:45
door yan
Er is niks aan de hand, het kan een dag duren voordat de betaling is ontvangen.
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 04 jan 2019 15:20
door Lady1234
Maar is het bedrag wel van uw rekening af?
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 04 jan 2019 16:07
door berndv
liefdeisdeweg schreef: ↑04 jan 2019 14:33
Geldbedragen worden niet overgeschreven terwijl op de app wel staat dat het geldbedrag is verzonden. Ik heb gebeld met ABN/AMRO maar zij konden verder niets zien wat er aan de hand is. Ik zal vast niet de enige zijn met dit euvel.
Wat is hier aan de hand?
Geef eerst maar iets meer informatie. Wanneer heeft u een overboeking gedaan? Was deze overboeking naar een andere ABN rekening of een rekening van een andere bank?
Heb zelf ook de app van de abn en eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar heb ook al een week of wat geen overboeking gedaan omdat ik alles automatisch laat lopen, anders heb ik te vaak incassobrieven
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 04 jan 2019 16:24
door Komkommertijd
De Flits betaling stond iets sneller in de kranten van vandaag dan de uitvoer!
Kan nog maanden duren!
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 04 jan 2019 17:24
door rvjapio
Van geen enkel euvel last hier. De abnamro betaling doet het prima. Probeer het anders via de website.
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 05 jan 2019 07:52
door ABN AMRO
Goedemorgen liefdeisweg,
Wat jammer dat er wat onduidelijk is over een betaling die je hebt gedaan. Natuurlijk geef ik je hier graag meer uitleg over.
Zodra je een overboeking doet, wordt het bedrag meteen van je rekening afgeschreven. Heeft de ontvanger ook een rekening bij ABN AMRO? Dan staat het geld nog dezelfde dag op de rekening van de ontvanger. Dit geldt ook voor overboekingen die in het weekend en tijdens de feestdagen zijn verstuurd.
Gaat de overboeking naar een andere bank? Dan wordt het bedrag met maximaal 1 werkdag bijgeschreven. De betaling gaat namelijk van ons naar de Europese betaalverwerker en de Europese betaalverwerker stuurt het geld door naar de ontvangende bank.
Nu zijn er situaties waarbij een overboeking langer onderweg is. Denk hierbij aan betalingen die afwijken van iemand zijn betaalgedrag. Bijvoorbeeld; je maakt nooit meer dan EUR 100,- over en opeens gaat er via een overboeking EUR 5.000,- de deur uit. De betaling wordt dan tegengehouden en er wordt eerst gecontroleerd of dit bedrag wel echt overgemaakt had moeten worden.
Daarnaast worden betalingen in Euro’s en binnen de EU met maximaal 3 werkdagen bijgeschreven. Voor betalingen in een andere valuta en/of buiten de EU kan dit tot 8 werkdagen duren.
Onze Servicedesk Betalen 020- 6298077 zoekt op werkdagen (08.00 – 18.00 uur) graag uit of de betaling goed is verzonden. Is dit het geval? Dan krijg je een zogenoemd Bulk-ID mee. Met deze Bulk-ID kan de ontvangen bank controleren of de betaling bij hen binnen is gekomen.
Wat betreft de verwerkingstijd van betalingen; hier komt binnenkort verandering in met het nieuwe betaalsysteem Instant Payments. Als zowel de bank van de opdrachtgever en de bank van de ontvanger hier gebruik van maken, duurt een overboeking nog maar een paar seconden ongeacht het land waar je naar toe overboekt. Ook worden betalingen verwerkt in het weekend en tijdens feestdagen.
ABN AMRO en Bunq maken hier inmiddels al een jaar gebruik van. De verwachting is dat andere banken in Nederland hier de eerste helft van 2019 ook gebruik van gaan maken.
Wil je meer lezen over Instant Payments? Kijk dan eens op
https://bit.ly/2Aw4dVj
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 10 jan 2019 12:18
door liefdeisdeweg
Nee,
Geen enkele bedrag komt aan. Van zowel ABN als andere banken. De betaling staat evenmin op reservering. Ook kun je het overgeschreven bedrag niet meer terugvinden.
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 10 jan 2019 12:20
door liefdeisdeweg
Plus het geldbedrag staat ook niet na twee werkdagen op de rekening. Betaalopdracht zonder de App komen wel aan.
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 10 jan 2019 13:02
door berndv
wat voor type toestel heeft u? misschien een type dat niet meer voldoet aan de huidige veiligheidsstandaard? anders de app verwijderen en opnieuw installeren?
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 10 jan 2019 13:11
door sjohie
Er kan geen sprake zijn van dingen als een beslag op de rekening door een deurwaarder of zoiets?
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 10 jan 2019 13:20
door Theotrucker
Dus je geld is weg? Dan met gezwinde spoed naar de bank!
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 10 jan 2019 15:41
door liefdeisdeweg
Geld blijft op de rekening staan. Ik heb nu moneyou app geïnstalleerd. Die werkt perfect.
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 10 jan 2019 15:46
door ManchesterU15
liefdeisdeweg schreef: ↑10 jan 2019 15:41
Geld blijft op de rekening staan. Ik heb nu moneyou app geïnstalleerd. Die werkt perfect.
Het lijkt er op dat u de betaling dan niet juist afmaakt. Wellicht is het bedrag te hoog voor de verificatiecode en moet de edentifier worden gebruikt.
Staat de opdracht die u gedaan heeft in de app ook niet in de internetbankier omgeving op de computer?
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 11 jan 2019 09:22
door liefdeisdeweg
Nee helaas niet. Als het bedrag te hoog is dan krijg ik een melding.
Ideal betalingen komen wel weer aan.
Het callcenter zei dat tevens de naam van de rekeninghouder overeen moet komen. Ook dat gecontroleerd maar biedt geen soelaas.
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 11 jan 2019 12:31
door ABN AMRO
Goedemiddag liefdeisweg,
Graag kijken we specifiek voor je na wat er aan de hand is. Zou je daarom contact met ons op willen nemen zodat we de details van je rekening kunnen bespreken? Dan doen we liever niet via een openbaar forum.
We zijn op WhatsApp te bereiken via 0613660024, je kunt ons ook bereiken op 0900-9216 (directe lijn van afd. Internet- en Mobiel Bankieren).
Graag horen we van je of zien we je bericht op WhatsApp tegemoet.
Alvast bedankt!
Evert-Jan
ABN AMRO Webcare
Re: Mijn betaling via app ABN AMRO komt niet door
Geplaatst: 11 jan 2019 18:14
door Theotrucker
Nou moet je er toch uit komen. Laat de afloop ff weten.