Gate1 (Tix) boekt door 'techische storing' ticket zonder ruimbagage en geeft aan dat ik niet kan annuleren
Geplaatst: 06 feb 2019 19:15
Ik heb in januari via Gate1 een Lufthansa / United Airlines ticket geboekt naar de VS inclusief ruimbagage. Ik boek altijd inclusief ruimbagage omdat je anders een basic ticket krijgt waarbij je niet kan upgraden naar economy plus, minder mileageplus miles spaart en in de laatste boardinggroep zit. Bij United airlines is een ticket inclusief ruimbagage altijd een standard economy ticket.
In de bevestiging van Gate1 staat dan ook standard economy inclusief ruimbagage. In de United app staat ook netjes Standard economy. Vervolgens kijk ik anderhalf week later in de United app (om up te graden) kan dit ineens niet omdat de ticket ineens is veranderd in een (veel goedkopere) basic economy ticket. Ik mailen met Gate1 met het verzoek dit te corrigeren. Ze geven gelijk toe dat door een technische storing komt en bieden mij aan om de zelf de bagage te betalen en dit dan achteraf terug te krijgen als ik de bonnen op stuur. Hier ging ik niet mee akkoord en volgde een vermoeiende mailwisseling (zie volgende post).
Mijn vraag is, klopt het dat ik de bij hun geboekte ticket niet kan cancelen omdat zij mij aanbieden de kosten voor de koffers te vergoeden? Want zij geeft aan dat ik precies krijg wat ik heb geboekt, een ticket inclusief ruimbagage. Dit klopt niet, want de ticket is nog steeds exclusief ruimbagage, ze vergoeden me alleen met geld om om mijn koffers in te checken. Kan ik juridisch gezien de vergoeding weigeren en de boeking annuleren?
Verder geven ze aan dat bij hun alle tickets standard economy heten, ook de basic economy tickets. Is dit niet misleiding? Want als je standard economy in je bevestiging ziet staan verwacht je niet een basic economy ticket bij United Airlines te krijgen.
IK had overigens precies dezelfde vlucht opgezocht en die basic standard ticket was €391,- (hier heb ik ook een print screen van) dus haar verhaal over dat andere data goedkoper zijn maar de datum die ik geboekt niet klopt niet. Ik heb € 560 euro betaald bij Gate 1 voor de ticket inclusief ruimbagage. In mijn beleving maken ze met hun 'technische storing' aardig wat winst, want ik heb zo'n vermoeden niet dat ik de enige ben met deze technische storing.
In de bevestiging van Gate1 staat dan ook standard economy inclusief ruimbagage. In de United app staat ook netjes Standard economy. Vervolgens kijk ik anderhalf week later in de United app (om up te graden) kan dit ineens niet omdat de ticket ineens is veranderd in een (veel goedkopere) basic economy ticket. Ik mailen met Gate1 met het verzoek dit te corrigeren. Ze geven gelijk toe dat door een technische storing komt en bieden mij aan om de zelf de bagage te betalen en dit dan achteraf terug te krijgen als ik de bonnen op stuur. Hier ging ik niet mee akkoord en volgde een vermoeiende mailwisseling (zie volgende post).
Mijn vraag is, klopt het dat ik de bij hun geboekte ticket niet kan cancelen omdat zij mij aanbieden de kosten voor de koffers te vergoeden? Want zij geeft aan dat ik precies krijg wat ik heb geboekt, een ticket inclusief ruimbagage. Dit klopt niet, want de ticket is nog steeds exclusief ruimbagage, ze vergoeden me alleen met geld om om mijn koffers in te checken. Kan ik juridisch gezien de vergoeding weigeren en de boeking annuleren?
Verder geven ze aan dat bij hun alle tickets standard economy heten, ook de basic economy tickets. Is dit niet misleiding? Want als je standard economy in je bevestiging ziet staan verwacht je niet een basic economy ticket bij United Airlines te krijgen.
IK had overigens precies dezelfde vlucht opgezocht en die basic standard ticket was €391,- (hier heb ik ook een print screen van) dus haar verhaal over dat andere data goedkoper zijn maar de datum die ik geboekt niet klopt niet. Ik heb € 560 euro betaald bij Gate 1 voor de ticket inclusief ruimbagage. In mijn beleving maken ze met hun 'technische storing' aardig wat winst, want ik heb zo'n vermoeden niet dat ik de enige ben met deze technische storing.