Pagina 1 van 1

DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 10:29
door Paneelplusser
Ik wordt er moedeloos van, pakketten die bezorgd zijn maar niet bij mij.
Of handtekening vereist? Tuurlijk niet gewoon ergens in de brievenbus.
Het gebeurt bijna elke keer weer, en als ik naar DHL ga om te vragen hoe dit komt krijg ik als antwoord, ga naar de webwinkel waar je hebt besteld.
Nou dat doe ik dus elke keer, maar als dat 3 maal bij dezelfde webwinkel gebeurt voel ik me behoorlijk lullig.
Gisteren zat ik weer op een pakket te wachten, deze zou om 16:35 bezorgd zijn.
Nou niet bij mij, en nu staat er op de Track&Trace dat het pakket na bezorging aangekomen is op het depot in mijn regio.
(Zie screenshot in de bijlage.)

Waarom gaat dit elke keer mis, en kan ik er iets aan doen om het te voorkomen?


(Ik woon wat afgelegen, maar dat is voor andere bezorgdiensten nooit een probleem, die weten mij altijd te vinden.)

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 11:36
door sjohie
Bestellen bij een webwinkel die niet verzend met DHL lijkt me de snelste oplossing. Wij kiezen bijvoorbeld altijd voor een webwinkel die verzend met PostNL, omdat wij een fijne bezorger voor onze wijk hebben. Dan betalen we maar een paar euro meer, die service is ons wel wat waard.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 11:43
door NeoDutchio
U bent geen partij voor DHL, klagen heeft daar dus geen zin. U het een overeenkomst met een verkoper en die regelt het transport.
Dagelijks worden miljoenen pakjes verwerkt en ja, daar gaat wel eens iets fout. Een zending komt op een verkeerde band terecht of in een verkeerde bus. Of loopt de dag zo uit dat er simpelweg geen tijd meer is om te bezorgen. Elk pakje dat ‘s avonds overblijft moet opnieuw verwerkt worden op het depot. Om dat te kunnen doen moet de status veranderd worden. Dat verklaard waarom er soms staat afgeleverd, niet thuis of geweigerd. Dit hoort bij het operationele proces en daar kunt u niets aan veranderen.

Maar feit blijft dat de verkoper aangesproken moet worden op fouten van de bezorger. En als u bij due winkel niet verder komt moet u gewoon stoppen me daar bestellen. Of, als het aflever moment zo belangrijk is, de aankoop in een winkel doen. Online bestellen is leuk, maar dat moet je alleen doen als het niet uitmaakt wanneer het geleverd wordt. Ook al is de foutmarge bij bezorgers onder de 1%, dan nog gaat het bij duizenden gevallen mis. Online bestellen moet je zien als gemak.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 11:48
door marnix
@neo, u blijft roepen hier dat er ook erg veel goed gaat met het bezorgen van pakjes,
feit blijft dat DHL er een ongelooflijke zooi van maakt.
ohja, DPD is nog net wat slechter.
Mooi verhaal wel, ik berichtte bolcom over het weigeren van DPD hier in de straat te leveren,
en Bol antwoordde me dat het wellicht met tijdgebrek te maken had.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 12:07
door Lady1234
Nou die ongelofelijke zooi valt reuze mee. Ik woon heel afgelegen, maar elke bezorgdienst komt hier stipt volgens de track and trace bezorgen. Petje af.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 12:13
door Beertje1975
Heb je al geprobeerd bij de tracktrace een wijziging doorgegeven. Als je van DHL een mail ontvangt met de tracktrace, kun je kiezen voor levering aan huis in de gewenste dag en tijd of kiezen voor je gewenste depot. Indien het bij een melding krijg van DHL afgeleverd bij DHLpunt, maak ik meteen online een afspraak voor thuisbezorging mijn gewenste datum en tijd. Bij dit laatste zijn voor mij geen extra kosten aan verbonden. Misschien is dit voor je een optie.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 14:04
door NeoDutchio
marnix schreef:
24 jan 2019 11:48
@neo, u blijft roepen hier dat er ook erg veel goed gaat met het bezorgen van pakjes,
feit blijft dat DHL er een ongelooflijke zooi van maakt.
ohja, DPD is nog net wat slechter.
Mooi verhaal wel, ik berichtte bolcom over het weigeren van DPD hier in de straat te leveren,
en Bol antwoordde me dat het wellicht met tijdgebrek te maken had.
Komt u dan eens met cijfers. Wat is die ongelooflijke zooi dan? Hoeveel pakjes worden er per dag verwerkt en wel percentage gaat er mis? U hebt schijnbaar hele andere cijfers. Of is het een onderbuikgevoel omdat we hier alleen klachten lezen?

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 14:51
door webshopeigenaar14
Wij versturen tienduizenden pakketten per jaar, en heel soms gaat er wel eens iets mis. Vaak komt de klant dan ook met het verhaal om nooit meer met postnl, dpd, dhl of welke dienst dan ook te versturen omdat het altijd mis gaat.

Klanten staan op hun achterste poten als een bezorgdienst 30 minuten later is dan geplanned, of niet bezorgt omdat heel nederland onder de sneeuw ligt en er 2200km file staat. HOEZO NIET BEZORGEN? Omstandigheden? Die gelden niet voor mij als klant. Begrip, daar betaal ik niet voor. De wereld draait om mij. Ik ben het middelpunt en alles dat niet gaat zoals ik het mij bedacht heb vanachter mijn laptop in bed kan op een slechte recensie rekenen.

Zo, mijn frustratie over onbegripvolle klanten na de sneeuwval van dinsdag is er ook weer uit.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 15:10
door marnix
Webshopeigenaar,
mensen kiezen voor een internet-bestelling om hun eigen redenen.
Ik klaag echt niet hoor als iets later komt dan verwacht.
Ik klaag wel als ik zie dat de geachte chauffeur een straat verder wel bezorgt maar onze straat overslaat.
Zeker als blijkt dat ie dat bij iedereen in onze straat doet.
Verder vind ik het erg vervelend als je dat pakje dan aan de andere kant van het dorp moet gaan ophalen,
Op de track/trace staat dan dat geadresseerde niet thuis was.
raar toch?
Verder heeft iedereen begrip voor winterse toestanden hoor.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 15:56
door Paneelplusser
@sjohie, daar zit ik dus ook aan te denken, helaas wil ik nog wel eens iets bij die webshop bestellen, maar bezorgen ze enkel met DHL.
@NeoDutchio, Ik snap dat het niet vaak gebeurt en ik bij de verkoper moet zijn. Maar bij mij gaat het elke keer weer mis.
Er gaat dus duidelijk iets mis bij DHL. Het aflever moment maakt voor mij niets uit, maar bezorgen op een verkeerd adres, handtekening vervalsen, of dat het pakketje spoorloos verdwijnt maakt mij wel wat uit.

@Beertje1975, Het tijdstip dat DHL bij mij wil langskomen past mij prima, alleen dan moeten ze wel komen of berichten dat ze de volgende dag komen, en niet zeggen dat het pakket is afgeleverd met de volgende dag dat die op het depot is.
@webshopeigenaar14, Ik snap dat er soms geen begrip is, maar dat is bij mij niet het geval, ik zit te wachten en kijk op de site of er veranderingen zijn in het tijdstip, en zie dat mijn pakket is afgeleverd. Kijk ik de volgende dag is het pakket op het depot.
Dat klopt dan toch niet?

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 16:57
door webshopeigenaar14
De frustratie en ergernis is volledig begrijpbaar, maar zoals op dit forum al vaker aangekaart is:

Het ligt niet aan de bezorgservice, maar aan de bezorger. 1 slechte bezorger kan een hele wijk tot wanhoop brengen. In de volksmond slaat dat door tot 'het hele bedrijf is een een puinhoop.'

Net zoals er nu een aantal Renault zijn die problemen hebben ivm de kou. Voor die eigenaren is Renault een slecht merk en daarmee alle auto's die zij maken rotzooi.

Klant A zegt tegen ons dat we nooit meer met DHL moeten werken omdat hij daar een slechte ervaring mee heeft.
Klant B zegt tegen ons dat we nooit meer met DPD moeten werken omdat hij daar een slechte ervaring mee heeft.
Klant C zegt tegen ons dat we nooit meer met PostNL moeten werken omdat hij daar een slechte ervaring mee heeft.
Klant D zegt tegen ons dat we nooit meer met UPS moeten werken omdat hij daar een slechte ervaring mee heeft.
etc.

Allemaal nog begrijpelijk. Het onbegrip is voornamelijk voor klanten die om 16.31 scheldend aan de telefoon hangen omdat de bezorger gemeld had tussen 14.30 en 16.30 er te zijn. En deze klanten hebben er GEEN boodschap aan dat er 2200km file staat. En beginnen het gesprek met de melding dat ze een zeer slechte recensie gaan schrijven. Je zou schrikken als je wist hoeveel mensen zo denken.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 18:47
door Paneelplusser
Ik ben blij dat ik niet zo denk, ik vraag me eerder af of ik iets kan doen waardoor DHL een betere service bij mij kan leveren, omdat ik vaak pakketten kwijt raak.
Wel vraag ik mij af waardoor het verkeerd loopt, omdat het met alle andere pakketdiensten wel goed gaat.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 19:40
door renewouters
marnix schreef:
24 jan 2019 11:48
@neo, u blijft roepen hier dat er ook erg veel goed gaat met het bezorgen van pakjes,
feit blijft dat DHL er een ongelooflijke zooi van maakt.
ohja, DPD is nog net wat slechter.
Mooi verhaal wel, ik berichtte bolcom over het weigeren van DPD hier in de straat te leveren,
en Bol antwoordde me dat het wellicht met tijdgebrek te maken had.

En postnl is nog vervelender. Volgens de diverse fora. En toch gaan we met z'n allen steeds meer online bestellen. Zal het misschien dan allemaal toch wel meevallen? Of zijn we allemaal zo dom dat we tegen beter weten in dingen bestellen die niet aan komen???

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 19:45
door Bob Schurkjens
Bij DHL kun je als verzender de optie "NBB" kiezen, oftewel "Niet Bij Buren". Kost voor particuliere verzenders €0,50 extra. Heb zo net een doos met DHL verzonden.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 21:16
door Lady1234
Ik vind de houding van @webshopeigenaar juist een aanbeveling om daar te bestellen. Hij heeft groot gelijk.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 21:23
door Moneyman
Eens, Lady. Ik zou er ook direct bestellen.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 21:26
door NeoDutchio
Hypo63 schreef:
24 jan 2019 20:51
webshopeigenaar14 schreef:
24 jan 2019 14:51
Wij versturen tienduizenden pakketten per jaar, en heel soms gaat er wel eens iets mis. Vaak komt de klant dan ook met het verhaal om nooit meer met postnl, dpd, dhl of welke dienst dan ook te versturen omdat het altijd mis gaat.

Klanten staan op hun achterste poten als een bezorgdienst 30 minuten later is dan geplanned, of niet bezorgt omdat heel nederland onder de sneeuw ligt en er 2200km file staat. HOEZO NIET BEZORGEN? Omstandigheden? Die gelden niet voor mij als klant. Begrip, daar betaal ik niet voor. De wereld draait om mij. Ik ben het middelpunt en alles dat niet gaat zoals ik het mij bedacht heb vanachter mijn laptop in bed kan op een slechte recensie rekenen.

Zo, mijn frustratie over onbegripvolle klanten na de sneeuwval van dinsdag is er ook weer uit.
Hebt u werkelijk een webshop of noemt u zich maar zo. Als u werkelijk een webshop hebt geef dan ook maar aan welke webshop dat is. Dan weten potentiële klanten waar ze niet moeten bestellen om u klanten blijkbaar alleen als ballast ziet.
Ook hier een zakelijke gebruiker van DHL. Elke dag 2 tot 3 trailers. 98% wordt de volgende dag uitgeleverd. Ja, er gaat wel eens wat mis, maar procentueel zeer weinig. Gelukkig leveren wij B2B, daar wordt niet geklaagd over hoe laat het geleverd moet worden.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 22:50
door NeoDutchio
fonsflons schreef:
24 jan 2019 21:30
Hahaha, ik denk dat er een prima soap te maken is van de belevenissen op de klantenservice bij Coolblue of Bol.
Ik zou zeggen: mail naar John de Mol. Nieuw programma 'De Klantenservice'. Ik denk dat je je rot schrikt van hoe mensen reageren.

Re: DHL pakket na bezorging op depot?

Geplaatst: 24 jan 2019 23:07
door Erthanax
Bedenk daarbij ook dat de medewerkers van de klantenservice vragen krijgen over tientallen, soms honderden producten die ze nooit gebruikt of gezien hebben. Het enige wat ze van al die producten weten is wat ze op hun scherm zien, ofwel wat er in Het Systeem staat. En dan in veel gevallen toch nog een nuttig antwoord kunnen geven.
Nadat ik een ochtend te gast ben geweest op zo'n afdeling, heb ik veel begrip en waardering gekregen voor de mensen die dit werk doen.