Gestalkt door energievergelijkers
Geplaatst: 14 feb 2019 12:19
Ik was 3 jaar geleden klant bij Eneco en had mijn contract opgezegd. Ik sloot een nieuwe contract af bij een andere leverancier en ben niet van plan om over te stappen. In die drie jaren, ben ik ik in de eerste jaar gebeld door een callcenter dat mijn energieprijzen wil vergelijken. Zij belden mij omdat ik klant was van Eneco en wilden een passend contract voor mij zoeken en kijken hierbij naar alle leveranciers. Ik had gezegd niet meer gebeld te willen worden omdat ik mijn contract zelf heb gesloten en rondde het gesprek af. Het gesprek was niet onprettig maar juist positief. 'Nee' is ook een antwoord. Ik meldde mij vervolgens af bij het bel-me-niet-register bandje en werd heel lang met rust gelaten.
Nu de overheid de prijzen hebben verhoogd, bellen alle callcenters mij omdat ik ooit klant was van Eneco en omdat de overheid de prijzen heeft verhoogd. In de eerste 5 gesprekken geef ik aan niet langer te willen spreken en niet meer gebeld te willen worden. Alle 5 de keren meld ik mij weer af aan het eind van het gesprek. Dit begon in november 2018 en tot vandaag word ik nog steeds gebeld. Het afmelden heeft niet geholpen. Mijn telefoonnummer wordt nog steeds gerouleerd onder callcentra. De meeste callcentra bellen mij, laten het 2-3 keer overgaan en hangen snel op. Daarnaast zijn er ook veel die ophangen wanneer ik heb opgenomen, ik hoor de andere kant en mijn eigen stem in de lijn, en ze hangen zomaar op. Ik heb zelf 10 jaar geleden in een callcenter gewerkt en veel mensen hingen op en registreerden het gesprek onder 'voicemail gehoord'. Zij krijgen dus geen negatieve score en hun gemiddelde score zal hierdoor niet dalen.
Sinds december word ik dagelijks, meer dan 2 keer per dag, gestalkt door deze callcentra. De laatste heette DPN. Mijn inspanningen om dit te stoppen hebben niet geholpen. Vanochtend heb ik contact opgenomen met de Consuwijzer en met Eneco om dit probleem aan te kaarten. Als dit niet stopt, sluit ik in maart mijn mobiele nummer. Het is heel frustrerend wat deze bellers doen nadat ik mij meerdere malen heb afgemeld voor zulke telefoontjes.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of kan iemand mij advies geven over hoe dit voor eens en altijd gestopt kan worden?
Nu de overheid de prijzen hebben verhoogd, bellen alle callcenters mij omdat ik ooit klant was van Eneco en omdat de overheid de prijzen heeft verhoogd. In de eerste 5 gesprekken geef ik aan niet langer te willen spreken en niet meer gebeld te willen worden. Alle 5 de keren meld ik mij weer af aan het eind van het gesprek. Dit begon in november 2018 en tot vandaag word ik nog steeds gebeld. Het afmelden heeft niet geholpen. Mijn telefoonnummer wordt nog steeds gerouleerd onder callcentra. De meeste callcentra bellen mij, laten het 2-3 keer overgaan en hangen snel op. Daarnaast zijn er ook veel die ophangen wanneer ik heb opgenomen, ik hoor de andere kant en mijn eigen stem in de lijn, en ze hangen zomaar op. Ik heb zelf 10 jaar geleden in een callcenter gewerkt en veel mensen hingen op en registreerden het gesprek onder 'voicemail gehoord'. Zij krijgen dus geen negatieve score en hun gemiddelde score zal hierdoor niet dalen.
Sinds december word ik dagelijks, meer dan 2 keer per dag, gestalkt door deze callcentra. De laatste heette DPN. Mijn inspanningen om dit te stoppen hebben niet geholpen. Vanochtend heb ik contact opgenomen met de Consuwijzer en met Eneco om dit probleem aan te kaarten. Als dit niet stopt, sluit ik in maart mijn mobiele nummer. Het is heel frustrerend wat deze bellers doen nadat ik mij meerdere malen heb afgemeld voor zulke telefoontjes.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of kan iemand mij advies geven over hoe dit voor eens en altijd gestopt kan worden?