Pagina 1 van 1

Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 13:43
door linnykuh
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb uitstel gekregen van KPN (waar ik erg blij mee was) voor een hoge telefoonrekening. Vanwege onvoorziene kosten ergens anders kan ik deze betalingsregeling niet nakomen. Nu bel ik met KPN om te vragen of ik dan in termijnen mag betalen. Dit kan heel KPN niet doen omdat er fraude mee gepleegd is of zou kunnen worden. Mag een bedrijf dit zomaar doen?

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 13:48
door Bromsax
Natuurlijk, u kunt de rekening niet betalen en vraagt en krijgt (=gunst) een betalingsregeling.
Nu kunt u deze niet nakomen en vraagt u opnieuw een nieuwe regeling. Als KPN deze niet wil is KPN de boosdoener?
U koopt iets en moet dus betalen. KPN zou nu ook de gehele schuld in 1 keer kunnen opeisen...

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 13:53
door NeoDutchio
Als u een betalingsregeling of afspraak niet na komt, dan is de hele vordering in 1 keer opeisbaar. Dat is niet alleen zo bij KPN, maar bij elk bedrijf.
Het is niet de schuld van KPN dat u niet kan betalen.

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 14:09
door mahadma
Mag een bedrijf dit zomaar doen?

Het woord zomaar is natuurlijk niet van toepassing, ze geven u al een gunst, dus dat is verder geen discussie. Leen wat bij vrienden en of familie en kom de huidige regeling na.

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 14:24
door berndv
Ze mogen het hele bedrag in één keer opeisen en ze mogen u een regeling gunnen. Het enige wat u kunt is meegaan in datgene wat u aangeboden wordt, in beginsel bent u verplicht om de factuur te betalen voordat deze vervallen is. Alle andere afspraken zijn gunsten van KPN en zijn ze geenszins verplicht.

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 15:00
door linnykuh
Oke! Bedankt voor de reacties. Ik vroeg het me gewoon af! Het is echt niet dat ik onder mijn rekening wil komen hoor!

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 15:48
door scontra
linnykuh schreef:
26 feb 2019 13:43
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb uitstel gekregen van KPN (waar ik erg blij mee was) voor een hoge telefoonrekening. Vanwege onvoorziene kosten ergens anders kan ik deze betalingsregeling niet nakomen. Nu bel ik met KPN om te vragen of ik dan in termijnen mag betalen. Dit kan heel KPN niet doen omdat er fraude mee gepleegd is of zou kunnen worden. Mag een bedrijf dit zomaar doen?
Maar waarom zou KPN dat niet mogen doen !!!
U heeft een betalingsregeling getroffen omdat u uw financiële verplichtingen niet na kunt komen, dat is "uw" schuld en niet dat van KPN.
Nu kunt u ook nog eens de betalingsregeling niet nakomen en ook dat is "uw" eigen schuld en niet te (ver)wijten aan KPN.
Vraag n.a.v. de onvoorziene kosten of u daar voor die kosten ook een betalingsregeling kunt krijgen, maar schuif dat niet af op een andere schuldeiser.

Re: Geen 2de betalingsregeling omdat andere mensen fraude zouden plegen KPN

Geplaatst: 26 feb 2019 16:22
door Bob Schurkjens
Probeer vooral vanaf nu je telefoonrekening fors omlaag te krijgen. Het is echt onzinnig om incassobureaus en gerechtsdeurwaarders achter je aan te krijgen met veel bijkomende kosten omdat je meer belkosten maakt dan je je kan veroorloven.