Samsung komt 'cashback' beloftes niet na (Galaxy S9)
Geplaatst: 05 feb 2019 13:25
Goedemiddag,
Sinds eind november 2018 heeft Samsung een aantal promoties lopen waarbij er een bepaald deel van de aankoop prijs van diverse producten zou worden teruggestort op de bankrekening van de klant. De Galaxy S9, S9+ en diverse tablets maken onderdeel uit van deze promotie, die ook op TV en in diverse winkels luid en duidelijk wordt geadverteerd. Daartoe besloot ik eind november een Galaxy S9 te kopen, waarover ik een retourbedrag van €100 zou ontvangen. Om deel te nemen aan de cashback actie dient de klant via een online registratieformulier zowel de bon als diverse codes op de verpakking van het apparaat te fotograferen. Dit traject heb ik met succes doorlopen, en op 5 december ontving ik een bevestiging van mijn succesvolle deelname (zie i.v.m. upload limiet deze link met screenshot van de mail bevestiging https://i.imgur.com/L07pEKi.png). Daarbij werd de belofte die in de winkel gemaakt werd bij aankoop (ik heb het apparaat via KPN aangeschaft) van een uiterlijk termijn van 6 weken herhaald. Het is inmiddels 5 februari, en ik heb nog altijd geen geld ontvangen, noch is er gecommuniceerd van Samsung uit waar mijn geld blijft.
Ik heb tot dusver zelf meerdere keren contact opgenomen met samsung. De eerste keer was op 16 januari, toen ik de klantenservice belde. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat 'wegens het grote succes' de betaling 'vertraagd' was, en dat het UITERLIJK op 27 januari toch echt betaald zou gaan worden. Ik ging hiermee akkoord, maar gaf direct aan dat ik dit ook echt als uiterlijke datum zou accepteren. Dit werd beloofd. De tweede maal dat ik belde was op 28 januari. Ik kreeg wederom een vrouw aan de lijn van de afdeling promotie die mij vertelde dat 'wegens groot succes' de betaling vertraagd was. Een termijn waarbinnen ik mijn geld kon ontvangen werd mij dit keer niet gegeven. Daarop heb ik haar verteld dat ik niet akkoord ging met de situatie, dat Samsung in verzuim is en diens verplichtingen niet nakomt, en dat ik graag wilde spreken met iemand die mij meer duidelijkheid kon bieden, of dat ik graag contactgegevens zou ontvangen zodat ik verder kon worden geholpen. Mij werd hierop verteld dat er geen enkele mogelijkheid was iemand hierover te spreken, en dat ik het 'maar af moest wachten'. Daarop kwam het gesprek tot een einde, nog altijd geen stap verder dan op 5 december. Ook diverse forum posts op het Nederlandse forum van Samsung (dat overigens vol staat met gelijksoortige klachten) leverde niets op. Er werd hier op mijn posts op eenzelfde manier door Samsung gereageerd: zonder duidelijkheid, maar met de belofte dat het geld 'echt een keer komt'.
Ook KPN heb ik gecontacteerd. Uiteraard is deze partij niet verantwoordelijk voor de uitbetaling van de €100, aangezien dit volledig via Samsung verloopt, en ook hier kon mij dan geen duidelijkheid geboden worden m.b.t. mijn geld. Ik heb contact opgenomen met het Juridisch Loket om advies in te winnen hoe ik nu verder moet, waarbij het posten op deze site mij werd aangeraden. Juridische stappen kunnen ook ondernomen worden, maar de kosten om zo'n proces op gang te krijgen liggen al hoger dan de €100 die ik van Samsung te goed heb (precies waar het bedrijf op hoopt, gok ik zo). Dus bij deze mijn vraag: wat nu? Hoe kan ervoor gezorgd worden dat zo'n groot bedrijf zich ook aan de afspraken houden gaat?
PS: Ik heb mijn post in deze subcategorie geplaatst omdat ik geen categorie kon vinden waarbinnen mijn probleem beter past.
Sinds eind november 2018 heeft Samsung een aantal promoties lopen waarbij er een bepaald deel van de aankoop prijs van diverse producten zou worden teruggestort op de bankrekening van de klant. De Galaxy S9, S9+ en diverse tablets maken onderdeel uit van deze promotie, die ook op TV en in diverse winkels luid en duidelijk wordt geadverteerd. Daartoe besloot ik eind november een Galaxy S9 te kopen, waarover ik een retourbedrag van €100 zou ontvangen. Om deel te nemen aan de cashback actie dient de klant via een online registratieformulier zowel de bon als diverse codes op de verpakking van het apparaat te fotograferen. Dit traject heb ik met succes doorlopen, en op 5 december ontving ik een bevestiging van mijn succesvolle deelname (zie i.v.m. upload limiet deze link met screenshot van de mail bevestiging https://i.imgur.com/L07pEKi.png). Daarbij werd de belofte die in de winkel gemaakt werd bij aankoop (ik heb het apparaat via KPN aangeschaft) van een uiterlijk termijn van 6 weken herhaald. Het is inmiddels 5 februari, en ik heb nog altijd geen geld ontvangen, noch is er gecommuniceerd van Samsung uit waar mijn geld blijft.
Ik heb tot dusver zelf meerdere keren contact opgenomen met samsung. De eerste keer was op 16 januari, toen ik de klantenservice belde. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die mij vertelde dat 'wegens het grote succes' de betaling 'vertraagd' was, en dat het UITERLIJK op 27 januari toch echt betaald zou gaan worden. Ik ging hiermee akkoord, maar gaf direct aan dat ik dit ook echt als uiterlijke datum zou accepteren. Dit werd beloofd. De tweede maal dat ik belde was op 28 januari. Ik kreeg wederom een vrouw aan de lijn van de afdeling promotie die mij vertelde dat 'wegens groot succes' de betaling vertraagd was. Een termijn waarbinnen ik mijn geld kon ontvangen werd mij dit keer niet gegeven. Daarop heb ik haar verteld dat ik niet akkoord ging met de situatie, dat Samsung in verzuim is en diens verplichtingen niet nakomt, en dat ik graag wilde spreken met iemand die mij meer duidelijkheid kon bieden, of dat ik graag contactgegevens zou ontvangen zodat ik verder kon worden geholpen. Mij werd hierop verteld dat er geen enkele mogelijkheid was iemand hierover te spreken, en dat ik het 'maar af moest wachten'. Daarop kwam het gesprek tot een einde, nog altijd geen stap verder dan op 5 december. Ook diverse forum posts op het Nederlandse forum van Samsung (dat overigens vol staat met gelijksoortige klachten) leverde niets op. Er werd hier op mijn posts op eenzelfde manier door Samsung gereageerd: zonder duidelijkheid, maar met de belofte dat het geld 'echt een keer komt'.
Ook KPN heb ik gecontacteerd. Uiteraard is deze partij niet verantwoordelijk voor de uitbetaling van de €100, aangezien dit volledig via Samsung verloopt, en ook hier kon mij dan geen duidelijkheid geboden worden m.b.t. mijn geld. Ik heb contact opgenomen met het Juridisch Loket om advies in te winnen hoe ik nu verder moet, waarbij het posten op deze site mij werd aangeraden. Juridische stappen kunnen ook ondernomen worden, maar de kosten om zo'n proces op gang te krijgen liggen al hoger dan de €100 die ik van Samsung te goed heb (precies waar het bedrijf op hoopt, gok ik zo). Dus bij deze mijn vraag: wat nu? Hoe kan ervoor gezorgd worden dat zo'n groot bedrijf zich ook aan de afspraken houden gaat?
PS: Ik heb mijn post in deze subcategorie geplaatst omdat ik geen categorie kon vinden waarbinnen mijn probleem beter past.