Autorijschool iQ Drive reageert niet
Geplaatst: 28 jan 2019 22:14
Geachte lezer,
Op 19 december 2016, besluiten wij, mijn dochter en ik dat zij rijles gaat nemen bij de firma IQ Drive.
Mijn dochter zoekt het pakket uit en betaald
CBR Eigen Verklaring € 25,00
CBR Praktijk Examen € 235,00
Inschrijvingsgeld € 17,50
IQ Rijopleiding B €1.322,50
Totaal €1.600,00
Zij start met haar rijlessen in Amsterdam. Na de eerste paar lessen is er een wisselingen van rij-instructeur, zij ervaart dit als niet prettig verteld dat thuis aan ons en durft daar zelf niet zoveel over te zeggen tegen de 'nieuwe' instructeur. De nieuwe instructeur is slecht bereikbaar en maakt dat het lastig is afspraken te maken. Vanaf dit moment, zijn wij later achter gekomen, weten wij niet precies hoeveel lessen mijn dochter nu gehad heeft. Het feit dat er zoveel wisselingen zijn, de instructeur nieuw of niet slecht afspraken maken, maakt dat mijn dochter geen afspraak meer maakt voor auto rijles.
In juni 2017 verhuisd mijn dochter naar Den Bosch. In september ziet zij op de site staan dat IQ Drive ook in Den Bosch rijlessen geeft.
Wederom is er ook in Den Bosch een enorme wisseling van rij-instructeurs wat maakt dat ik mijn dochter op een moment de vraag gesteld heb, hoeveel lessen heb je nu gehad en hoeveel heb je er nog? Het spoor was al zoek blijkbaar toen zij van Amsterdam naar Den Bosch verhuisde. Zelf heeft mijn dochter geen kaart waarop staat hoeveel lessen zij gehad heeft. De rij-instructeur kan zij (wederom) niet bereiken en hoort later via een sms dat hij niet meer voor IQ werkt. Na vele pogingen van haar kant is het haar niet gelukt om bij de rij-instructeur dan wel IQ-Drive bedrijf zelf door te dringen. De vraag die zij stelde is kunt u mij laten weten hoeveel lessen ik nog heb. Dit heeft lang geduurd dat mijn dochter haar hoofd liet hangen, de energie was op én überhaupt de zin in auto rijles laat staan het leren van theorie.
Nadat ik zelf een aantal keer gebeld heb met een IQ medewerkster en werkelijk keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd ben, ik zou worden terug gebeld, wij gaan het voor u en uw dochter uitzoeken, dat moet ik gaan bespreken met de manager nee die is er nu niet etc. etc. etc. En wederom een verhaal dat ik nu écht zou worden terug gebeld.
in september 2018 heb ik ene mevrouw Veyza gesproken. zij liet mij weten dat het enige wat zij kon doen was een nieuwe rij-instructeur aan mijn dochter toewijzen, gelijk haar examen in te plannen, haar examen te reserveren, mijn dochter moet dan ' even' zelf eerst een gezondheidsverklaring €31,50 en het examen aanvragen (? dat zou zij dacht ik toch doen, zei zij?) en als dat allemaal geregeld was dan kreeg mijn dochter natuurlijk die €31,50 weer terug (? hoe dat nu zit kon deze mevrouw mij niet uitleggen). Vervolgens laat Veyza weten dat zij de leskaart bij de laatste (?) rij-instructeur gaat opvragen - zij zegt nog ' vreemd dat dat niet eerder is gebeurd' en laat zij mij weten, ik bel u daarover terug.
Het feit dat ik vertel dat mijn dochter al zo vaak geprobeerd heeft e.e.a. te regelen, de zin om auto rijles te nemen eigenlijk heeft opgegeven, daar is deze mevrouw niet gevoelig voor.
Wanneer ik de vraag stel of het mogelijk is het overige lessen geld retour te krijgen zegt Veyza dat zij eerst de kaart moet hebben om te weten te komen hoeveel lessen er zijn geweest. Later in het gesprek zegt zij geld terug mevrouw...nee dat kan en doet IQ Drive alleen binnen 14 dagen.
Omdat ik niets meer van iemand van IQ Drive hoor neem ik in oktober 2018 opnieuw telefonisch contact op. Nu krijg ik ene Judy aan de telefoon. Zij zegt dat zij in het systeem ziet staan dat de regiomanager Natasja gebeld is. Die zou de leskaart van mijn dochter opsturen. Judy geeft aan dat zij even gaat zoeken, zij komt terug aan de telefoon en laat weten dat zij geen kaart gevonden heeft. Zij zegt ' als u nog even aan de lijn blijft zal ik de regio manager even bellen' na geduldig wachten van mijn kant komt Judy terug aan de telefoon met het verhaal dat zij helaas de voicemail van haar collega krijgt.
Judy zegt mij toe de regio manager én mij in de c.c. een mail te sturen met daarin alle informatie, de kaart op vraagt en mij laat weten wat het aantal lessen is wat nog over is.
Ik besluit op de site van IQ een klacht in te dienen inde hoop dat daar iets mee gedaan wordt.
Het lijkt te lukken, twee dagen na mijn klacht staat er een bericht in de tel met de vraag of ik terug wil bellen.
Natuurlijk wil ik dat doen alleen naar wie?
In november 2018 heb ik wederom een klacht ingediend via de site van IQ-Drive waarin ik aangeef het hoger op te gaan zoeken.
Tot op heden januari 2019, we zijn een goede 2 jaar verder, heb ik geen enkele reactie ontvangen en is er RADIO STILTE.
Bovenstaand is waarom ik een account heb aangemaakt bij jullie in de hoop dat u/jullie hier iets aan kan/kunnen doen!
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
S. van Loen
Op 19 december 2016, besluiten wij, mijn dochter en ik dat zij rijles gaat nemen bij de firma IQ Drive.
Mijn dochter zoekt het pakket uit en betaald
CBR Eigen Verklaring € 25,00
CBR Praktijk Examen € 235,00
Inschrijvingsgeld € 17,50
IQ Rijopleiding B €1.322,50
Totaal €1.600,00
Zij start met haar rijlessen in Amsterdam. Na de eerste paar lessen is er een wisselingen van rij-instructeur, zij ervaart dit als niet prettig verteld dat thuis aan ons en durft daar zelf niet zoveel over te zeggen tegen de 'nieuwe' instructeur. De nieuwe instructeur is slecht bereikbaar en maakt dat het lastig is afspraken te maken. Vanaf dit moment, zijn wij later achter gekomen, weten wij niet precies hoeveel lessen mijn dochter nu gehad heeft. Het feit dat er zoveel wisselingen zijn, de instructeur nieuw of niet slecht afspraken maken, maakt dat mijn dochter geen afspraak meer maakt voor auto rijles.
In juni 2017 verhuisd mijn dochter naar Den Bosch. In september ziet zij op de site staan dat IQ Drive ook in Den Bosch rijlessen geeft.
Wederom is er ook in Den Bosch een enorme wisseling van rij-instructeurs wat maakt dat ik mijn dochter op een moment de vraag gesteld heb, hoeveel lessen heb je nu gehad en hoeveel heb je er nog? Het spoor was al zoek blijkbaar toen zij van Amsterdam naar Den Bosch verhuisde. Zelf heeft mijn dochter geen kaart waarop staat hoeveel lessen zij gehad heeft. De rij-instructeur kan zij (wederom) niet bereiken en hoort later via een sms dat hij niet meer voor IQ werkt. Na vele pogingen van haar kant is het haar niet gelukt om bij de rij-instructeur dan wel IQ-Drive bedrijf zelf door te dringen. De vraag die zij stelde is kunt u mij laten weten hoeveel lessen ik nog heb. Dit heeft lang geduurd dat mijn dochter haar hoofd liet hangen, de energie was op én überhaupt de zin in auto rijles laat staan het leren van theorie.
Nadat ik zelf een aantal keer gebeld heb met een IQ medewerkster en werkelijk keer op keer van het kastje naar de muur gestuurd ben, ik zou worden terug gebeld, wij gaan het voor u en uw dochter uitzoeken, dat moet ik gaan bespreken met de manager nee die is er nu niet etc. etc. etc. En wederom een verhaal dat ik nu écht zou worden terug gebeld.
in september 2018 heb ik ene mevrouw Veyza gesproken. zij liet mij weten dat het enige wat zij kon doen was een nieuwe rij-instructeur aan mijn dochter toewijzen, gelijk haar examen in te plannen, haar examen te reserveren, mijn dochter moet dan ' even' zelf eerst een gezondheidsverklaring €31,50 en het examen aanvragen (? dat zou zij dacht ik toch doen, zei zij?) en als dat allemaal geregeld was dan kreeg mijn dochter natuurlijk die €31,50 weer terug (? hoe dat nu zit kon deze mevrouw mij niet uitleggen). Vervolgens laat Veyza weten dat zij de leskaart bij de laatste (?) rij-instructeur gaat opvragen - zij zegt nog ' vreemd dat dat niet eerder is gebeurd' en laat zij mij weten, ik bel u daarover terug.
Het feit dat ik vertel dat mijn dochter al zo vaak geprobeerd heeft e.e.a. te regelen, de zin om auto rijles te nemen eigenlijk heeft opgegeven, daar is deze mevrouw niet gevoelig voor.
Wanneer ik de vraag stel of het mogelijk is het overige lessen geld retour te krijgen zegt Veyza dat zij eerst de kaart moet hebben om te weten te komen hoeveel lessen er zijn geweest. Later in het gesprek zegt zij geld terug mevrouw...nee dat kan en doet IQ Drive alleen binnen 14 dagen.
Omdat ik niets meer van iemand van IQ Drive hoor neem ik in oktober 2018 opnieuw telefonisch contact op. Nu krijg ik ene Judy aan de telefoon. Zij zegt dat zij in het systeem ziet staan dat de regiomanager Natasja gebeld is. Die zou de leskaart van mijn dochter opsturen. Judy geeft aan dat zij even gaat zoeken, zij komt terug aan de telefoon en laat weten dat zij geen kaart gevonden heeft. Zij zegt ' als u nog even aan de lijn blijft zal ik de regio manager even bellen' na geduldig wachten van mijn kant komt Judy terug aan de telefoon met het verhaal dat zij helaas de voicemail van haar collega krijgt.
Judy zegt mij toe de regio manager én mij in de c.c. een mail te sturen met daarin alle informatie, de kaart op vraagt en mij laat weten wat het aantal lessen is wat nog over is.
Ik besluit op de site van IQ een klacht in te dienen inde hoop dat daar iets mee gedaan wordt.
Het lijkt te lukken, twee dagen na mijn klacht staat er een bericht in de tel met de vraag of ik terug wil bellen.
Natuurlijk wil ik dat doen alleen naar wie?
In november 2018 heb ik wederom een klacht ingediend via de site van IQ-Drive waarin ik aangeef het hoger op te gaan zoeken.
Tot op heden januari 2019, we zijn een goede 2 jaar verder, heb ik geen enkele reactie ontvangen en is er RADIO STILTE.
Bovenstaand is waarom ik een account heb aangemaakt bij jullie in de hoop dat u/jullie hier iets aan kan/kunnen doen!
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
S. van Loen