Pagina 1 van 1
PostNL-pakket kwijt
Geplaatst: 18 feb 2019 19:28
door Janwilwel
Ik heb net voor de kerst 2018 een pakketje verstuurd met Postnl. De telefoon Nokia8 half jaartje oud in een doosje gedaan en in cadeau papier verpakt. Netjes op papier naam en adres ontvanger erop en met plakband goed omwikkeld. Bij postkantoortje Holtslag in Enschede afgeleverd. Standaard verzending. De track en trace code netjes aan de ontvanger doorgegeven en ook in mojn postnl app gezet om het te volgen. De ontvanger kreeg een bericht dat het pakket ivm de drukte een dag later zou worden bezorgd. Met kerst ja dat kan ook geen probleem ja. Maar helaas nadat de ontvanger mij berichtte dat het nog steeds niet ontvangen was, week nadien, gelojk postnl gebeld. Ze zouden onderzoek starten. Bij Holtslag navraag gedaan. Daar was het volgens de man opgehaald door postnl. Na weken onderzoek uitslag uiteindelijk dat het pakket als vermist te boek staat. Ik had het standaard verzonden niet aangetekend dus krijg je geen vergoeding. Maw woorden ze geven toe dat het pakket bij hun vermist is maar gaan niets vergoeden. Ben ik nou gek? Of snap ik iets niet. Ik heb er wel mijn mening over. Te gek voor woorden. Pakket was wel op verzoek ontvanger verzonden maar voor beide partijen onaanvaardbaar. Is hier nog iets mee te doen?
Re: PostNL-pakket kwijt
Geplaatst: 19 feb 2019 12:17
door mahadma
Nee, hier is niets meer aan te doen, u heeft het standaard verzonden, geen aangetekend en of verzekerd, dus. Iets wat waarde heeft en niet verzekerd wordt verzonden en zoek raakt, tja, pech.
Re: PostNL-pakket kwijt
Geplaatst: 20 feb 2019 16:34
door castieltje
Dit is idd jammer, hier is niks meer aan te doen. In vervolg als je iets wilt verzenden altijd verzekering aanvinken, al is het maar voor de zekerheid. Dan vermijd je situaties als deze. PostNL maakt nou eenmaal ook fouten hoe vervelend dit ook is.
Re: PostNL-pakket kwijt
Geplaatst: 22 feb 2019 14:51
door zisa
Re: PostNL-pakket kwijt
Geplaatst: 22 feb 2019 15:26
door Boesta
zisa schreef: ↑22 feb 2019 14:51
Hier kunnen ze er ook wat van. Ik zit maar te wachten en te wachten op een pakket. Een gewonnen prijs...zender geeft mij een track & trace nummer...daar staat dat de pakketbezorger het bij mij door de brievenbus heeft gedaan.....heeft hij aardig moeten proppen want het past helemaal niet door de brievenbus!! En mijn eega heeft de bezorger weg zien lopen mét het pakket in zijn handen omdat mij eega niet snel genoeg bij de voordeur was....uiteraard direct gebeld...oooo, wat vreemd mevrouw.....wij gaan een onderzoek starten....dit was afgelopen dinsdag, vandaag nogmaals gebeld en ze weten mij te vertellen dar er uiterlijk vandaag een uitkomst van het onderzoek komt....de bezorger hadden ze nog niet gesproken
....ik vroeg nog of hij soms op vakantie was toevallig? Wordt vervolgd...
Er klopt iets niet aan uw verhaal. Een onderzoek bij PostNL duurt minimaal 3 weken. U kunt als ontvanger van het pakket geen onderzoek aanvragen. Alleen de verzender kan een onderzoek aanvragen. U dient zich dan ook te wenden tot de verzender , die is verantwoordelijk voor de goede ontvangst van het pakket door u.
Re: PostNL-pakket kwijt
Geplaatst: 22 feb 2019 15:35
door fred-
Nee, kun je niets aan doen. Als je het als aangetekend pakket verstuurt is het tot €500,- verzekerd. Doe het niet als aangetekende brief want dan krijg je maximaal €50,- vergoed. Het verschil is slechts €0,30 aan portokosten!
Ik snap dat je er nu niets aan hebt maar voor een volgende keer misschien.
Re: PostNL-pakket kwijt
Geplaatst: 23 feb 2019 09:21
door Bob Schurkjens
Voor buitenlandse zendingen heb je sinds 2018 aangetekend tot 100 euro en aangetekend tot 500 euro. In feite een forse tariefsverhoging want wat je vroeger betaalde voor aangetekend tot 500 is nu aangetekend tot 100 euro.
Van een gejat pakket naar Frankrijk kreeg ik zo door PostNL minder dan de helft vergoed.
Bij DHL is het nog steeds tot 500 euro standaard.