Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling
Geplaatst: 07 feb 2019 10:35
Na heel veel heen en weer gemail en gebel en via Thuiswinkelwaarborg is het dan toch eindelijk geregeld. Topic mag gesloten worden.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Dat eerste kan natuurlijk altijd, dat tweede hoeft u niet op te rekenen. Dat u zich zo op laat naaien is treurig, wellicht enigszins begrijpelijk. Maar goed, zij moeten terugbetalen, dat is punt 1, u heeft een vordering op hen.
Ik ken geen een incassobureau in Nederland dat zulke opdrachten van consumenten aanneemt. Kun jij er een noemen?berndv schreef: ↑07 feb 2019 11:59Dat eerste kan natuurlijk altijd, dat tweede hoeft u niet op te rekenen. Dat u zich zo op laat naaien is treurig, wellicht enigszins begrijpelijk. Maar goed, zij moeten terugbetalen, dat is punt 1, u heeft een vordering op hen.
Stel hen schriftelijk op de hoogte van het feit dat u uw geld terug wilt, u kunt daarvoor de voorbeeldbrief van consuwijzer gebruiken, wel op een paar punten verbouwen, maar de strekking is prima. Reageren ze niet binnen 2 weken, kunt u het overdragen naar een incassobureau.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... niet-terug
En pas op voor uw bloeddruk, dat is het allemaal niet waard.
https://www.billincasso.nl/incassobureau-particulieren/k2p schreef: ↑07 feb 2019 14:17Ik ken geen een incassobureau in Nederland dat zulke opdrachten van consumenten aanneemt. Kun jij er een noemen?berndv schreef: ↑07 feb 2019 11:59Dat eerste kan natuurlijk altijd, dat tweede hoeft u niet op te rekenen. Dat u zich zo op laat naaien is treurig, wellicht enigszins begrijpelijk. Maar goed, zij moeten terugbetalen, dat is punt 1, u heeft een vordering op hen.
Stel hen schriftelijk op de hoogte van het feit dat u uw geld terug wilt, u kunt daarvoor de voorbeeldbrief van consuwijzer gebruiken, wel op een paar punten verbouwen, maar de strekking is prima. Reageren ze niet binnen 2 weken, kunt u het overdragen naar een incassobureau.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... niet-terug
En pas op voor uw bloeddruk, dat is het allemaal niet waard.
je hebt de verkeerde vraag beantwoord. De vraag was niet of een incassobureau particuliere zaken aanneemt, de vraag was of een incassobureau zulke particuliere zaken aanneemt. Daar zit ‘m de crux, want dat doen ze niet.berndv schreef: ↑07 feb 2019 16:01Moet ik er nog meer zoeken? Ik ken ze ook niet hoor, maar google doet soms wonderen. Als je daar intikt "incassobureau particulieren" gaat er een wereld voor je open. De eerste pagina kan je overslaan, die heb ik hierboven al vermeld, maar ik gok dat er op pagina 2 nog veel meer staan.
Nee hoor, het enige wat verkeerd gaat is de quote, maar dat maakt niet zo heel veel uit, ik snap je punt. Maar ik heb ze niet allemaal doorgelezen, maar de bovenste die in mijn lijstje staat geeft het volgende aan:
bestelling is geannuleerd, ts heeft bevestiging van de annulering, terugbetaling heeft nog niet (volledig) plaatsgevonden. En mocht ik het verkeerd interpreteren, dan graag uitleg wat deze zaak anders maakt.Op internet iets besteld, maar er wordt niet geleverd.
Online besteld maar niets ontvangen.
Heeft u op internet een bestelling gedaan maar wordt er vervolgens niet geleverd? Ook dan kunt u als particulier ons incassobureau inschakelen.
Wel is het zaak dat u bij de webwinkel de bestelling annuleert. Daarna heeft de webwinkel wettelijk gezien nog 14 dagen de tijd om uw aankoopbedrag aan u terug te storten.
Wordt uw aankoopbedrag niet teruggestort? Dan kunt u de webwinkel ingebreke stellen. U stuurt dan een laatste aanmaning naar de debiteur. U kunt overigens ook een pre incasso opdracht bij ons indienen. In dat geval sturen wij voor u geheel kosteloos de laatste aanmaning.