Geen internetsignaal in monumentaal gebouw
Geplaatst: 30 jan 2019 16:04
Wij zijn een VVE van een monumentaal gebouw met 5 appartementen.
In september 2018 is er door Volker Wessels glasvezelkabel aangelegd in het buiten gebied. Tot op heden is er nog geen signaal verbinding mogelijk in de appartementen. We zijn inmiddels een beetje radeloos hoe dit probleem opgelost te krijgen en vooral door wie? Zie onderstaande mailwisseling van heden ochtend over het bezoek. Wij hebben er geen verstand van wat nu juist is maar voor al wie zou dit moeten oplossen? Wat is een ISRA kastje bijvoorbeeld?? Advies en oplossing zijn erg welkom.
Mailwisseling heden ochtend: vandaag (30-01) is VolkerWessels hier geweest om te inventariseren hoeveel werk het zou zijn om de glasvezel aansluitingen (5 stuks) van de meterkast bij de ingang van het appartementencomplex te verleggen naar de appartementen (5). Dit was namelijk eerder vastgesteld door CurrentConnect. Tot mijn verbazing geeft VolkerWessels aan dat de glasvezel kastjes goed hangen en dat er alleen maar een connectie gemaakt hoeft te worden van de glasvezel kastjes naar een zogenaamde ISRA kast. Volkerwessels heeft verder niets gedaan. Dit is nu het derde verhaal dat ik te horen heb gekregen en ik wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. En inmiddels hebben wij in 5 appartementen NOG STEEDS GEEN SIGNAAL!!!!!
Dit hele verhaal is telefonisch uitgelegd aan Huib op 30-01 om 10.30 uur. Of Fiber, VolWessels, Current Connect dan wel een netwerkbeheerder het probleem komt oplossen, maakt mij niet uit. Maar ik ben het wel beu hier elke dag een vrije dag voor te nemen. Ik mag toch wel hopen dat de volgende die hier komt kijken ook het probleem komt oplossen.
Volgens VolkerWessels moet er bekabeling komen van het glasvezelpunt naar het ISRA kastje. Maar ik ben geen specialist en ik heb geen idee of dat klopt. Zoals gezegd is dit het derde verhaal. We worden werkelijk van het kastje naar de muur gestuurd.
Kortom het duurt nu al maanden en we willen graag een goede oplossing hier. Zodat we wel verbinding kunnen maken met een provider. Hoop dat de redactie van Radar ons kan helpen hiermee.
Hoop op een spoedige reactie van u.
Met vriendelijke groet,
K. Huijsman
In september 2018 is er door Volker Wessels glasvezelkabel aangelegd in het buiten gebied. Tot op heden is er nog geen signaal verbinding mogelijk in de appartementen. We zijn inmiddels een beetje radeloos hoe dit probleem opgelost te krijgen en vooral door wie? Zie onderstaande mailwisseling van heden ochtend over het bezoek. Wij hebben er geen verstand van wat nu juist is maar voor al wie zou dit moeten oplossen? Wat is een ISRA kastje bijvoorbeeld?? Advies en oplossing zijn erg welkom.
Mailwisseling heden ochtend: vandaag (30-01) is VolkerWessels hier geweest om te inventariseren hoeveel werk het zou zijn om de glasvezel aansluitingen (5 stuks) van de meterkast bij de ingang van het appartementencomplex te verleggen naar de appartementen (5). Dit was namelijk eerder vastgesteld door CurrentConnect. Tot mijn verbazing geeft VolkerWessels aan dat de glasvezel kastjes goed hangen en dat er alleen maar een connectie gemaakt hoeft te worden van de glasvezel kastjes naar een zogenaamde ISRA kast. Volkerwessels heeft verder niets gedaan. Dit is nu het derde verhaal dat ik te horen heb gekregen en ik wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. En inmiddels hebben wij in 5 appartementen NOG STEEDS GEEN SIGNAAL!!!!!
Dit hele verhaal is telefonisch uitgelegd aan Huib op 30-01 om 10.30 uur. Of Fiber, VolWessels, Current Connect dan wel een netwerkbeheerder het probleem komt oplossen, maakt mij niet uit. Maar ik ben het wel beu hier elke dag een vrije dag voor te nemen. Ik mag toch wel hopen dat de volgende die hier komt kijken ook het probleem komt oplossen.
Volgens VolkerWessels moet er bekabeling komen van het glasvezelpunt naar het ISRA kastje. Maar ik ben geen specialist en ik heb geen idee of dat klopt. Zoals gezegd is dit het derde verhaal. We worden werkelijk van het kastje naar de muur gestuurd.
Kortom het duurt nu al maanden en we willen graag een goede oplossing hier. Zodat we wel verbinding kunnen maken met een provider. Hoop dat de redactie van Radar ons kan helpen hiermee.
Hoop op een spoedige reactie van u.
Met vriendelijke groet,
K. Huijsman