Pagina 1 van 2

Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 19:56
door georgette.tisha
:oops: aL een jaar heb ik mijn inboedel opgeslagen bij KUBUS PHILLIPUSWEG te Schiedam. IN eerste instantie een betrouwbare partner.. maar helaas nu niet meer. Ik kreeg een kortingsvoorstel, tot en met maart 2019, om voor 187,50 mijn inboedel te blijven opslaan. Dit deed ik. Dit was een schriftelijk voorstel. Nu ineens, het is , 8 januari 2019, ontving ik een factuur per mail, waarin maar liefst een prijsstijging van ruim 10 euro staat vermeld !! :x Dit is NIET Conform de afspraak en overeenkomst. Echt walgelijk .. zoals dit bedrijf zich profileert. Ik ben nooit vooraf geinformeerd over deze prijsstijging, ook niet per post, ook niet per mail of telefoon. Deze mensen zijn niet goed :cry:

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 20:01
door Moneyman
georgette.tisha schreef:
08 jan 2019 19:56
:oops: aL een jaar heb ik mijn inboedel opgeslagen bij KUBUS PHILLIPUSWEG te Schiedam. IN eerste instantie een betrouwbare partner.. maar helaas nu niet meer. Ik kreeg een kortingsvoorstel, tot en met maart 2019, om voor 187,50 mijn inboedel te blijven opslaan. Dit deed ik. Dit was een schriftelijk voorstel. Nu ineens, het is , 8 januari 2019, ontving ik een factuur per mail, waarin maar liefst een prijsstijging van ruim 10 euro staat vermeld !! :x Dit is NIET Conform de afspraak en overeenkomst. Echt walgelijk .. zoals dit bedrijf zich profileert. Ik ben nooit vooraf geinformeerd over deze prijsstijging, ook niet per post, ook niet per mail of telefoon. Deze mensen zijn niet goed :cry:
En, wat was hun reactie toen je hun vroeg waarom de factuur een tientje hoger was?

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 20:08
door NeoDutchio
Kreeg u een kortingsvoorstel, of een prijsvoorstel? Als u korting krijgt en de prijs verhoogd wordt, dan heeft u nog steeds deze korting.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 20:20
door witte angora
Eerlijk gezegd kreeg ik al hoofdpijn toen ik in de lijst van actieve topics je topictitel las, met al die hoofdletters.

Inhoudelijk: Ik ben benieuwd naar wat de algemene voorwaarden er over zeggen. Staat er iets in dat de prijs kan wijzigen als gevolg van hogere of lagere belastingen en dergelijke? Kan het zijn dat het met de BTW-verhoging te maken heeft? Wat voor reden geeft het bedrijf op?

Die 187,50, is dat per maand, per kwartaal of per jaar? En die 10 euro, is dat per maand of voor de resterende periode?

Heb je echt geen bericht ontvangen, of heb je de mail/post gewoon niet gelezen omdat je dacht dat het reclame was of iets dergelijks?

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 20:25
door georgette.tisha
Helaas heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen van KUBUS

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 20:30
door georgette.tisha
lieve mensen in deze topic, ik kan of weet niet helaas niet hoe ik jullie individueel kan beantwoorden. Sorry hiervoor. Ik waardeer jullie betrokkenheid. Ik heb vooraf noch via post, noch via mail, noch via telefoon een prijsstijging ontvangen van de verhoging. Ik schrok dus van deze prijsstijging. Zij stellen zich op het standpunt, dat zij wel degelijk via post een prijsstijging hebben doorgegeven.. zij het echter op een adres waar ik al een jaar niet meer woon. Zijn hebben mijn nieuwe adres waar ik een kamer huur, omdat ik geen woning heb momenteel. Ik heb dit adres als maanden terug doorgegeven. Ik had dus redelijkerwijs mogen of kunnen verwachten dat zij de prijsstijging via mail of via post op het tijdelijke nieuw adres zouden hebben kunnen doorgeven ?> Alle facturen gaan namelijk allemaal via de mail. Ik heb nog nooit via post iets ontvangen. Zij weten dat alles digitaal per mail gaat ,daar geeft KUBUS ook de voorkeur aan

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 21:07
door Lady1234
Maar per wat is er nu een tientje verhoging? En hoe kreeg u dat kortingsvoostel dan?

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 21:19
door Moneyman
OK, dus feitelijk is er niets meer aan de hand dan dat ze een mededeling over een prijsverhoging naar een oud adres hebben gestuurd. SLordig, maar kan gebeuren, toch? Maar wat is dan nu nog het probleem? Dan is er toch niets meer aan de hand: je gaat in op hun voorstel, of niet.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 08 jan 2019 21:54
door BL2
Tientje per jaar meer ? ?

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 05:48
door crazyme
georgette.tisha schreef:
08 jan 2019 19:56
:oops: aL een jaar heb ik mijn inboedel opgeslagen bij KUBUS PHILLIPUSWEG te Schiedam. IN eerste instantie een betrouwbare partner.. maar helaas nu niet meer. Ik kreeg een kortingsvoorstel, tot en met maart 2019, om voor 187,50 mijn inboedel te blijven opslaan. Dit deed ik. Dit was een schriftelijk voorstel. Nu ineens, het is , 8 januari 2019, ontving ik een factuur per mail, waarin maar liefst een prijsstijging van ruim 10 euro staat vermeld !! :x Dit is NIET Conform de afspraak en overeenkomst. Echt walgelijk .. zoals dit bedrijf zich profileert. Ik ben nooit vooraf geinformeerd over deze prijsstijging, ook niet per post, ook niet per mail of telefoon. Deze mensen zijn niet goed :cry:
Volgens mij reageer je een beetje overtrokken op een normale prijsverhoging. Een classificatie als “Walgelijk” en “deze mensen zijn niet goed” slaan nergens op.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 07:37
door gioiatisha
De 10 euro verhoging is per maand. Ik betaalde per maand eerst 187,50. Kubus heeft mij hiervan dus nooit op de hoogte gesteld.Ik moet rondkomen van een invaliditeitsuitkering, dus voor mij is 10 euro per maand er bovenop een flink bedrag. Het had beter geweest als Kubus vantevoren mij had geinformeerd. Ook omdat ik de schriftelijke belofte kreeg, dat ik tot en met eind maart hetzelfde bedrag van 187,50 zou blijven betalen. Ik heb hier per mail een bevestiging van gekregen.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 07:42
door gioiatisha
witte angora schreef:
08 jan 2019 20:20
Eerlijk gezegd kreeg ik al hoofdpijn toen ik in de lijst van actieve topics je topictitel las, met al die hoofdletters.

Inhoudelijk: Ik ben benieuwd naar wat de algemene voorwaarden er over zeggen. Staat er iets in dat de prijs kan wijzigen als gevolg van hogere of lagere belastingen en dergelijke? Kan het zijn dat het met de BTW-verhoging te maken heeft? Wat voor reden geeft het bedrijf op?

Die 187,50, is dat per maand, per kwartaal of per jaar? En die 10 euro, is dat per maand of voor de resterende periode?

Heb je echt geen bericht ontvangen, of heb je de mail/post gewoon niet gelezen omdat je dacht dat het reclame was of iets dergelijks?
Beste witte Angora, ik zal de algemene voorwaarden toch nog weer er bij pakken. De post is door kubus verstuurd naar mijn verkochte woning, alwaar ik dus al bijna een jaar niet meer woon. Zij hebben mijn nieuwe tijdelijke huuradres, mijn mailadres en ook telefoonnummer. Zij hebben mij niet op de hoogte gesteld. Ook de betalingen van die unit gaan altijd per mail, via een betalingslink, dus eigenlijk konden ze mij op diverse manieren van deze prijsstijging per maand, op de hoogte brengen. Verder geeft men geen reden op .

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 07:51
door gioiatisha
@ Lady 1234 : Het kortings voorstel was al het hele jaar 2018 toegepast. Dat werd gecontinueerd naar 2019. De korting op de unit zou dus tot en met eind maart een totaalbedrag opleveren van 187,50 voor de opslagruimte. Per gisteren is er dus een verhoging van 10 euro op de factuur toegepast, zonder vooraankondiging. Mij werd beloofd dat het vaste bedrag van 187,50 gehandhaafd zou blijven ook in 2019. Dan zou ik per 1 april of in ieder geval voor die datum een andere offerte kunnen aanvragen ivm de unit. Ik betaal nu al een jaar voor deze unit. Je zou dan misschien idd een korting kunnen /mogen verwachten, als de unit nog steeds in gebruik is. Maar dat zal wel verder in die voorwaarden staan, ik ga dat maar weer uitpluizen. Bedankt voor je reactie en een fijne dag.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 08:25
door NeoDutchio
U haalt steeds 2 zaken door elkaar. Is het een korting die u krijgt op de normale prijs, of is het een nieuwe verlaagde vaste prijs die u zou betalen? U zegt namelijk beide, en dat kan niet. Of u krijgt een korting op de normale prijs. Als de normale prijs stijgt en de korting gelijk blijft, stijgt dus ook uw gekortte prijs. Als er een vaste prijs is afgesproken krijgt u dus geen korting.
Wat er ook mis gaat is dat er wel degelijk een vooraankondiging geweest is. Maar met welke reden die naar een verkeerd adres gestuurd is kan alleen kubox antwoord op geven.

U hebt een uitkering en 10 euro per maand is dan veel. Ik zou zeggen dat de verlaagde/gekortte prijs van €187,50 al veel is. Ik heb regelmatig opslagunits gehuurt, maar zo veel als u heb ik nog nooit betaald. En als u nu tijdelijk ergens anders woont, hebt u daar geen meubelen nodig?
In uw plaats zou ik gaan kijken naar een andere oplossing dan €2250,- per jaar weggooien.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 10:06
door moederslink
georgette.tisha schreef:
08 jan 2019 20:30
lieve mensen in deze topic, ik kan of weet niet helaas niet hoe ik jullie individueel kan beantwoorden. Sorry hiervoor. Ik waardeer jullie betrokkenheid. Ik heb vooraf noch via post, noch via mail, noch via telefoon een prijsstijging ontvangen van de verhoging. Ik schrok dus van deze prijsstijging. Zij stellen zich op het standpunt, dat zij wel degelijk via post een prijsstijging hebben doorgegeven.. zij het echter op een adres waar ik al een jaar niet meer woon. Zijn hebben mijn nieuwe adres waar ik een kamer huur, omdat ik geen woning heb momenteel. Ik heb dit adres als maanden terug doorgegeven. Ik had dus redelijkerwijs mogen of kunnen verwachten dat zij de prijsstijging via mail of via post op het tijdelijke nieuw adres zouden hebben kunnen doorgeven ?> Alle facturen gaan namelijk allemaal via de mail. Ik heb nog nooit via post iets ontvangen. Zij weten dat alles digitaal per mail gaat ,daar geeft KUBUS ook de voorkeur aan
ik zie hier 2 verschillende nicknames en 2 verschillende registratiedatums :roll: .

Bijna € 200 p.m betalen voor opslag vind ik veel en veel te veel , dat heb ik nog nooit betaald en ik heb toch echt wel een paar keer div inboedels opgeslagen gehad .
Dat kan echt wel goedkoper bv een garagebox huren voor € 50 p.m .
Als zij deze verhoging van € 10 p.m via de mail hebben gestuurd vraag hen dan om deze mail nog een keer te zenden , ter bevestiging . Voorgaande mails heeft u immers ook gewoon ontvangen?
gioiatisha schreef:
09 jan 2019 07:37
De 10 euro verhoging is per maand. Ik betaalde per maand eerst 187,50. Kubus heeft mij hiervan dus nooit op de hoogte gesteld.Ik moet rondkomen van een invaliditeitsuitkering, dus voor mij is 10 euro per maand er bovenop een flink bedrag. Het had beter geweest als Kubus vantevoren mij had geinformeerd. Ook omdat ik de schriftelijke belofte kreeg, dat ik tot en met eind maart hetzelfde bedrag van 187,50 zou blijven betalen. Ik heb hier per mail een bevestiging van gekregen.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 10:13
door Theotrucker
Misschien is dit een goede aanleiding om snel naar een andere aanbieder voor opslag te zoeken. Dan kan de besparing misschien wel vele malen hoger zijn dan de tien euro waar het nu over gaat. Probeer afscheid te nemen van Kubus.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 11:39
door 16again
Deze prijsverhoging mag gewoon. Maar geeft TS wel het recht om per direct op te zeggen, de verplichting om contract uit te dienen vervalt door de prijswijziging.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 16:18
door renewouters
gioiatisha schreef:
09 jan 2019 07:37
De 10 euro verhoging is per maand. Ik betaalde per maand eerst 187,50. Kubus heeft mij hiervan dus nooit op de hoogte gesteld.Ik moet rondkomen van een invaliditeitsuitkering, dus voor mij is 10 euro per maand er bovenop een flink bedrag. Het had beter geweest als Kubus vantevoren mij had geinformeerd. Ook omdat ik de schriftelijke belofte kreeg, dat ik tot en met eind maart hetzelfde bedrag van 187,50 zou blijven betalen. Ik heb hier per mail een bevestiging van gekregen.
Wat had je gedaan als je wel eerder had gehoord van die prijsverhoging? Al je spullen daar weggehaald?

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 16:26
door Moneyman
Grappig dat de titel door de mods is gewijzigd in "verhoogt met 10 procent"- terwijl daarvan geen sprake is. Gemeld aan mods.

Re: Aanbieder opslagruimte verhoogt prijs met tien euro

Geplaatst: 09 jan 2019 16:28
door moederslink
moederslink schreef:
09 jan 2019 10:06
georgette.tisha schreef:
08 jan 2019 20:30
ik zie hier 2 verschillende nicknames en 2 verschillende registratiedatums :roll:
gioiatisha schreef:
09 jan 2019 07:37
hoe zit dit nu :?:
Ik heb van jullie allebei nu al jullie eerdere posts gelezen en valt deze post over deze opslag dan nog wel serieus te nemen :oops: ?