LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 jan 2019 13:00
'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Beste lezers,
Sinds een dikke anderhalf jaar heb ik een Samsung A5 icm een T-Mobile tweejarig abonnement en zonder toegevoegde verzekering. Enkele maanden na het afsluiten van dit abonnement heb ik een val gemaakt en is hierdoor een kras op het scherm ontstaan. Hier heb ik in principe weinig last van. Enkele weken geleden is echter een pinnetje van de laadconnector afgebroken. Hierdoor kon ik de telefoon niet meer opladen. Ben ermee terug gegaan naar T-Mobile en zij beroepen zich erop dat niet alleen de laadconnector, maar ook het scherm ook vervangen dient te worden. Dit gaat me dan in totaal EUR200.- kosten terwijl ik nog binnen de garantietermijn zit.
"Immers, bij het vervangen van de laadconnector zou het scherm kapot kunnen gaan, want het is geen kras maar het is een barst." aldus T-Mobile. Het is niet eens zeker dat het scherm kapot gaat, maar om toch de volledige garantie te kunnen geven moet het scherm mee worden vervangen. Ik vind dit een vreemd verhaal. Zij moeten een product leveren wat mijns inziens gewoon goed te maken is, ik hoef het scherm niet te vervangen als het aan mij ligt, zeker niet als ik zo dicht bij de eindtermijn van twee jaar van mijn abonnement zit en ik al ruim een jaar met die kras/barst/whatever rondloop zonder problemen.
Iemand een oplossing?
Sinds een dikke anderhalf jaar heb ik een Samsung A5 icm een T-Mobile tweejarig abonnement en zonder toegevoegde verzekering. Enkele maanden na het afsluiten van dit abonnement heb ik een val gemaakt en is hierdoor een kras op het scherm ontstaan. Hier heb ik in principe weinig last van. Enkele weken geleden is echter een pinnetje van de laadconnector afgebroken. Hierdoor kon ik de telefoon niet meer opladen. Ben ermee terug gegaan naar T-Mobile en zij beroepen zich erop dat niet alleen de laadconnector, maar ook het scherm ook vervangen dient te worden. Dit gaat me dan in totaal EUR200.- kosten terwijl ik nog binnen de garantietermijn zit.
"Immers, bij het vervangen van de laadconnector zou het scherm kapot kunnen gaan, want het is geen kras maar het is een barst." aldus T-Mobile. Het is niet eens zeker dat het scherm kapot gaat, maar om toch de volledige garantie te kunnen geven moet het scherm mee worden vervangen. Ik vind dit een vreemd verhaal. Zij moeten een product leveren wat mijns inziens gewoon goed te maken is, ik hoef het scherm niet te vervangen als het aan mij ligt, zeker niet als ik zo dicht bij de eindtermijn van twee jaar van mijn abonnement zit en ik al ruim een jaar met die kras/barst/whatever rondloop zonder problemen.
Iemand een oplossing?
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Probleem is al vaker voorbij gekomen hier. Helaas zijn de telefoons tegenwoordig slecht te repareren.
Vind het zelf ook idioot. Dan zou je bij de autodealer met een kras op je auto geen garantie kunnen claimen voor een defecte radio.
Vind het zelf ook idioot. Dan zou je bij de autodealer met een kras op je auto geen garantie kunnen claimen voor een defecte radio.
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Een kras/breuk op een scherm is wat anders als een kras op je auto en dan niet kunnen klagen over de radio, dat is elementair anders. Als de tel gerepareerd moet worden, moet het scherm eraf, als dit al niet meer 100% is, is de kans op extra schade vele malen groter. En dan als ze het wel zouden doen en het scherm zou kapot gaan is het de schuld van de reparateur. Bovendien als het garantie is kunnen ze niet een deel reparatie doen, evenmin heeft u geen inzage/kennis van wat er verder tijdens uw val; kapot gegaan is.
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Zeflde ervaring met Dyna-Fix (dat zal de reparerende partij zijn).
Inderdaad bij T-Mobile aangeven dat je recht hebt op reparatie binnen garantie en dat de krast in het scherm geen geldige reden is om de garantie te laten vervallen.
Gewoon genoeg schreeuwen en dreigen in de winkel/via de telefoon en dan draaien ze wel bij.
Inderdaad bij T-Mobile aangeven dat je recht hebt op reparatie binnen garantie en dat de krast in het scherm geen geldige reden is om de garantie te laten vervallen.
Gewoon genoeg schreeuwen en dreigen in de winkel/via de telefoon en dan draaien ze wel bij.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Al eens meegemaakt dat ze bijdraaien dan? Dit komt al jaren regelmatig voorbij. Bij Dynafix, apple en anderen. Nog niet gehoord dat ze bijdraaien. Maar meestal horen we ook niets meer. Dat kan van alles betekenen.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Wat staat hierover in de garantievoorwaarden? Het alternatief is een beroep doen op de wettelijke gerantie met de bewijslast die daarbij hoort.
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Dreigen en schreeuwen in plaats van argumenten. Dat is een waardevolle bijdrage.yan schreef: ↑07 jan 2019 09:10Zeflde ervaring met Dyna-Fix (dat zal de reparerende partij zijn).
Inderdaad bij T-Mobile aangeven dat je recht hebt op reparatie binnen garantie en dat de krast in het scherm geen geldige reden is om de garantie te laten vervallen.
Gewoon genoeg schreeuwen en dreigen in de winkel/via de telefoon en dan draaien ze wel bij.
Misschien moet het bedrijf dan wel zeggen : tabee beste klant, repareer hem lekker zelf ?
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Yan zegt dat hij dezelfde ervaring heeft? Heeft dreigen en schreeuwen wel gewerkt?
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Ja dat heeft gewerkt, Natuurlijk niet zo maar dreigen maar wel met correcte inhoud.
Daarbij richte ik erop dat de gemelde schade binnen de garantie zit en dus gerepareerd dient te worden, en dat overige gebruikssporen geen geldige reden zijn om garantie op een ander onderdeel te verwerpen.
"14 dagen om het op te lossen anders worden er verdere juridische stappen ondernomen"
"zolang ik geen toestel hebt wordt er geen aflossing betaald"
ik heb een volledig nieuw toestel terug gekregen zonder kosten.
Daarbij richte ik erop dat de gemelde schade binnen de garantie zit en dus gerepareerd dient te worden, en dat overige gebruikssporen geen geldige reden zijn om garantie op een ander onderdeel te verwerpen.
"14 dagen om het op te lossen anders worden er verdere juridische stappen ondernomen"
"zolang ik geen toestel hebt wordt er geen aflossing betaald"
ik heb een volledig nieuw toestel terug gekregen zonder kosten.
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Maar gerepareerd is er dus niet, begrijp ik, al is het probleem voor u wel opgelost.
Wat doet iemand die een stukje glas op maat wil maken? Die maakt een kras op de gewenste plaats; dan een korte tik en het glas breekt keurig af langs de kras.
Ik kan me dus wel voorstellen dat, als het scherm verwijderd moet worden, het altijd vervangen wordt als er een kras in zit. Het risico op breuk bij verwijdering of terugplaatsing is immers heel groot.
Wat doet iemand die een stukje glas op maat wil maken? Die maakt een kras op de gewenste plaats; dan een korte tik en het glas breekt keurig af langs de kras.
Ik kan me dus wel voorstellen dat, als het scherm verwijderd moet worden, het altijd vervangen wordt als er een kras in zit. Het risico op breuk bij verwijdering of terugplaatsing is immers heel groot.
mahadma
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Zowel de barst als deze beschadigde aansluiting is gebruikers fout.
Dus beide geen garantie en ze mogen half werk weigeren.
Ik zou naar plaatselijke bedrijf gaan en die mogen proberen of alleen de voeding herstellen mogelijk is.
Vaak goedkoper en sneller want de grote bedrijven zijn vaak 2 weken tot 2 maanden onderweg...
Bij plaatselijke is het koffie drinken vaak langer dan het werkelijke herstel!
Dus beide geen garantie en ze mogen half werk weigeren.
Ik zou naar plaatselijke bedrijf gaan en die mogen proberen of alleen de voeding herstellen mogelijk is.
Vaak goedkoper en sneller want de grote bedrijven zijn vaak 2 weken tot 2 maanden onderweg...
Bij plaatselijke is het koffie drinken vaak langer dan het werkelijke herstel!
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: 'Verplicht' scherm smartphone vervangen bij reparatie laadconnector
Als door die kras op je auto de wielophanging is geraakt wil de dealer toch echt dat die wielophanging wordt gerepareerd als je voor garantie in aanmerking wilt komen in de toekomst.