Deugdelijk/ondeugdelijk?
Geplaatst: 07 feb 2019 16:47
Maart 2016 laptop aangeschaft, merk Lenovo, waarde € 649,=.
Begin mei (binnen twee maanden dus) moet ik de laptop al ter
reparatie aanbieden.
Daar waar de stroomaansluiting zit op de laptop, laat de boel los en
de aansluiting/voeding schiet zelfs naar binnen, de laptop in. Hij laadt niet meer op.
Februari 2017 wordt de laptop weer ter reparatie aangeboden; zelfde
euvel, het gapend gat is echter nu groter.
Als je het scherm opent hoor je ook duidelijk een knik waardoor
het scherm niet haaks op de laptop open kan maar naar binnen staat.
Mei 2017 wordt de laptop weer ter reparatie aangeboden.
Uitleg overbodig, ik beroep me inmiddels op het feit dat dit veel
wegheeft van een ondeugdelijk product en het onacceptabel is
dat dit steeds opnieuw blijft gebeuren. Dit is de derde keer al.
Men wijst per direct alles resoluut van de hand; het product is absoluut
deugdelijk; er mankeert verder niets aan en niets is bespreekbaar.
Deze keer echter 'móet' ik mijn wachtwoord afstaan anders kan de laptop
niet gerepareerd worden. Men kan echter totaal niet beargumenteren
waarom mijn wachtwoord ineens noodzakelijk is en ik weiger.
Dus ontvang ik mijn laptop leeg terug. Al mijn bestanden zijn dan verloren.
Eigen schuld, zegt de verkoper. Had ik mijn wachtwoord maar moeten
geven. Best apart.
December 2018: I rest my case.
Alhoewel, detail: op de behuizing, vanaf een usb aansluiting zit inmiddels
een fikse scheur welke steeds groter wordt. Deze is spontaan ontstaan.
De laptop staat zowat 24x7 op dezelfde plek. Ik meld dit eveneens.
Dus weer gaat hij terug; de door mij aangemelde reparatie is goedgekeurd.
Daar aangekomen- maar zonder mij ook maar te informeren- blijkt alles te
zijn afgekeurd. Ik weet dit dan niet; ik lees dit vanmorgen pas nadat ik na
een maand ging vragen waar mijn laptop bleef of wanneer ik een status
update kon verwachten.
Men had mij gemaild de 7e januari. Nou, dus niet. Ik kreeg een melding
de 7e van januari, dat hij in goede orde ontvangen was.
Lang verhaal kort:
Mijn probleem valt buiten de garantie, er zit maar twee jaar op hardware
en deze heb ik dan ruim overschreden.
Daarbij heeft men "geconstateerd" dat mijn apparaat ernstig was beschadigd.
Derhalve repareren ze hem niet.
Liegen kan men ook als de beste want na de laatste reparatie heeft de laptop
1 jaar en 23 maanden uitstekend gefunctioneerd, beweert dan de verkoper namelijk.
Bovenal, herhaalt men weer, is het een zeer deugdelijk product en is men niet
aan te spreken op wat dan ook.
Vervolgens moet ik per direct besluiten of ik hem doorstuur voor onderzoek
-wat forse kosten met zich mee zal brengen ongeacht de uitslag- of ik kan hem
nú nog kosteloos bij mij retour laten brengen. Anders gaat het me geld kosten.
Wat een klantenservice en wat een servicegerichtheid hier.
is hier ook maar enigszins tegen in te gaan? Ik heb eerder de hulp van een
jurist in opleiding gekregen maar de verkoper, Paradigit in dit geval, weigert
verder op zaken in te gaan. Zij zeggen dat het een zeer deugdelijk product is
en daarmee is voor hen de kous af.
Nog geen drie jaar oud en gewoon € 649,= weg zonder dat ook maar ergens
over te discussiëren valt, in principe.
Tips welkom, afzeiken mag je achterwege laten
Begin mei (binnen twee maanden dus) moet ik de laptop al ter
reparatie aanbieden.
Daar waar de stroomaansluiting zit op de laptop, laat de boel los en
de aansluiting/voeding schiet zelfs naar binnen, de laptop in. Hij laadt niet meer op.
Februari 2017 wordt de laptop weer ter reparatie aangeboden; zelfde
euvel, het gapend gat is echter nu groter.
Als je het scherm opent hoor je ook duidelijk een knik waardoor
het scherm niet haaks op de laptop open kan maar naar binnen staat.
Mei 2017 wordt de laptop weer ter reparatie aangeboden.
Uitleg overbodig, ik beroep me inmiddels op het feit dat dit veel
wegheeft van een ondeugdelijk product en het onacceptabel is
dat dit steeds opnieuw blijft gebeuren. Dit is de derde keer al.
Men wijst per direct alles resoluut van de hand; het product is absoluut
deugdelijk; er mankeert verder niets aan en niets is bespreekbaar.
Deze keer echter 'móet' ik mijn wachtwoord afstaan anders kan de laptop
niet gerepareerd worden. Men kan echter totaal niet beargumenteren
waarom mijn wachtwoord ineens noodzakelijk is en ik weiger.
Dus ontvang ik mijn laptop leeg terug. Al mijn bestanden zijn dan verloren.
Eigen schuld, zegt de verkoper. Had ik mijn wachtwoord maar moeten
geven. Best apart.
December 2018: I rest my case.
Alhoewel, detail: op de behuizing, vanaf een usb aansluiting zit inmiddels
een fikse scheur welke steeds groter wordt. Deze is spontaan ontstaan.
De laptop staat zowat 24x7 op dezelfde plek. Ik meld dit eveneens.
Dus weer gaat hij terug; de door mij aangemelde reparatie is goedgekeurd.
Daar aangekomen- maar zonder mij ook maar te informeren- blijkt alles te
zijn afgekeurd. Ik weet dit dan niet; ik lees dit vanmorgen pas nadat ik na
een maand ging vragen waar mijn laptop bleef of wanneer ik een status
update kon verwachten.
Men had mij gemaild de 7e januari. Nou, dus niet. Ik kreeg een melding
de 7e van januari, dat hij in goede orde ontvangen was.
Lang verhaal kort:
Mijn probleem valt buiten de garantie, er zit maar twee jaar op hardware
en deze heb ik dan ruim overschreden.
Daarbij heeft men "geconstateerd" dat mijn apparaat ernstig was beschadigd.
Derhalve repareren ze hem niet.
Liegen kan men ook als de beste want na de laatste reparatie heeft de laptop
1 jaar en 23 maanden uitstekend gefunctioneerd, beweert dan de verkoper namelijk.
Bovenal, herhaalt men weer, is het een zeer deugdelijk product en is men niet
aan te spreken op wat dan ook.
Vervolgens moet ik per direct besluiten of ik hem doorstuur voor onderzoek
-wat forse kosten met zich mee zal brengen ongeacht de uitslag- of ik kan hem
nú nog kosteloos bij mij retour laten brengen. Anders gaat het me geld kosten.
Wat een klantenservice en wat een servicegerichtheid hier.
is hier ook maar enigszins tegen in te gaan? Ik heb eerder de hulp van een
jurist in opleiding gekregen maar de verkoper, Paradigit in dit geval, weigert
verder op zaken in te gaan. Zij zeggen dat het een zeer deugdelijk product is
en daarmee is voor hen de kous af.
Nog geen drie jaar oud en gewoon € 649,= weg zonder dat ook maar ergens
over te discussiëren valt, in principe.
Tips welkom, afzeiken mag je achterwege laten