Pagina 1 van 3
Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 12:45
door roelofensing
Wat een compleet belachelijk zooitje is deze klantenservice van de NS en de NS zelf daardoor natuurlijk ook.
Mijn moeder van 82 heeft per ongeluk de nieuwe kaart van haar NS VoordeelUren abonnement doorgeknipt ipv de oude, nu wil ik dat abonnement eigenlijk opzeggen omdat ze te weinig met de NS reist, maar dat kan niet zonder de OV chip kaart .. MENSEN DENK EENS NA OVER HOE DEZE PROCESSEN MOETEN LOPEN, ZEKER VOOR OUDERE MENSEN. Nu moet ik eerste een duplicaat van de OV Chipkaart aanvragen eer dat ik het abonnement kan opzeggen, echter dat kan niet bij de NS dat moet via Translink/OVchipkaart terwijl deze kaart puur een voordeeluren abonnement kaart is en de OV chipkaart haar gewoonweg indertijd vanuit de NS aangeleverd is (in de maag gesplitst) en dus een NS PRODUCT is. Ik moet eerste een nieuwe kaart aanvragen (kosten??) daarna het abonnement koppelen/activeren op de OVChip kaar,, dan het abonnement opzeggen, vervolgens het abonnement deactiveren, en dit allemaal om 1 abonnement op te zeggen.
GEWOONWEG BELACHELIJK !!!!!!!
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 12:57
door BL2
roelofensing schreef: ↑05 jan 2019 12:45
Wat een compleet belachelijk zooitje is deze klantenservice van de NS en de NS zelf daardoor natuurlijk ook.
Mijn moeder van 82 heeft per ongeluk de nieuwe kaart van haar NS VoordeelUren abonnement doorgeknipt ipv de oude, nu wil ik dat abonnement eigenlijk opzeggen omdat ze te weinig met de NS reist, maar dat kan niet zonder de OV chip kaart .. MENSEN DENK EENS NA OVER HOE DEZE PROCESSEN MOETEN LOPEN, ZEKER VOOR OUDERE MENSEN. Nu moet ik eerste een duplicaat van de OV Chipkaart aanvragen eer dat ik het abonnement kan opzeggen, echter dat kan niet bij de NS dat moet via Translink/OVchipkaart terwijl deze kaart puur een voordeeluren abonnement kaart is en de OV chipkaart haar gewoonweg indertijd vanuit de NS aangeleverd is (in de maag gesplitst) en dus een NS PRODUCT is. Ik moet eerste een nieuwe kaart aanvragen (kosten??) daarna het abonnement koppelen/activeren op de OVChip kaar,, dan het abonnement opzeggen, vervolgens het abonnement deactiveren, en dit allemaal om 1 abonnement op te zeggen.
GEWOONWEG BELACHELIJK !!!!!!!
Veel grote letters maken weinig indruk. Geef de klantenservice geheel gelijk, immers door toedoen van moeders is de OV Chipkaart niet meer bruikbaar. Daar kan Translink (het uitvoerende bedrijf achter de kaart) natuurlijk niets aan doen.
De chipkaart is inderdaad nodig om het abonnement van de kaart te kunnen halen bij de automaat, na beëindiging.
Voor de duidelijkheid, de kaart zelf is dus geen product van NS, of andere vervoerder. Het product (abonnement) staat er slechts op.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 12:57
door Lady1234
U wilt het abonnement opzeggen, maar uw moeder reist af en toe met de trein. Mag ze dat van u dan niet meer?
Uw moeder heeft zich vergist, gebeurt echt niet alleen ouderen hoor.
Maar gewoon even de stappen volgen, liefst zonder al die hoofdletters.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 13:04
door Lowieze
Neem eens contact op met het forum van NS, misschien is er wel een andere oplossing te bedenken.
https://community.ns.nl
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 13:06
door scontra
roelofensing schreef: ↑05 jan 2019 12:45
Mijn moeder van 82 heeft per ongeluk de nieuwe kaart van haar NS VoordeelUren abonnement doorgeknipt . Ik moet eerste een nieuwe kaart aanvragen (kosten??) daarna het abonnement koppelen/activeren op de OVChip kaar,, dan het abonnement opzeggen, vervolgens het abonnement deactiveren, en dit allemaal om 1 abonnement op te zeggen.
GEWOONWEG BELACHELIJK !!!!!!!
Zo belachelijk is dit niet.
U moet dit allemaal doen omdat uw moeder haar voordeelurenabonnement heeft doorgeknipt. Had zij dat niet gedaan dan was er niets aan het handje geweest en had u simpelweg het abonnement kunnen beëindigen.
En er moet nu eenmaal een
geldig en bruikbare pas voorhanden zijn om het abonnement te kunnen beëindigen.
Dus toch maar aan de slag, anders gebeurt er helemaal niets.
U maakt alleen u zelf maar belachelijk met uw buitensporige belediging aan het adres van de NS medewerkers, zij hebben immers niets fout gedaan.
Bent u ook zo tegen uw moeder uitgevaren vanwege haar foutje of heeft u alleen maar de P... in dat u nu dit foutje voor haar moet corrigeren ?
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 13:12
door Lowieze
De klantenservice zou ook eens even mee kunnen denken met hun klanten en wat begrip kunnen tonen voor mensen die een fout maken.
Persoonlijk denk ik dat NS er wel wat aan kan doen zonder deze omslachtige handelingen.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 13:20
door StevieNL81
Probeer dit eens
Als jij je kaart blokkeert via
https://www.ov-chipkaart.nl/login/ (of als je nog geen account hebt, via
https://www.ov-chipkaart.nl/mijnovchipk ... gistreren/), en dan NS zo'n twee dagen later belt om het abonnement op te zeggen, dan kunnen zij je abonnement beëindigen zonder dat jij nog een deactivatie van het product hoeft uit te voeren.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 13:32
door Erthanax
Dat is beslist de moeite van het proberen waard.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 15:01
door taxikemperman
Heeft u de kapotte kaart nog?
Dan heeft u kans dat de chip nog werkt en kunt u de kaart alsnog gebruiken zonder nieuwe aan te schaffen
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 18:06
door BL2
Dus iedereen moet speciaal naar de automaat om te deactiveren, en TS niet....
Dat zou dus iedereen kunnen doen (even de kaart doorknippen, zoekmaken) en maakt de gang naar de automaat overbodig.
Ik zeg vreemd en opvallend.
NS denkt daar op haar site toch echt anders over, en via NS loopt het abo.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 18:41
door sylvesterb
scontra schreef: ↑05 jan 2019 13:06
roelofensing schreef: ↑05 jan 2019 12:45
Mijn moeder van 82 heeft per ongeluk de nieuwe kaart van haar NS VoordeelUren abonnement doorgeknipt . Ik moet eerste een nieuwe kaart aanvragen (kosten??) daarna het abonnement koppelen/activeren op de OVChip kaar,, dan het abonnement opzeggen, vervolgens het abonnement deactiveren, en dit allemaal om 1 abonnement op te zeggen.
GEWOONWEG BELACHELIJK !!!!!!!
Zo belachelijk is dit niet.
U moet dit allemaal doen omdat uw moeder haar voordeelurenabonnement heeft doorgeknipt. Had zij dat niet gedaan dan was er niets aan het handje geweest en had u simpelweg het abonnement kunnen beëindigen.
En er moet nu eenmaal een
geldig en bruikbare pas voorhanden zijn om het abonnement te kunnen beëindigen.
Dus toch maar aan de slag, anders gebeurt er helemaal niets.
U maakt alleen u zelf maar belachelijk met uw buitensporige belediging aan het adres van de NS medewerkers, zij hebben immers niets fout gedaan.
Bent u ook zo tegen uw moeder uitgevaren vanwege haar foutje of heeft u alleen maar de P... in dat u nu dit foutje voor haar moet corrigeren ?
Waar zijn dan die buitensporige beledigingen aan het adres van de NS medewerkers? Ik snap wel een beetje de frustratie dat je eerst iets moet aanvragen met kosten terwijl je dat niet meer wilt, schijnbaar gaat zijn moeder nooit meer met de trein.
Het is wel vreemd dat de klantenservice deze klant niet kan helpen. Dat TS wat veel hoofdletters gebruikt en denkt daarom gelijk te hebben is triest maar geen belediging of buitensporige actie. Genoeg mensen die denken dat een klanten service medewerker die echt niet veel verdienen harder zijn best gaan doen als je gaat schreeuwen, schelden of onvriendelijk wordt omdat zaken niet gaan zoals zij het zelf zou doen.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 19:01
door zwaluw29
Als het je allemaal te veel gedoe is, dan zegt je moeder het abonnement voor volgend jaar op. Kost niets.
Dan gebruikt ze haar voordeelurenabonnement dit jaar gewoon niet. Maar ze krijgt geen geld terug.
Ze heeft vast ook een abonnement op de keuzedagen. Dat geld krijgt je moeder niet meer terug als ze opzegt.
Dus regel even een nieuwe OV kaart voor haar. Zo moeilijk is het niet, Kosten €7,50.En de kaart is 5 jaar geldig, ook in de bus. En ze heeft nog een jaar plezier van haar abonnementen,
En ga eens met je moeder mee met de trein, Je krijgt dan 40% samenreiskorting.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 19:28
door StevieNL81
BL2 schreef: ↑05 jan 2019 18:06
Dus iedereen moet speciaal naar de automaat om te deactiveren, en TS niet....
Dat zou dus iedereen kunnen doen (even de kaart doorknippen, zoekmaken) en maakt de gang naar de automaat overbodig.
Ik zeg vreemd en opvallend.
NS denkt daar op haar site toch echt anders over, en via NS loopt het abo.
Tsja dit was de eerste hit op Google en gezien de reactie werkte hij (antwoord was als beste beoordeeld) . Het is de moeite waard om te proberen toch? Het ergste wat kan gebeuren is dat NS het niet kan en je toch de vervangende kaart moet aanvragen.
https://community.ns.nl/abonnementen-2/ ... wijt-14962
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 19:57
door kweenie
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ze de OV chipkaart überhaupt heeft doorgeknipt. Ook zonder voordeelurenabonnement is een OV chipkaart immers nog erg handig om voor een incidenteel reisje te gebruiken.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 20:01
door StevieNL81
kweenie schreef: ↑05 jan 2019 19:57
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ze de OV chipkaart überhaupt heeft doorgeknipt. Ook zonder voordeelurenabonnement is een OV chipkaart immers nog erg handig om voor een incidenteel reisje te gebruiken.
TS geeft aan dat de nieuwe ipv de oude (vermoedelijk verlopen) kaart is doorgeknipt, en dat daarnaast abbo opgezegd moet worden.
Een verlopen kaart is ook zonder abonnement niet meer te gebruiken.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 20:42
door renewouters
Lowieze schreef: ↑05 jan 2019 13:12
De klantenservice zou ook eens even mee kunnen denken met hun klanten en wat begrip kunnen tonen voor mensen die een fout maken.
Persoonlijk denk ik dat NS er wel wat aan kan doen zonder deze omslachtige handelingen.
Maar dan niet klagen als de prijzen nog verder omhoog gaan. Al die mensen die mee gaan denken moeten wel betaald worden. Of moeten de NS medewerkers dat maar in hun eigen tijd doen?
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 21:26
door Lowieze
renewouters schreef: ↑05 jan 2019 20:42
Lowieze schreef: ↑05 jan 2019 13:12
De klantenservice zou ook eens even mee kunnen denken met hun klanten en wat begrip kunnen tonen voor mensen die een fout maken.
Persoonlijk denk ik dat NS er wel wat aan kan doen zonder deze omslachtige handelingen.
Maar dan niet klagen als de prijzen nog verder omhoog gaan. Al die mensen die mee gaan denken moeten wel betaald worden. Of moeten de NS medewerkers dat maar in hun eigen tijd doen?
Zo zeg, neerbuigender kan bijna niet.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 21:50
door BreejKC
Een vergissing is menselijk. Maar dat geldt kennelijk niet voor medewerkers bij grote organisaties zoals bijvoorbeeld NS of die organisatie die de uitgifte van de OV-Chipkaart verzorgd. Die volgen star de regels op zonder verder na te denken voor doodnormale burgers die wel eens een vergissing begaan.
Kennelijk geldt dit ook niet voor sommigen die hier reageren. Die mensen leggen vaak de schuld neer bij de betrokkene omdat zij, denken ze, zelf nooit fouten maken. Trek u van dat soort reacties niet te veel aan. Ok, laat de bak s...t maar weer over mij heenkomen. Ik weet het, ik reageer weer veel te overdreven of ik begrijp niets van dit onderwerp.
Toch een tip, waar dit forum ook voor in het leven is geroepen.
U hoeft het er niet bij te laten zitten. Bezoek de (gelijknamige) website eens van het OV-loket, een soort ombudsman voor de gewone burger ter bescherming van gewone burgers tegen dit soort starre organisaties die zich met OV bezighouden. Bestudeer eens wat casussen en neem daarna contact met hun op. Mogelijk dat zij voor uw moeder kunnen bemiddelen en zo voor beide partijen tot een aanvaardbare oplossing kunnen komen.
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 05 jan 2019 22:25
door Erthanax
StevieNL81 schreef: ↑05 jan 2019 19:28
BL2 schreef: ↑05 jan 2019 18:06
Dus iedereen moet speciaal naar de automaat om te deactiveren, en TS niet....
Dat zou dus iedereen kunnen doen (even de kaart doorknippen, zoekmaken) en maakt de gang naar de automaat overbodig.
Ik zeg vreemd en opvallend.
NS denkt daar op haar site toch echt anders over, en via NS loopt het abo.
Tsja dit was de eerste hit op Google en gezien de reactie werkte hij (antwoord was als beste beoordeeld) . Het is de moeite waard om te proberen toch? Het ergste wat kan gebeuren is dat NS het niet kan en je toch de vervangende kaart moet aanvragen.
https://community.ns.nl/abonnementen-2/ ... wijt-14962
Het antwoord dat StevieNL81 aanhaalt op community.ns.nl is gegeven door een moderator van dat NS-forum. Ik neem dan ook aan dat het correct is (of in ieder geval destijds was).
Re: Per ongeluk verkeerde chipkaart doorgeknipt, nu opzegprobleem
Geplaatst: 06 jan 2019 00:48
door alfatrion
roelofensing schreef: ↑05 jan 2019 12:45
Ik moet eerste een nieuwe kaart aanvragen (kosten??) daarna het abonnement koppelen/activeren op de OVChip kaar,, dan het abonnement opzeggen, vervolgens het abonnement deactiveren, en dit allemaal om 1 abonnement op te zeggen.
GEWOONWEG BELACHELIJK !!!!!!!
Ik ben dit met je eens. Ik denk ook dat dit in strijd is met de wet.