Wehkamp Customer Service misleidt klanten
Geplaatst: 07 feb 2019 17:02
Wehkamp verkoopt wasmachines van Whirlpool - groot en bekend merk. Wehkamp misleidt echter de consument op gruwelijke wijze door hen te laten denken dat klachten binnen de fabrieksgarantietermijn door de dealer zelf worden afgehandeld. Echter, Wehkamp doet de service zelf met eigen monteurs, die selectief en berekenend te werk gaan.
Klachten die optreden als de garantietermijn bijna afgelopen is, worden niet (afdoende) verholpen, met als gevolg dat als de klacht zich weer voordoet nèt buiten de garantietermijn, de klant te horen krijgt dat de garantie voorbij is. Als de klant aangeeft dat ook na de zogenaamde reparatie het probleem niet verholpen was, wordt ijskoud gezegd: dat had je binnen 3 maanden moeten aangeven. De consument is het haasje.
Wij hebben bij het eerste optreden van de klacht een onafhankelijke wasmachine reparateur gevraagd onze klacht te beoordelen, omdat we dachten dat we geen garantie meer hadden. De man kwam en heeft de machine niet aangeraakt, want wij hadden nog fabrieksgarantie vertelde hij ons. Hij heeft wel aangegeven dat de klacht die we hadden absoluut een defecte trommel en lagers betrof.
De monteur van Wehkamp - wij dachten dus dat het een monteur van Whirlpool was - duwde wat losgeraakte panelen weer op hun plek en vertelde dat het kabaal veroorzaakt werd, omdat we te vaak korte wasjes draaiden. Als we lange wassen zouden draaien zou het probleem verholpen zijn. Hij heeft verder niets aan de machine gedaan.
En wij maar 2,5 uur wasprogramma's draaien hé. Wat konden we anders. De expert had ons dat advies gegeven. We namen het kabaal voor lief. Eerst was dat minder, allicht. de losgeraakte panelen trilden niet meer mee. Maar die raakten langzaamaan ook weer los..
We hebben maanden doorgemodderd tot de buren boven, onder en opzij ons kwamen smeken niet meer te wassen. Ze trilden hun huis uit. We kunnen alleen 's avonds wassen want zijn van 7 tot 7 voor ons werk uit huis en we hebben een baby en een kleuter, dus veel was.
Toen hebben we Wehkamp weer gebeld en verteld dat het probleem niet verholpen was. Wij kregen ijskoud te horen dat inmiddels de fabrieksgarantie voorbij was.
Wij gaven aan dat we het er niet mee eens waren, temeer omdat we erachter waren gekomen dat we niet Whirlpool aan huis hadden gehad, maar een monteur van Wehkamp. Wehkamp had ons een emailbericht gestuurd waarin stond dat de monteur van Whirlpool langs zou komen.
Toen we aangaven dat we er toch vanuit mochten gaan dat een apparaat doet wat we ervan mogen verwachten kregen we een vaag aanbod da we de machine konden laten repareren en dat Wehkamp dan bezien of en hoeveel zij aan de reparatie zou meebetalen. of we konden de afschrijfsom voor 48-27 maanden, als restitutie aanvaarden - economische levensduur van 4 jaar waar inmiddels 27 maanden van voorbij waren.
Uiteraard ging ik niet akkoord. Wij schreven Wehkamp dat zij haar verantwoordelijkheid moet nemen dat hun monteur ons heeft misleid en dat wij een afkoopsom willen tot die datum: 48-19 maanden.
Vervolgens werden we met een geheim nummer gebeld door een mevrouw van Wehkamp, die ons het mes op de keel legde om aan de telefoon akkoord te gaan met een zgn. Uneto-vni berekening van 48-27 maanden. Het aanbod van reparatie was eigenlijk niet meer sprake, omdat inmiddels duidelijk was dat vervanging van trommel en lagers meer dan 500 euro zou kosten excl klein materieel, meer dan de aanschafprijs van de machine. Take it or leave it.
Ons wordt zo op vernederende wijze een botje toegeworpen. Wehkamp neemt geen verantwoordelijkheid voor haar aandeel in de slechte afhandeling van klachten, het misleiden van haar monteurs (al dan niet in opdracht) en het niet instaan voor deugdelijke apparaten. Bah!
Wie heeft een soortgelijke ervaring, zodat we Wehkamp een duidelijk signaal geven dat ze niet zo met betalende klanten mag omgaan?
Klachten die optreden als de garantietermijn bijna afgelopen is, worden niet (afdoende) verholpen, met als gevolg dat als de klacht zich weer voordoet nèt buiten de garantietermijn, de klant te horen krijgt dat de garantie voorbij is. Als de klant aangeeft dat ook na de zogenaamde reparatie het probleem niet verholpen was, wordt ijskoud gezegd: dat had je binnen 3 maanden moeten aangeven. De consument is het haasje.
Wij hebben bij het eerste optreden van de klacht een onafhankelijke wasmachine reparateur gevraagd onze klacht te beoordelen, omdat we dachten dat we geen garantie meer hadden. De man kwam en heeft de machine niet aangeraakt, want wij hadden nog fabrieksgarantie vertelde hij ons. Hij heeft wel aangegeven dat de klacht die we hadden absoluut een defecte trommel en lagers betrof.
De monteur van Wehkamp - wij dachten dus dat het een monteur van Whirlpool was - duwde wat losgeraakte panelen weer op hun plek en vertelde dat het kabaal veroorzaakt werd, omdat we te vaak korte wasjes draaiden. Als we lange wassen zouden draaien zou het probleem verholpen zijn. Hij heeft verder niets aan de machine gedaan.
En wij maar 2,5 uur wasprogramma's draaien hé. Wat konden we anders. De expert had ons dat advies gegeven. We namen het kabaal voor lief. Eerst was dat minder, allicht. de losgeraakte panelen trilden niet meer mee. Maar die raakten langzaamaan ook weer los..
We hebben maanden doorgemodderd tot de buren boven, onder en opzij ons kwamen smeken niet meer te wassen. Ze trilden hun huis uit. We kunnen alleen 's avonds wassen want zijn van 7 tot 7 voor ons werk uit huis en we hebben een baby en een kleuter, dus veel was.
Toen hebben we Wehkamp weer gebeld en verteld dat het probleem niet verholpen was. Wij kregen ijskoud te horen dat inmiddels de fabrieksgarantie voorbij was.
Wij gaven aan dat we het er niet mee eens waren, temeer omdat we erachter waren gekomen dat we niet Whirlpool aan huis hadden gehad, maar een monteur van Wehkamp. Wehkamp had ons een emailbericht gestuurd waarin stond dat de monteur van Whirlpool langs zou komen.
Toen we aangaven dat we er toch vanuit mochten gaan dat een apparaat doet wat we ervan mogen verwachten kregen we een vaag aanbod da we de machine konden laten repareren en dat Wehkamp dan bezien of en hoeveel zij aan de reparatie zou meebetalen. of we konden de afschrijfsom voor 48-27 maanden, als restitutie aanvaarden - economische levensduur van 4 jaar waar inmiddels 27 maanden van voorbij waren.
Uiteraard ging ik niet akkoord. Wij schreven Wehkamp dat zij haar verantwoordelijkheid moet nemen dat hun monteur ons heeft misleid en dat wij een afkoopsom willen tot die datum: 48-19 maanden.
Vervolgens werden we met een geheim nummer gebeld door een mevrouw van Wehkamp, die ons het mes op de keel legde om aan de telefoon akkoord te gaan met een zgn. Uneto-vni berekening van 48-27 maanden. Het aanbod van reparatie was eigenlijk niet meer sprake, omdat inmiddels duidelijk was dat vervanging van trommel en lagers meer dan 500 euro zou kosten excl klein materieel, meer dan de aanschafprijs van de machine. Take it or leave it.
Ons wordt zo op vernederende wijze een botje toegeworpen. Wehkamp neemt geen verantwoordelijkheid voor haar aandeel in de slechte afhandeling van klachten, het misleiden van haar monteurs (al dan niet in opdracht) en het niet instaan voor deugdelijke apparaten. Bah!
Wie heeft een soortgelijke ervaring, zodat we Wehkamp een duidelijk signaal geven dat ze niet zo met betalende klanten mag omgaan?