Pagina 1 van 1

Achterstand van drie maanden bij Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 16 feb 2019 08:48
door erik de jong
Ik heb nu al meerdere malen met Nationale Nederlanden een probleem waar het betreft de uitkering op Uitvaartverzekeringen. Aan de telefoon wordt nu al gesproken over een achterstand van een maand. Maar de praktijk laat nu zien dat je 3 maanden kan wachten. Ook door de overnames van andere maatschappijen is er een probleem ontstaan. Er zijn gescheiden afdelingen en heeft elke maatschappij zijn eigen documenten nodig. (akte van cessie, akte van overlijden) De maatschappij hanteert één portaal maar dat werkt dus niet want je wordt door elke afdeling apart benaderd voor de benodigde documenten. Hoe anders loopt dit bij ASR. Die hebben veel maatschappijen onder hun beheer, maar daar is een beter beheer, waardoor je voor alles met een persoon te maken hebt. Ook werkt de klachtenafdeling met een achterstand want ik wacht al 1,5 maand op een antwoord. Om bij de KIFID je klacht te deponeren moet je helaas veel handelingen doen, veel communiceren, voor elk briefje een procedure, dus dat werkt voor geen meter. (cynisch wordt je ervan: worden zij betaald door NN?) Vorige keer kreeg ik bij de uitkering rente van € 0,75. Je zal maar als bedrijf meerdere klanten hebben met een verzekering bij NN, dan ben je failliet! Want ondertussen zitten je leveranciers op hun geld te wachten.

Re: Achterstand van drie maanden bij Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 16 feb 2019 11:54
door Moneyman
erik de jong schreef:
16 feb 2019 08:48
Je zal maar als bedrijf meerdere klanten hebben met een verzekering bij NN, dan ben je failliet! Want ondertussen zitten je leveranciers op hun geld te wachten.
Dat bedrijf moet dan gewoon zorgen voor een goed debiteurensysteem, want jouw probleem moet niet hun probleem worden.

Klinkt cru, maar zo is het wel.

Re: Achterstand van drie maanden bij Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 16 feb 2019 12:37
door Lady1234
Die overname van polis portefeuilles gaat vaak met grote problemen gepaard. Soms is iets kwijt en soms hebben polissen in de loop der jaren andere nummers gekregen. En vaak zijn ze ook heel oud.

Dat dan de uitbetaling vertraging oploopt, is niet zo wonderlijk.

Re: Achterstand van drie maanden bij Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 16 feb 2019 12:40
door thecure
Maar wat bedoel je precies?
Je hebt (gecondoleerd, veel sterkte gewenst) een sterfgeval in de familie en je zit op het geld voor de uitvaart te wachten?

Re: Achterstand van drie maanden bij Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 16 feb 2019 17:35
door renewouters
erik de jong schreef:
16 feb 2019 08:48
Je zal maar als bedrijf meerdere klanten hebben met een verzekering bij NN, dan ben je failliet! Want ondertussen zitten je leveranciers op hun geld te wachten.
Incassobureau naar niet betalende klanten sturen, net zoals je normaal doet als klanten niet betalen. Dat de verzekeraar niet of te laat uitkeert ontslaat de klanten niet van hun betalingsverplichting.

Re: Achterstand van drie maanden bij Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 16 feb 2019 18:52
door Komkommertijd
Het is nog erger, vaak worden overgenomen polissen weer overgenomen en iedereen mocht als zelfstandige een eigen administratie houden en dat moet nu 1 geheel worden.

Helaas komt er steeds minder keuze en de uitvaart ondernemer moet kiezen, klanten wegsturen of netjes op trage verzekeraar wachten helaas.