iQ-drive
Geplaatst: 25 feb 2019 14:13
Mijn vrouw en ik hadden onze kleindochter een rijopleiding geschonken.
We hadden daarvoor een “pakket” gekocht, zoals dat tegenwoordig blijkbaar de trend is, bij iQ-drive, een landelijke organisatie.
Onze kleindochter is 4 keer op rijexamen geweest en is er helaas niet in geslaagd om het rijbewijs te behalen.
Het pakket van iQ-drive was verbruikt en, gezien onze twijfels over de kwaliteit van iQ Drive hebben we geen aanvulling gekocht voor een nieuw rij-examen. We hadden onder tussen € 2700, - geïnvesteerd.
Onze kleindochter is met rijlessen begonnen bij een andere, plaatselijke, rijschool, eveneens op onze kosten.
Tijdens de proefles bij deze rijschool bleek al snel dat ze de basis beginselen van het rijden niet beheerste: houding van de handen op het stuur, bedienen van de schakelaars aan het stuur.
Diverse handelingen waren haar gewoon niet fatsoenlijk aangeleerd.
De instructrice was zodanig in de ban van haar smartphone dat ze onze kleindochter gewoon liet aanmodderen.
In de loop van de rijopleiding hebben wij, en haar stiefvader, diverse malen gereclameerd over de gang van zaken: de rijschool was moeilijk te bereiken; kwam vaak niet opdagen op het afgesproken tijdstip of kwam zelfs helemaal niet opdagen.
De instructrice lette dermate goed op, dat onze kleindochter op een gegeven moment in België reed (wij wonen in het grensgebied).
Na het beëindigen van het 4e rijexamen gaf de instructrice onze kleindochter het advies om toch maar bij een andere rijschool te gaan lessen!
iQ-Drive staat blijkbaar niet achter de kwaliteit van haar opleidingen, hetgeen eveneens blijkt uit het grote aantal negatieve recensies op internet.
Ik heb onlangs een klacht ingediend bij iQ-Drive met het verzoek om ons, gedeeltelijk, schadeloos te stellen vanwege hun wanprestatie. Na lang heen en weer mailen boden ze een pakket aan ter waarde van 2 lessen en 1 rijexamen. We hebben dat geweigerd, gezien de slechte kwaliteit van instructie plus het feit dat onze kleindochter inmiddels al bij een andere rijschool een rijopleiding volgt.
Graag zou ik willen weten of we hier, juridisch, “nog iets mee kunnen” om een deel van ons zuur verdiende spaargeld terug te vorderen?
We hadden daarvoor een “pakket” gekocht, zoals dat tegenwoordig blijkbaar de trend is, bij iQ-drive, een landelijke organisatie.
Onze kleindochter is 4 keer op rijexamen geweest en is er helaas niet in geslaagd om het rijbewijs te behalen.
Het pakket van iQ-drive was verbruikt en, gezien onze twijfels over de kwaliteit van iQ Drive hebben we geen aanvulling gekocht voor een nieuw rij-examen. We hadden onder tussen € 2700, - geïnvesteerd.
Onze kleindochter is met rijlessen begonnen bij een andere, plaatselijke, rijschool, eveneens op onze kosten.
Tijdens de proefles bij deze rijschool bleek al snel dat ze de basis beginselen van het rijden niet beheerste: houding van de handen op het stuur, bedienen van de schakelaars aan het stuur.
Diverse handelingen waren haar gewoon niet fatsoenlijk aangeleerd.
De instructrice was zodanig in de ban van haar smartphone dat ze onze kleindochter gewoon liet aanmodderen.
In de loop van de rijopleiding hebben wij, en haar stiefvader, diverse malen gereclameerd over de gang van zaken: de rijschool was moeilijk te bereiken; kwam vaak niet opdagen op het afgesproken tijdstip of kwam zelfs helemaal niet opdagen.
De instructrice lette dermate goed op, dat onze kleindochter op een gegeven moment in België reed (wij wonen in het grensgebied).
Na het beëindigen van het 4e rijexamen gaf de instructrice onze kleindochter het advies om toch maar bij een andere rijschool te gaan lessen!
iQ-Drive staat blijkbaar niet achter de kwaliteit van haar opleidingen, hetgeen eveneens blijkt uit het grote aantal negatieve recensies op internet.
Ik heb onlangs een klacht ingediend bij iQ-Drive met het verzoek om ons, gedeeltelijk, schadeloos te stellen vanwege hun wanprestatie. Na lang heen en weer mailen boden ze een pakket aan ter waarde van 2 lessen en 1 rijexamen. We hebben dat geweigerd, gezien de slechte kwaliteit van instructie plus het feit dat onze kleindochter inmiddels al bij een andere rijschool een rijopleiding volgt.
Graag zou ik willen weten of we hier, juridisch, “nog iets mee kunnen” om een deel van ons zuur verdiende spaargeld terug te vorderen?