Handvat espressomachine knalt er met grote druk af
Geplaatst: 29 jan 2019 16:37
Inmiddels ben ik al vanaf oktober 2018 bezig een espressomachine gerepareerd te krijgen (nog liever had ik mijn geld terug).
Oktober zet ik de twee maand oude espressomachine achterop mijn fiets en ga naar de Aldi. Apparaat werkt niet naar behoren, is zelfs gevaarlijk. Het handvat waar de cuphouder voor versgemalen koffie in zit knalt er met grote druk af. Resultaat, rondvliegend kokendheet water en koffie door de hele keuken. Nadat dit drie keer was gebeurd dus met de machine naar de Aldi. Aldi kon niets voor me doen, ik moest bellen met Teknihall 'telefoonnummer zal wel ergens op de doos staan, Teknihall repareert aan huis.' Ik doos weer op de fiets en bellen. Dat was dus al verkeerde informatie, Teknihall Nederland lachte me uit, 'Wij repareren nooit wat aan huis, hoe ze daar bij komen, u bent de eerste niet met dit verhaal.' Ik moest hem dus naar België sturen. Eenmaal verstuurd is er niet tot nauwelijks contact met Teknihall te krijgen, het enige dat ze doen is zeggen dat de machine is aangekomen en dat hij retour is gestuurd. Als je ze vragen mailt, omdat je minimaal 2 weken niet meer van ze verneemt) krijg je een antwoord waar je niets mee kunt of je krijgt na 3 weken antwoord of gewoon helemaal niet.
Inmiddels heb ik het apparaat 3 weken geleden voor de tweede keer naar Teknihall gestuurd want ze hadden dus niets nagekeken of gerepareerd, er was volgens hen niets aan de hand. Nog niet thuis of het handvat met kokend water en koffie vloog weer door de keuken. De machine krijgt het hete water niet door de cup geperst (maakt niet uit wat voor een koffie maling ik gebruik) waardoor het handvat door de enorme druk van het hete water dat hij niet kwijt kan uit de machine vliegt. Levensgevaarlijk. Maar ze doen er niets op uit. Ik heb de afgelopen weken meerdere mails gestuurd en kreeg geen antwoord, vanmorgen kreeg ik wel een mail dat de machine weer retour is gestuurd. Ze hadden mij een mail gestuurd met een filmpje waar ik volgens hen niet op had gereageerd. Alles nagekeken, geen mail met filmpje ontvangen, ook niet in spam. Überhaupt op die datum geen mail ontvangen. Als ik dat zeg reageren ze ook niet meer en sturen ze hem dus gewoon terug.
Ik heb al veel meegemaakt met bedrijven maar zo onbeschoft heb ik ze niet eerder meegemaakt. Geld kreeg ik niet terug, dan had ik het apparaat binnen 2 maanden naar Aldi terug moeten brengen en daar zat ik een paar dagen buiten. En nu blijf ik dus een apparaat opsturen naar België die ze dus onverrichte zaken weer naar mij retour doen. Ik ben boos... Ik wil gewoon mijn geld terug, ik zit niet op brandwonden te wachten en ook niet op een keuken die ik steeds kan schoonmaken omdat de koffie werkelijk overal zit.
Wat kan ik nu nog doen?
Oktober zet ik de twee maand oude espressomachine achterop mijn fiets en ga naar de Aldi. Apparaat werkt niet naar behoren, is zelfs gevaarlijk. Het handvat waar de cuphouder voor versgemalen koffie in zit knalt er met grote druk af. Resultaat, rondvliegend kokendheet water en koffie door de hele keuken. Nadat dit drie keer was gebeurd dus met de machine naar de Aldi. Aldi kon niets voor me doen, ik moest bellen met Teknihall 'telefoonnummer zal wel ergens op de doos staan, Teknihall repareert aan huis.' Ik doos weer op de fiets en bellen. Dat was dus al verkeerde informatie, Teknihall Nederland lachte me uit, 'Wij repareren nooit wat aan huis, hoe ze daar bij komen, u bent de eerste niet met dit verhaal.' Ik moest hem dus naar België sturen. Eenmaal verstuurd is er niet tot nauwelijks contact met Teknihall te krijgen, het enige dat ze doen is zeggen dat de machine is aangekomen en dat hij retour is gestuurd. Als je ze vragen mailt, omdat je minimaal 2 weken niet meer van ze verneemt) krijg je een antwoord waar je niets mee kunt of je krijgt na 3 weken antwoord of gewoon helemaal niet.
Inmiddels heb ik het apparaat 3 weken geleden voor de tweede keer naar Teknihall gestuurd want ze hadden dus niets nagekeken of gerepareerd, er was volgens hen niets aan de hand. Nog niet thuis of het handvat met kokend water en koffie vloog weer door de keuken. De machine krijgt het hete water niet door de cup geperst (maakt niet uit wat voor een koffie maling ik gebruik) waardoor het handvat door de enorme druk van het hete water dat hij niet kwijt kan uit de machine vliegt. Levensgevaarlijk. Maar ze doen er niets op uit. Ik heb de afgelopen weken meerdere mails gestuurd en kreeg geen antwoord, vanmorgen kreeg ik wel een mail dat de machine weer retour is gestuurd. Ze hadden mij een mail gestuurd met een filmpje waar ik volgens hen niet op had gereageerd. Alles nagekeken, geen mail met filmpje ontvangen, ook niet in spam. Überhaupt op die datum geen mail ontvangen. Als ik dat zeg reageren ze ook niet meer en sturen ze hem dus gewoon terug.
Ik heb al veel meegemaakt met bedrijven maar zo onbeschoft heb ik ze niet eerder meegemaakt. Geld kreeg ik niet terug, dan had ik het apparaat binnen 2 maanden naar Aldi terug moeten brengen en daar zat ik een paar dagen buiten. En nu blijf ik dus een apparaat opsturen naar België die ze dus onverrichte zaken weer naar mij retour doen. Ik ben boos... Ik wil gewoon mijn geld terug, ik zit niet op brandwonden te wachten en ook niet op een keuken die ik steeds kan schoonmaken omdat de koffie werkelijk overal zit.
Wat kan ik nu nog doen?