Bonprix Retourzending
Geplaatst: 14 jan 2019 17:08
Hi allen,
Wellicht zitten er slimme koppen op dit forum die mij van advies kunnen voorzien.
Begin december heeft mijn partner via Bonprix een bestelling geplaatst.
Een paar uur na de bestelling wilden we deze toch annuleren, dus BP gebeld.
Annuleren kon helaas niet meer, dus was het advies "weiger het pakket aan de deur".
Postbode kwam, pakket geweigerd, so far so good!
Maar toen kwam de betaalherinnering. Na contact met BP konden zij inderdaad zien dat het pakket was geweigerd.
Echter....het was niet terug in hun magazijn gekomen. Vervelend, maar volgens mij niet ons probleem.
Bonprix ziet dit echter anders.
Na een paar keer contact stelde BP voor een formulier op te sturen om de zending als verloren op te geven.
Dit zou ik moeten doen....maar ik ben geen partij in het contract tussen PostNL en Bonprix.
Ondanks aandringen van mijn kant om het toch vooral bij BP op te lossen, toch het formulier ontvangen.
Het formulier nemen ze echter alleen in behandeling als je een retour bewijs toevoegt....welke ik niet heb (immers...pakket geweigerd en niet retour en dan krijg je geen bewijsje). En de factuur blijft open staan.....
Mijn eigen conclusie is nu: Bonprix in eigen sop laten gaar koken, en als incassobureau komt de boel nogmaals uitleggen.
Heeft iemand wellicht een beter advies?
Wellicht zitten er slimme koppen op dit forum die mij van advies kunnen voorzien.
Begin december heeft mijn partner via Bonprix een bestelling geplaatst.
Een paar uur na de bestelling wilden we deze toch annuleren, dus BP gebeld.
Annuleren kon helaas niet meer, dus was het advies "weiger het pakket aan de deur".
Postbode kwam, pakket geweigerd, so far so good!
Maar toen kwam de betaalherinnering. Na contact met BP konden zij inderdaad zien dat het pakket was geweigerd.
Echter....het was niet terug in hun magazijn gekomen. Vervelend, maar volgens mij niet ons probleem.
Bonprix ziet dit echter anders.
Na een paar keer contact stelde BP voor een formulier op te sturen om de zending als verloren op te geven.
Dit zou ik moeten doen....maar ik ben geen partij in het contract tussen PostNL en Bonprix.
Ondanks aandringen van mijn kant om het toch vooral bij BP op te lossen, toch het formulier ontvangen.
Het formulier nemen ze echter alleen in behandeling als je een retour bewijs toevoegt....welke ik niet heb (immers...pakket geweigerd en niet retour en dan krijg je geen bewijsje). En de factuur blijft open staan.....
Mijn eigen conclusie is nu: Bonprix in eigen sop laten gaar koken, en als incassobureau komt de boel nogmaals uitleggen.
Heeft iemand wellicht een beter advies?