LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27
Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Hallo,
Graag zou ik van andere mensen willen weten of ze hetzelfde probleem hebben.
Jarenlang heb ik bij de ING gebruik gemaakt van de lijsten met TAN codes, werkte altijd prima,niets mis mee, nu gaat de ING stoppen met de TAN codes en kun je kiezen voor een scanner of een mobiele app om betalingen te bevestigen.
Voor het laatste heb ik gekozen en de ING app op mijn mobiel geïnstalleerd, dan kun je nog kiezen of je met een PIN code of een vingerafdruk wil bevestigen, omdat mij dit handig leek en mijn mobiel dit ondersteunt heb ik voor het laatste gekozen en hoef je dus ook geen codes meer in te voeren, leek dus erg handig ,alleen als ik dit met de vingerafdruk geïnstalleerd heb werkt dit voor ongeveer twee weken ,daarna krijg ik automatisch het bericht dat vingerafdruk bevestigen geblokkeerd is, dient alles weer opnieuw ingesteld te worden, weer een keer of vier bevestigen met PIN code en dan werkt de boel weer voor ongeveer twee weken en daarna begint alles weer van voren af aan. En van de hulp van ING wordt je nauwelijks ook iets wijzer, altijd weer standaard antwoorden van "U dient het weer opnieuw in te stellen" , ja daar was ik zelf ook wel achter gekomen, maar is dus niet blijvend.
Hebben meer mensen dit probleem?
Met vriendelijke groet, Ben.
Graag zou ik van andere mensen willen weten of ze hetzelfde probleem hebben.
Jarenlang heb ik bij de ING gebruik gemaakt van de lijsten met TAN codes, werkte altijd prima,niets mis mee, nu gaat de ING stoppen met de TAN codes en kun je kiezen voor een scanner of een mobiele app om betalingen te bevestigen.
Voor het laatste heb ik gekozen en de ING app op mijn mobiel geïnstalleerd, dan kun je nog kiezen of je met een PIN code of een vingerafdruk wil bevestigen, omdat mij dit handig leek en mijn mobiel dit ondersteunt heb ik voor het laatste gekozen en hoef je dus ook geen codes meer in te voeren, leek dus erg handig ,alleen als ik dit met de vingerafdruk geïnstalleerd heb werkt dit voor ongeveer twee weken ,daarna krijg ik automatisch het bericht dat vingerafdruk bevestigen geblokkeerd is, dient alles weer opnieuw ingesteld te worden, weer een keer of vier bevestigen met PIN code en dan werkt de boel weer voor ongeveer twee weken en daarna begint alles weer van voren af aan. En van de hulp van ING wordt je nauwelijks ook iets wijzer, altijd weer standaard antwoorden van "U dient het weer opnieuw in te stellen" , ja daar was ik zelf ook wel achter gekomen, maar is dus niet blijvend.
Hebben meer mensen dit probleem?
Met vriendelijke groet, Ben.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2019 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Ik herken het totaal niet, op een heel aantal verschillende devices.snorrewiets schreef: ↑21 jan 2019 16:28Hallo,
Graag zou ik van andere mensen willen weten of ze hetzelfde probleem hebben.
Jarenlang heb ik bij de ING gebruik gemaakt van de lijsten met TAN codes, werkte altijd prima,niets mis mee, nu gaat de ING stoppen met de TAN codes en kun je kiezen voor een scanner of een mobiele app om betalingen te bevestigen.
Voor het laatste heb ik gekozen en de ING app op mijn mobiel geïnstalleerd, dan kun je nog kiezen of je met een PIN code of een vingerafdruk wil bevestigen, omdat mij dit handig leek en mijn mobiel dit ondersteunt heb ik voor het laatste gekozen en hoef je dus ook geen codes meer in te voeren, leek dus erg handig ,alleen als ik dit met de vingerafdruk geïnstalleerd heb werkt dit voor ongeveer twee weken ,daarna krijg ik automatisch het bericht dat vingerafdruk bevestigen geblokkeerd is, dient alles weer opnieuw ingesteld te worden, weer een keer of vier bevestigen met PIN code en dan werkt de boel weer voor ongeveer twee weken en daarna begint alles weer van voren af aan. En van de hulp van ING wordt je nauwelijks ook iets wijzer, altijd weer standaard antwoorden van "U dient het weer opnieuw in te stellen" , ja daar was ik zelf ook wel achter gekomen, maar is dus niet blijvend.
Hebben meer mensen dit probleem?
Met vriendelijke groet, Ben.
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Gebruik deze app al vanaf begin op twee telefoons. Geen problemen. Denk dat je het in jouw telefoon moet zoeken.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Al geprobeerd om eerst je vingerafdruk te laten herkennen op uw telefoon, voordat u de app weer gaat herstellen?
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Bedankt voor de reacties, ik kan met mijn vingerafdruk mijn telefoon gewoon ontgrendelen en werkt zoals het hoort, alleen met de ING app werkt het maar tijdelijk.
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
De ING app is inderdaad heel erg gevoelig voor fouten. Net even op de ING webstek gekeken en de app zet zelf de vingerherkening uit na drie mislukte pogingen :-(
Laatst gewijzigd door Costnix op 21 jan 2019 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Apart, ook ik gebruik de functie van de ING app zonder problemen, eerst op een Huawei P9-lite, toen een Motorola X4, en nu op een LG V30. Ik heb wel de meest recente versie van de app geïnstalleerd, en alle security opties in android staan op de default stand. (dus áán) Ook heb ik meerdere vingers geregistreerd op mijn toestel.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Voor zover ik weet gebruiken apps gewoon de API die vanuit het OS ter beschikking worden gesteld voor dit soort functies. En via die API krijgt de app alleen maar terug "Ja, het is de goede vingerafdruk" of "Nee, het is niet de goede vingerafdruk". De app zelf doet geen vingerafdrukherkenning. Dat zou ook veel te fraudegevoelig zijn.
-
- Berichten: 1261
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Ook ik herken dit probleem niet, al sinds ING de vingerafdruk toevoegde als inlog methode gebruik ik het, en nog nooit opnieuw in hoeven te stellen. Misschien even in je telefoon de vingerafdruk wissen en opnieuw instellen?
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Ik heb hetzelfde! Heel vervelend. En vaak roept hij vervolgens ook nog dat mijn pincode fout is (en dat is ie niet). Dan blokkeert de hele app en moet ik hem vanaf het begin weer installeren. Met andere apps heb ik dit probleem nooit.
Cornelis7
vindt dit leuk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Opnieuw bedankt voor de reacties, in ieder geval is er een persoon die hetzelfde ervaart.
Al een aantal mogelijkheden geprobeerd , voor de duidelijkheid heb een Motorola E4 plus. De vingerafdruksensor werkt prima bij de telefoon ontgrendelen enzovoort, maar bij de ING app werkt het voor een korte periode en zegt dan vingerafdruk bevestigen geblokkeerd en moet dan weer alles instellen en wel vier keer mijn PIN code invoeren om alles weer te bevestigen en na ongeveer twee weken weer hetzelfde riedeltje... Heb de laatste beveiligings updates geïnstalleerd, werk alleen met Android 7, mijn telefoon laat zich niet updaten naar Android 8.
Al een aantal mogelijkheden geprobeerd , voor de duidelijkheid heb een Motorola E4 plus. De vingerafdruksensor werkt prima bij de telefoon ontgrendelen enzovoort, maar bij de ING app werkt het voor een korte periode en zegt dan vingerafdruk bevestigen geblokkeerd en moet dan weer alles instellen en wel vier keer mijn PIN code invoeren om alles weer te bevestigen en na ongeveer twee weken weer hetzelfde riedeltje... Heb de laatste beveiligings updates geïnstalleerd, werk alleen met Android 7, mijn telefoon laat zich niet updaten naar Android 8.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Waar ik inmiddels wel achter gekomen ben is dat wanneer je je telefoon hebt uit en weer ingeschakeld dat de vingerafdruk bevestiging direct is uitgeschakeld in de ING app. Hebben jullie dat ook?
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Is misschien je cache vol? Heb je die wel eens leeggemaakt? Bij soortgelijke problemen (met andere apps) was dat de oplossing, volgens het Motorola E4 Plus forum.snorrewiets schreef: ↑22 jan 2019 11:44Al een aantal mogelijkheden geprobeerd , voor de duidelijkheid heb een Motorola E4 plus. De vingerafdruksensor werkt prima bij de telefoon ontgrendelen enzovoort, maar bij de ING app werkt het voor een korte periode en zegt dan vingerafdruk bevestigen geblokkeerd en moet dan weer alles instellen en wel vier keer mijn PIN code invoeren om alles weer te bevestigen en na ongeveer twee weken weer hetzelfde riedeltje...
https://forums.lenovo.com/t5/MOTO-E-4th ... -p/3806041
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Heb je wel de laatste versie van de app (versie 3.37.0.1)? Welke versie jouw app heeft kun je vinden in Menu-->Service--> Over deze app.snorrewiets schreef: ↑22 jan 2019 12:44Waar ik inmiddels wel achter gekomen ben is dat wanneer je je telefoon hebt uit en weer ingeschakeld dat de vingerafdruk bevestiging direct is uitgeschakeld in de ING app. Hebben jullie dat ook?
Kijk verder ook naar de site op onderstaand link. Misschien vind je daar de oorzaak.
https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... index.html
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Ook dit herken ik niet.snorrewiets schreef: ↑22 jan 2019 12:44Waar ik inmiddels wel achter gekomen ben is dat wanneer je je telefoon hebt uit en weer ingeschakeld dat de vingerafdruk bevestiging direct is uitgeschakeld in de ING app. Hebben jullie dat ook?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Bedankt weer voor de reacties,
Het cachegeheugen van mijn smartphone leeg ik elke dag.
Heb ook precies de versie van de ING app die CB beschreef, 3.37.0.1
Ook de link bekeken zoals beschreven, maar nog niet wijzer geworden.
Weet nu wel 100 % zeker dat als ik mijn telefoon uit en weer inschakel de vingerafdruk in de ING app niet meer werkt.
Zal toch wel ergens een instelling zijn die ik op mijn telefoon nog niet heb gevonden.
Groet, Ben.
Het cachegeheugen van mijn smartphone leeg ik elke dag.
Heb ook precies de versie van de ING app die CB beschreef, 3.37.0.1
Ook de link bekeken zoals beschreven, maar nog niet wijzer geworden.
Weet nu wel 100 % zeker dat als ik mijn telefoon uit en weer inschakel de vingerafdruk in de ING app niet meer werkt.
Zal toch wel ergens een instelling zijn die ik op mijn telefoon nog niet heb gevonden.
Groet, Ben.
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Heb je een agressieve task killer app geïnstalleerd op je toestel toevallig? Die zijn ook berucht als het om dit soort vage klachten gaat, en ook nog eens overbodig als je een moderne android versie gebruikt, wat "7" zeker is. Ook lees ik dat de vingerafdrukscanner niet werkt bij sommige mensen als het toestel aan de lader ligt.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2010 20:27
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Zou niet eens weten wat een agressieve taskkiller app is, voor zover ik weet heb ik geen bijzondere apps of App Manager III zou er een moeten zijn, deze staat geïnstalleerd. En de telefoon lag niet aan de lader... Ben.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
- Contacteer:
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
Hi snorrewiets,
Vervelend dat de vingerafdrukfunctie niet goed werkt!
We raden sowieso altijd aan om de laatste versie van je besturingssysteem en de app te hebben.
Mocht de vingerafdruk ineens niet meer weer werken kun je proberen om hem opnieuw in te stellen in de app.
@Sjohie: wat je zegt kan inderdaad kloppen.
Vriendelijke groet,
Roos
Webcare ING
Vervelend dat de vingerafdrukfunctie niet goed werkt!
We raden sowieso altijd aan om de laatste versie van je besturingssysteem en de app te hebben.
Mocht de vingerafdruk ineens niet meer weer werken kun je proberen om hem opnieuw in te stellen in de app.
@Sjohie: wat je zegt kan inderdaad kloppen.
Vriendelijke groet,
Roos
Webcare ING
Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed
snorrewiets schreef: ↑23 jan 2019 12:27Zou niet eens weten wat een agressieve taskkiller app is, voor zover ik weet heb ik geen bijzondere apps of App Manager III zou er een moeten zijn, deze staat geïnstalleerd. En de telefoon lag niet aan de lader... Ben.
Dat snap ik dan niet. Als je een app gaat gebruiken, kijk je toch wat de functie van die app is? App Manager is inderdaad een taskkiller, die maar eens uitschakelen.
AppMgr (also known as App 2 SD) is a totally new design app that provides the following components:
★ Move apps: moves apps to either internal or external storage for getting more available app storage
★ Hide apps: hides system (built-in) apps from the app drawer
★ Freeze apps: freeze apps so they won't use any CPU or memory resources
★ App manager: manages apps for batch uninstalling, moving apps or sharing apps with friends