Pagina 1 van 1

Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 07 feb 2019 17:02
door IAWH
Wehkamp verkoopt wasmachines van Whirlpool - groot en bekend merk. Wehkamp misleidt echter de consument op gruwelijke wijze door hen te laten denken dat klachten binnen de fabrieksgarantietermijn door de dealer zelf worden afgehandeld. Echter, Wehkamp doet de service zelf met eigen monteurs, die selectief en berekenend te werk gaan.
Klachten die optreden als de garantietermijn bijna afgelopen is, worden niet (afdoende) verholpen, met als gevolg dat als de klacht zich weer voordoet nèt buiten de garantietermijn, de klant te horen krijgt dat de garantie voorbij is. Als de klant aangeeft dat ook na de zogenaamde reparatie het probleem niet verholpen was, wordt ijskoud gezegd: dat had je binnen 3 maanden moeten aangeven. De consument is het haasje.
Wij hebben bij het eerste optreden van de klacht een onafhankelijke wasmachine reparateur gevraagd onze klacht te beoordelen, omdat we dachten dat we geen garantie meer hadden. De man kwam en heeft de machine niet aangeraakt, want wij hadden nog fabrieksgarantie vertelde hij ons. Hij heeft wel aangegeven dat de klacht die we hadden absoluut een defecte trommel en lagers betrof.
De monteur van Wehkamp - wij dachten dus dat het een monteur van Whirlpool was - duwde wat losgeraakte panelen weer op hun plek en vertelde dat het kabaal veroorzaakt werd, omdat we te vaak korte wasjes draaiden. Als we lange wassen zouden draaien zou het probleem verholpen zijn. Hij heeft verder niets aan de machine gedaan.
En wij maar 2,5 uur wasprogramma's draaien hé. Wat konden we anders. De expert had ons dat advies gegeven. We namen het kabaal voor lief. Eerst was dat minder, allicht. de losgeraakte panelen trilden niet meer mee. Maar die raakten langzaamaan ook weer los..
We hebben maanden doorgemodderd tot de buren boven, onder en opzij ons kwamen smeken niet meer te wassen. Ze trilden hun huis uit. We kunnen alleen 's avonds wassen want zijn van 7 tot 7 voor ons werk uit huis en we hebben een baby en een kleuter, dus veel was.
Toen hebben we Wehkamp weer gebeld en verteld dat het probleem niet verholpen was. Wij kregen ijskoud te horen dat inmiddels de fabrieksgarantie voorbij was.
Wij gaven aan dat we het er niet mee eens waren, temeer omdat we erachter waren gekomen dat we niet Whirlpool aan huis hadden gehad, maar een monteur van Wehkamp. Wehkamp had ons een emailbericht gestuurd waarin stond dat de monteur van Whirlpool langs zou komen.
Toen we aangaven dat we er toch vanuit mochten gaan dat een apparaat doet wat we ervan mogen verwachten kregen we een vaag aanbod da we de machine konden laten repareren en dat Wehkamp dan bezien of en hoeveel zij aan de reparatie zou meebetalen. of we konden de afschrijfsom voor 48-27 maanden, als restitutie aanvaarden - economische levensduur van 4 jaar waar inmiddels 27 maanden van voorbij waren.
Uiteraard ging ik niet akkoord. Wij schreven Wehkamp dat zij haar verantwoordelijkheid moet nemen dat hun monteur ons heeft misleid en dat wij een afkoopsom willen tot die datum: 48-19 maanden.
Vervolgens werden we met een geheim nummer gebeld door een mevrouw van Wehkamp, die ons het mes op de keel legde om aan de telefoon akkoord te gaan met een zgn. Uneto-vni berekening van 48-27 maanden. Het aanbod van reparatie was eigenlijk niet meer sprake, omdat inmiddels duidelijk was dat vervanging van trommel en lagers meer dan 500 euro zou kosten excl klein materieel, meer dan de aanschafprijs van de machine. Take it or leave it.
Ons wordt zo op vernederende wijze een botje toegeworpen. Wehkamp neemt geen verantwoordelijkheid voor haar aandeel in de slechte afhandeling van klachten, het misleiden van haar monteurs (al dan niet in opdracht) en het niet instaan voor deugdelijke apparaten. Bah!

Wie heeft een soortgelijke ervaring, zodat we Wehkamp een duidelijk signaal geven dat ze niet zo met betalende klanten mag omgaan?

Re: Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 08 feb 2019 07:05
door crazyme
Gruwelijke wijze, misleiding, ijskoud, geheim nummer, mes op de keel, vernederd....

Ik kan u maar moeilijk serieus nemen omdat u wel erg overdrijft.

U dacht dat er een monteur van de fabriek kwam, maar er kwam een monteur van de verkoper.

Is dat nu werkelijk een probleem ? Wat boeit dat nu ? De wasmachine was niet hersteld, dat is het punt.

Toont u eerst eens de misleiding eens aan....

En wat is het probleem met een geheim nummer ? Het is de AIVD niet.

Re: Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 08 feb 2019 07:12
door Klaas Jan
'Wie heeft een soortgelijke ervaring, zodat we Wehkamp een duidelijk signaal geven dat ze niet zo met betalende klanten mag omgaan?'
Ik denk dat u op deze vraag niet heel erg veel lotgenoten gaat treffen. Maar misschien dat het u meer ging om het luchten van uw hart.
Dat is voorstelbaar want het is een knap frustrerend gebeuren al met al.
Verder sluit ik me bij @crazyme aan. Met een dergelijk suggestief en tendentieus taalgebruik komt u niet tot een oplossing met Wehkamp.
Misschien kunt u overwegen het aanbod van Wehkamp te aanvaarden en een punt achter de kwestie te zetten en elders een nieuwe machine kopen.

Re: Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 08 feb 2019 10:01
door Lady1234
U hebtdie “expert” nietsmakelijk uitgelachen in zijn gezicht met dat onzin verhaal over korte en lange wasjes? Complete gekkigheid.

Re: Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 08 feb 2019 10:52
door Moneyman
Lady1234 schreef:
08 feb 2019 10:01
U hebtdie “expert” nietsmakelijk uitgelachen in zijn gezicht met dat onzin verhaal over korte en lange wasjes? Complete gekkigheid.
haha inderdaad! Moest gelijk hieraan denken :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=siDguoUQ5Rw

Re: Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 08 feb 2019 11:41
door yan
U heeft gewoon de 2 jaar garantie, wie die garantie afhandeld is verder niet relevant.
Voor garantie is altijd de verkoper het aanspreek punt dus die mag het ook zelf afhandelen.
Wij kregen ijskoud te horen dat inmiddels de fabrieksgarantie voorbij was.
De garantie op het product is inderdaad voorbij, echter het gebrek is al gemeld en niet juist hersteld, hier had u dus inderdaad nog gewoon garantie op.

Geef aan dat u ze nog eenmaal de kans geeft om of zélf de machine correct te reageren of u het gewenste afkoopbedrag te retourneren.

Anders gewoon lekker een nieuwe machine bestellen daar en zeggen dat u de factuur zelf verrekend met de afkoopsom :wink:

Re: Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 08 feb 2019 12:28
door juliomariner
yan schreef:
08 feb 2019 11:41


Anders gewoon lekker een nieuwe machine bestellen daar en zeggen dat u de factuur zelf verrekend met de afkoopsom :wink:
Gevaarlijk advies. Wehkamp zal u zeker incasso bureau/deurwaarder op het dak sturen. U kunt niet zo maar eenzijdig verrekenen

Re: Wehkamp Customer Service misleidt klanten

Geplaatst: 08 feb 2019 12:30
door Komkommertijd
De NL importeur doet normaal alle garantie afhandelingen en met de winst kan dat ook.

Maar bij grijze import elders uit Europa moet de winkel deze wasmachine naar land van oorsprong retour sturen met hoge kosten of zelf herstellen.
Dus de eigen service en niet de Whirlpool Nederland is tegen van grijze import.

Zelf ervaring met Ikea product dat achteraf door Whirlpool gemaakt is en verkocht onder Ikea merk & verpakking,
maar de monteur van Whirlpool kwam keurig thuis herstellen, dus Ikea heeft geen grijze import!

Helaas is lastig zichtbaar of je een NL of grijze import kreeg!